• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes

Krzysztof Koprowski
22 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (23 marca 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia. Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia.

Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.



Czy zwracasz uwagę na producenta taboru, którym podróżujesz?

Aktualizacja, 23 marca, godz. 13

- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.


O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.

Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.

W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.

Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet



W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:

  • Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
  • Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
  • Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.

Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.

- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
  • W pojazdach przewidziano montaż gniazd USB do ładowania np. telefonu.
  • W autobusach przegubowych pojawią się wieszaki na rowery.

12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy



Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.

Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".

Miejsca

Opinie (204) 7 zablokowanych

  • Dlaczego NIE ????

    Polskie SOLARISY albo URSUSY ?

    • 7 1

  • Mumin dzięki temu kupi następne kilka mieszkań.

    • 6 0

  • gdzie ekologia?

    Dlaczego nie kupuje moje miasto autobusów ekologicznych hę???? pytam się .Dlaczego nie ma ekologicznych protestów??? a są inne gdzie feministki aktywistki przecież spaliny rujnują nasze zdrowie, dlaczego ktoś ma decydować za nas czym oddychamy a tym bardziej to są nasi przedstaiwiele w mieście nie oddam głosu na prezydenta Adamowicza co to to nie.

    • 4 1

  • Bus

    Dla decydentow...Citaro jest robiony w Niemczech natomiast Connecto to turecki odpowiednik Citaro tylko slabsze wykonanie.Uwazam ze wladze Gdanska w koncu poszly po rozum do glowy i kupuja busy jednej firmy a nie jak inne kilku producentow.Koszt napraw jedt tanszy jak sie ma we flocie jeden model busa a nie 45

    • 2 2

  • Mi tam się podoba, ale co z naprawą?

    Solarisy były u mnie na 1 miejscu, bo to całkiem fajne autobusy. Jak na polskie drogi całkiem spoko sobie radzą. Ale te nowe Citaro są bardzo spoko, wygodne, ciche, jeździ się w nich jak w nowoczesnym pociągu z takim zawieszeniem, w ogóle nie trzęsie... (to moje prywatne odczucie) Ale do czasu, przynajmniej przez pierwsze miesiące użytkowania. Potem się zaczyna np: zaczynają strasznie piszczeć (łożyska w alternatorach?), zawieszenie nie daje rady na naszych Gdańskich drogach. Wiadomo że każdy autobus po jakimś czasie zaczyna się zużywać, ale te nowe Citaro jakoś strasznie szybko zaczęły padać, po za tym "ponoć" nikomu nie chce się w nich dłubać bo za dużo roboty z nimi. Jeśli będą je naprawiać to nie mam nic przeciwko żeby było ich więcej, bo całkiem spoko są takie autobusy, przynajmniej jakoś to wygląda.

    • 1 2

  • Gdzie CBA?

    Jawne naruszenie ustawy pzp.

    • 1 3

  • Kant

    Pewnie dogada Paweł z Niemcami na zakończenie co dostał przecież nasze Solarisy bardzo ładne i dobre

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane