- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes
Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.
- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.
Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.
W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.
Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet
W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:
- Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
- Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
- Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.
Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.
- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy
Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".
Miejsca
Opinie (204) 7 zablokowanych
-
2018-03-23 08:39
Autobusy (2)
Czy wszystkie środki komunikacji miejskiej muszą być obwarowane - "przewóz rowerów?".
W mieście - to zaczyna być chore- 13 1
-
2018-03-23 09:39
to normalne. takie panują standardy na całym cywilizowanym świecie
- 0 2
-
2018-03-23 10:55
rowery w autobusie
tak miejscówka na rowery musi być bo po to jest rower by go wozić zatłoczonym autobusem, a matka z małym dzieckiem w wózku na piechotkę w zawieruchę bo nie wejdzie do autobusu bo już jest przykładowo jeden wózek i rower.
- 3 0
-
2018-03-23 08:41
dlaczego w Trójmiescie mieszkają połowiczni idioci?
dlaczego połowiczni - bo jakoś energię potrafią kupować wspólnie i dzięki temu mieć zniżki bodaj nawet 40%, ale jak chodzi o komunikację, to każdy kupuje sam i po jak bułki po parę sztuk
przecież wiadomo, ze gdyby to nie było 50 ale 200 czy więcej autobusów (nawet rozłożonych na parę lat ale w jednym kontrakcie), to cena byłaby nizsza
ale widać to ci sami spece zakupowi jak ci od roweru miejskiego, których WCALE nie zastanawia dlaczego przy 4000 rowerów koszt jednostkowy ma się ZACZYNAĆ od 1500PLN...- 9 3
-
2018-03-23 08:55
Budyń widać ma sentyment do szwabów.
- 14 2
-
2018-03-23 09:09
Przetarg ustawiony
pod Mercedesa to i nic dziwnego, że cena poszła w górę :)
- 17 1
-
2018-03-23 09:23
Niech sie zajma naprawa tych co jezdza. codziennie wracam z pracy autobusem w ktorym kierowca prawie co przystanek biega do ostatnich dzwi aby je zamknac recznie i tak jest od ok 3 tyg,
- 7 2
-
2018-03-23 09:23
Diesel
One do końca swojego żywota muszą jeszcze 20 lat jeździć to będzie jakiś 2039 rok i kopcić będą dalej :-))))
- 4 4
-
2018-03-23 09:39
W ciągu najbliższych trzech lat stolica nie kupi ani jednego autobusu na olej napędowy!!Zamówila juz 200 elektrycznych!
Warszawa zamówiła kilkaset autobusów elektrycznych i wycofuje wszystkie z silnikami diesla! Ale Gdańsk jest nie tylko zaściankiem europy ale i zaściankiem Polski!~!! Za kilka lat bedzie trzeba kupic ponownie autobusy bo stare trujące diesle ma w planach wprowadzić zakaz Bruksela dla wszystkich państw w UE!
- 6 6
-
2018-03-23 10:20
proponuję polskie SOLARIS
- 6 4
-
2018-03-23 10:39
To sa nasze pieniadze!!Promujecie czyste powietrze a kupujecie najbardziej trujace autobusy!!
Autobusy elektryczne sa tańsze bo do ich zakupów są dopłaty z Unie europejskiej!!
Urzędasy dla siebie kupili osobowe autobusy elektryczne ale dla mieszkańców trujące diesle chcą kupić!!
Natychmiast zrezygnować z przetargu i ogłosić nowy na autobusy elektryczne.- 7 5
-
2018-03-23 10:47
tak z wszystkim od lat.
Adamowicz sprzyja Niemcom i jego pupil Lisicki też dlatego Polska firm be a od merca zabulą bo to taki "patriotyzm" ! Władze Gdańska muszą nabijać kabzę innym , na długie lata bo pózniej serwis ,części ! A jak pomyślimy co z tego będą mieli ,to sami dopowiedzcie !
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.