• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa ulica połączy Grunwaldzką z Wita Stwosza przy OBC

Michał Brancewicz
19 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie
W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza. W tym rejonie nowa droga ma się włączyć w ul. Wita Stwosza.

Blisko 21 mln zł ma kosztować nowa ulica, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza i będzie przebiegała w pobliżu biurowców Olivia Business Centre. Właściciel kompleksu biurowego ma pokryć ok. 80 proc. kosztów budowy, która planowana jest na lata 2021- 2023. Radny dzielnicy uważa, że ta droga jest niepotrzebna, a jej powstanie będzie kłopotliwe.



Nowa Sudecka ma być ulicą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, które połączą al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza. Jeden pas w każdą stronę służył będzie do jazdy na wprost, a drugi do zjazdu do kompleksu biurowego Olivia Business Centre. Po obu stronach ulicy znajdą się drogi rowerowe. Projektowana prędkość na ulicy to 30 km/h.

- Miasto planuje realizować ulicę tzw. Nową Sudecką wspólnie z inwestorem prywatnym na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych oraz art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Tym samym większą część zakresu inwestor będzie realizować samodzielnie na swój koszt, a część obejmująca skrzyżowanie z ul. Wita Stwosza zrealizuje miasto przy wsparciu finansowym inwestora. Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej.
Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie. Orientacyjny przebieg nowej ulicy w Oliwie.
Według szacunkowego kosztorysu sporządzonego przez miejskich urzędników, inwestycja pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł a miasto 3,7 mln zł. Zanim jednak prace ruszą, musi zostać opracowany projekt.

- Trudno komentować szczegóły finansowe, ponieważ do tej pory na Nową Sudecką nie została zawarta umowa pomiędzy Miastem Gdańsk a nami. Niemniej potwierdzamy naszą gotowość partycypowania finansowego w jej budowie - mówi Dagmara Rybicka, menadżer ds. komunikacji Olivia Business Centre.
Co ważne, droga ma przebiegać w linii prostej i nie łączyć się z ul. Wąsowicza oraz nie wpadać bezpośrednio w ul. Orkana, która z kolei jest łącznikiem między Wita Stwosza a Polanki.

- Takie rozwiązanie zostało wybrane ze względu na decyzję o utrzymaniu spokojnego ruchu w tej części Oliwy - wyjaśnia Schneider.
Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka. Od strony al. Grunwaldzkiej powstało już skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, w które włączy się Nowa Sudecka.
Do planów budowy tej drogi sceptycznie podchodzi radny dzielnicy Oliwa, który w poprzedniej kadencji zasiadał w Radzie Miasta Gdańska.

- Planowana droga ma charakter dojazdu do biurowców i nie rozwiązuję żadnych problemów komunikacyjnych Oliwy. W poprzedniej kadencji wszyscy radni miejscy okręgu nr 6 byli tej inwestycji przeciwni - przekonuje Mariusz Andrzejczak. - Ulica i jej proponowany przekrój będą generować dodatkowy ruch samochodowy w obrębie szkoły nr 35 i utrudnią komunikację dzieci uczęszczających na zajęcia do Hali Olivii. Obciążą dodatkowo ul. Wita Stwosza i Derdowskiego, które w godzinach szczytu są już praktycznie niedrożne.
Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom. Według radnego dzielnicy Oliwa, bliskie sąsiedztwo nowej drogi ze szkołą podstawową utrudni życie uczniom.
Warto też zauważyć, że droga ma biec po gruntach należących częściowo do miasta i Uniwersytetu Gdańskiego.

- Dla realizacji tej inwestycji niezbędne więc będzie kosztowny wykup gruntów i wycinka większości drzew na tym terenie - dodaje radny dzielnicowy.
- Nawet jeśli dojdzie do wycinki niektórych drzew, będzie się to wiązało z nasadzeniami nowych - deklaruje Rybicka.
Budowa ma być realizowana w latach 2021-2023, ale ostateczny termin będzie zależny od ustaleń, które zostaną wynegocjowane i włączone do umów drogowych.

Opinie (292) ponad 10 zablokowanych

  • Taki nasz Mordor... nawet mamy Federal-Mogul zamiast Minas Morgul.

    • 3 2

  • (1)

    To dobry plan. Ulica odciąży zakorkowaną Bażyńskiego i kameralną Derdowskiego; lokalni radni od zawsze byli niechętni jakimkolwiek zmianom w organizmie miasta, co potwierdza casus pana Andrzejczaka widzącego miasto jako skansen.

    • 1 8

    • Dociąży Derdowskiego

      O 16 dzień w dzień sznurek aut będzie wyjeżdżał na Stwosza w prawo i w Derdowskiego...
      Proste jak cep, ale im o to chodzi

      • 0 0

  • Jakby wybili nam urbanistów. Po wojnie, w zabytkowych dzielnicach, budowano liczne plomby, były one dostosowane wielkością i charakterem zabudowy, do okolicy. Teraz, w zabytkowej Oliwie sytuuje się gdański Mordor, który należało umieścić gdzieś na obrzeżach miasta, a nie przy jedynej arterii łączącej całą strukturę Trójmiasta. Mamy tak niewiele autentycznej starej zabudowy i bezpowrotnie niszczymy układ urbanistyczny dzielnicy.

    • 10 0

  • "2 jezdnie po dwa pasy" "ulica ma byc uspokojona"

    w UM nadal bez zmian....

    • 11 0

  • No i po spokoju na Wita Stwosza...

    Bo niby dokąd pojadą samochody tą ulicą? Przecież nie skończą jazdy w Oliwie Albo docelowo wrócą na Grunwaldzką, albo pojadą Polankami w stronę Oliwy i obwodnicy. Co to zmieni?

    • 6 0

  • "Dodatkowym wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej."

    Pan płaci, Pan wymaga

    • 2 0

  • Raczysko OBC szturmuje granicę jeszcze spokojnej części Oliwy.

    Cudowne sąsiedztwo.

    • 3 0

  • Wkładem inwestora jest przygotowanie przez niego dokumentacji projektowej

    To teraz inwestorzy projektują drogi 4 pasmowe pod szkołami ?

    Ładne w tym UM Gdańsk macie standardy.

    • 5 0

  • Zjazd do ul: Wita Stwosza...

    Według mnie Nowa Sudecka równoległa do Bażynskiego i Derdowskiego trochę odkorkuje skrzyżowania Grunwaldzka - Spacerowa i Grunwaldzka- Kołobrzeska bo w godzinach szczytu będzie dodatkowa nitka zjazdu do ulicy Wita Stwosza co uszczupli ruch na ulicy Grunwaldzkiej . Po za tym nad czym tu się zastanawiać jeżeli lwią część inwestycji 17,2 mln chce pokryć Olivia Compleks a Miasto tylko 3,7 mln.

    • 1 2

  • A później wystawią szlaban i będzie tylko dla pracowników

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane