- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (197 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (608 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (211 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (212 opinii)
Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC
Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.
- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.
- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.
- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.
- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.
- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.
Opinie (292) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-20 10:45
Taki nasz Mordor... nawet mamy Federal-Mogul zamiast Minas Morgul.
- 3 2
-
2020-01-20 11:16
(1)
To dobry plan. Ulica odciąży zakorkowaną Bażyńskiego i kameralną Derdowskiego; lokalni radni od zawsze byli niechętni jakimkolwiek zmianom w organizmie miasta, co potwierdza casus pana Andrzejczaka widzącego miasto jako skansen.
- 1 8
-
2020-01-20 13:23
Dociąży Derdowskiego
O 16 dzień w dzień sznurek aut będzie wyjeżdżał na Stwosza w prawo i w Derdowskiego...
Proste jak cep, ale im o to chodzi- 0 0
-
2020-01-20 11:21
Jakby wybili nam urbanistów. Po wojnie, w zabytkowych dzielnicach, budowano liczne plomby, były one dostosowane wielkością i charakterem zabudowy, do okolicy. Teraz, w zabytkowej Oliwie sytuuje się gdański Mordor, który należało umieścić gdzieś na obrzeżach miasta, a nie przy jedynej arterii łączącej całą strukturę Trójmiasta. Mamy tak niewiele autentycznej starej zabudowy i bezpowrotnie niszczymy układ urbanistyczny dzielnicy.
- 10 0
-
2020-01-20 11:29
"2 jezdnie po dwa pasy" "ulica ma byc uspokojona"
w UM nadal bez zmian....
- 11 0
-
2020-01-20 11:31
No i po spokoju na Wita Stwosza...
Bo niby dokąd pojadą samochody tą ulicą? Przecież nie skończą jazdy w Oliwie Albo docelowo wrócą na Grunwaldzką, albo pojadą Polankami w stronę Oliwy i obwodnicy. Co to zmieni?
- 6 0
-
2020-01-20 11:40
"Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej."
Pan płaci, Pan wymaga
- 2 0
-
2020-01-20 13:41
Raczysko OBC szturmuje granicę jeszcze spokojnej części Oliwy.
Cudowne sąsiedztwo.
- 3 0
-
2020-01-20 14:04
Wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej
To teraz inwestorzy projektują drogi 4 pasmowe pod szkołami ?
Ładne w tym UM Gdańsk macie standardy.- 5 0
-
2020-01-20 18:31
Zjazd do ul: Wita Stwosza...
Według mnie Nowa Sudecka równoległa do Bażynskiego i Derdowskiego trochę odkorkuje skrzyżowania Grunwaldzka - Spacerowa i Grunwaldzka- Kołobrzeska bo w godzinach szczytu będzie dodatkowa nitka zjazdu do ulicy Wita Stwosza co uszczupli ruch na ulicy Grunwaldzkiej . Po za tym nad czym tu się zastanawiać jeżeli lwią część inwestycji 17,2 mln chce pokryć Olivia Compleks a Miasto tylko 3,7 mln.
- 1 2
-
2020-01-20 20:59
A później wystawią szlaban i będzie tylko dla pracowników
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.