- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes
Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.
- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.
Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.
W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.
Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet
W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:
- Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
- Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
- Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.
Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.
- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy
Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".
Miejsca
Opinie (204) 7 zablokowanych
-
2018-03-22 21:27
Mój mąż z zawodu jest...... (2)
Mój mąż z zawodu jest :
- drogim wiceprezydentem
- strażnikiem wyłowionej bandery
- drogim v-ce prezesem ds. m. innymi zakupów taboru
- najdroższym prezesem od dobrej zmiany nazwy
Tak trzymać dokąd się da.- 16 5
-
2018-03-22 21:35
(1)
niech pogada o tym z Misiewiczem i Jaworskim
- 4 8
-
2018-03-22 22:18
A nie, to w porządku, jak nasz to może robić wałki byle tylko konstytucji przestrzegał
Bhawo ty de...u
- 7 1
-
2018-03-22 21:27
Zapomnieli biedaki o "doli" dla Budynia. (1)
Mieszkanie to można wziąć , ale autobusu już nie.
- 30 5
-
2018-03-22 21:29
jesteś debilem
i założę się, że więcej ci to mówiło
- 3 10
-
2018-03-22 21:32
Skoro Niemcy dyktuja
To Adamowicz z kodem słucha.
- 24 6
-
2018-03-22 21:33
Znowu niemieckie (1)
Dlaczego nie jeździmy polskimi autobusami?
- 24 9
-
2018-03-22 22:13
Bo budyń wusi się słuchać pani
- 5 1
-
2018-03-22 21:54
Dlaczego nie elektryki
Co z tego skoro nie są elektryczne . Silniki spalinowe już odchodzą do lamusa. Mamy 2018r . Co jak co , ale autobusy miejskie mogą mieć napęd elektryczny. I to ma być ograniczanie emisji gazów i walka ze smogiem .
- 17 8
-
2018-03-22 21:55
Tylko niech nie kupują tego syfiastego mercedesa (1)
gdzie trzeba stanąć totalnie w głębi autobusu, bo nie chcą się zamknąć drzwi. Masakra. 127 takie jeździ jedno - po minutę stania na przystankach, bo trzeba się wcisnąć do środka. Idiotyzm.
- 21 5
-
2018-03-22 22:01
Citaro są ok, te o których piszesz są z lat 90 jeszcze.
- 8 1
-
2018-03-22 22:00
Diesel? echhh (1)
- 13 2
-
2018-03-22 22:05
Trujący Budyń dieslowy lobbysta
- 4 2
-
2018-03-22 22:02
Czy taki Budyń jest w stanie pozyskać POLSKIE autobusy elektryczne Solaris...
Nie, bo on jest proniemiecki
Diesle z Niemiec upychane są za łapówki w Polsce :(- 23 5
-
2018-03-22 22:03
W 2016 midików było 5 (dwa dojechały w późniejszym terminie) Swoją droga mogliby jeszcze minimum 5 ich zamówić bo te co jeżdzą teraz nie odpowiadają dzisiejszym czasom i tzw "nowoczesnej komunikacji"
- 12 1
-
2018-03-22 22:07
(2)
Niech najlepiej sprawadza jakis chlam tak jak kupili bombardiery . odpisuje sie i bedzie smigac ....co tam ze to stolec ktorych niemcy pozbywaja sie na zlom , polak pazerny to lyknie
- 10 5
-
2018-03-23 07:54
(1)
Bombardiery akurat sa 3 i maja najmniejsza awaryjnosc ze wszystkich tramwajow jakie jezdza po Gdansku
- 1 1
-
2018-03-23 13:51
I do tego mają najlepiej rozplanowane wnętrze ze wszystkich wozów, a nie jakieś pesy esy-floresy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.