• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes

Krzysztof Koprowski
22 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (23 marca 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia. Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia.

Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.



Czy zwracasz uwagę na producenta taboru, którym podróżujesz?

Aktualizacja, 23 marca, godz. 13

- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.


O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.

Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.

W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.

Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet



W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:

  • Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
  • Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
  • Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.

Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.

- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
  • W pojazdach przewidziano montaż gniazd USB do ładowania np. telefonu.
  • W autobusach przegubowych pojawią się wieszaki na rowery.

12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy



Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.

Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".

Miejsca

Opinie (204) 7 zablokowanych

  • Mój mąż z zawodu jest...... (2)

    Mój mąż z zawodu jest :
    - drogim wiceprezydentem
    - strażnikiem wyłowionej bandery
    - drogim v-ce prezesem ds. m. innymi zakupów taboru
    - najdroższym prezesem od dobrej zmiany nazwy
    Tak trzymać dokąd się da.

    • 16 5

    • (1)

      niech pogada o tym z Misiewiczem i Jaworskim

      • 4 8

      • A nie, to w porządku, jak nasz to może robić wałki byle tylko konstytucji przestrzegał

        Bhawo ty de...u

        • 7 1

  • Zapomnieli biedaki o "doli" dla Budynia. (1)

    Mieszkanie to można wziąć , ale autobusu już nie.

    • 30 5

    • jesteś debilem

      i założę się, że więcej ci to mówiło

      • 3 10

  • Skoro Niemcy dyktuja

    To Adamowicz z kodem słucha.

    • 24 6

  • Znowu niemieckie (1)

    Dlaczego nie jeździmy polskimi autobusami?

    • 24 9

    • Bo budyń wusi się słuchać pani

      • 5 1

  • Dlaczego nie elektryki

    Co z tego skoro nie są elektryczne . Silniki spalinowe już odchodzą do lamusa. Mamy 2018r . Co jak co , ale autobusy miejskie mogą mieć napęd elektryczny. I to ma być ograniczanie emisji gazów i walka ze smogiem .

    • 17 8

  • Tylko niech nie kupują tego syfiastego mercedesa (1)

    gdzie trzeba stanąć totalnie w głębi autobusu, bo nie chcą się zamknąć drzwi. Masakra. 127 takie jeździ jedno - po minutę stania na przystankach, bo trzeba się wcisnąć do środka. Idiotyzm.

    • 21 5

    • Citaro są ok, te o których piszesz są z lat 90 jeszcze.

      • 8 1

  • Diesel? echhh (1)

    • 13 2

    • Trujący Budyń dieslowy lobbysta

      • 4 2

  • Czy taki Budyń jest w stanie pozyskać POLSKIE autobusy elektryczne Solaris...

    Nie, bo on jest proniemiecki

    Diesle z Niemiec upychane są za łapówki w Polsce :(

    • 23 5

  • W 2016 midików było 5 (dwa dojechały w późniejszym terminie) Swoją droga mogliby jeszcze minimum 5 ich zamówić bo te co jeżdzą teraz nie odpowiadają dzisiejszym czasom i tzw "nowoczesnej komunikacji"

    • 12 1

  • (2)

    Niech najlepiej sprawadza jakis chlam tak jak kupili bombardiery . odpisuje sie i bedzie smigac ....co tam ze to stolec ktorych niemcy pozbywaja sie na zlom , polak pazerny to lyknie

    • 10 5

    • (1)

      Bombardiery akurat sa 3 i maja najmniejsza awaryjnosc ze wszystkich tramwajow jakie jezdza po Gdansku

      • 1 1

      • I do tego mają najlepiej rozplanowane wnętrze ze wszystkich wozów, a nie jakieś pesy esy-floresy.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane