• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes

Krzysztof Koprowski
22 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (23 marca 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia. Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia.

Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.



Czy zwracasz uwagę na producenta taboru, którym podróżujesz?

Aktualizacja, 23 marca, godz. 13

- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.


O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.

Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.

W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.

Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet



W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:

  • Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
  • Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
  • Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.

Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.

- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
  • W pojazdach przewidziano montaż gniazd USB do ładowania np. telefonu.
  • W autobusach przegubowych pojawią się wieszaki na rowery.

12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy



Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.

Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".

Miejsca

Opinie (204) 7 zablokowanych

  • Na większości Lini jeżdżą stare Mercedes dwudrzwiowe a skoro tak trzeba zaoszczędzić i kupić dwudrzwiowe może będą tańsze /sarkazm/

    • 6 0

  • merc

    To samo gó..no.Nie można porównać do produkowanego w Niemczech i na rynek zachodni.Tylko to ,że Lisicki z Gierdziejewską dostali w łapę jest kryterium wygrania przetargu.

    • 7 0

  • Budyń zrobił przyjemność Pani że wyda więcej naszych pieniędzy

    • 9 1

  • Autobusy

    Mam jedną małą uwagę po co nowe autobusy skoro niedługo nie będzie miał nimi kto jeździć. ...obecna polityka zarządu spółki na czele z Panem Lisickim prowadzi do jednego aby Gdańskie Autobusy i Tramwaje z naciskiem na autobusy przestała istnieć a całą komunikacje autobusowa puscic w prywatne rece.To tak dla informacji mieszkańców. ..

    • 15 0

  • Ciekawe, czy będą mieć sprawne kamery

    Jak ktoś będzie obrał po ryju od zapijaczonej patologii PDW.

    • 8 3

  • znalazło się kilka dodatkowych członków rodzin pisiarzy

    i oni z koryta muszą się nażreć.

    • 4 6

  • dziwne te gdańskie przetargi specyfikacje techniczną przygotowuje się tak żeby swój wygrał

    • 9 0

  • 2760zl na roczny bilet metropolitalny

    I dziwic sie, ze ludzie przesiadaja sie do aut... Wystarczy popatrzec jakie rozwiazania ma Krakow(przy podobnej powierzchni jak Trojmiasto).

    Trojmiejska bieda z nedza :)

    • 7 0

  • Zwolennicy zmiany beznadziejnej

    wojuja

    • 3 5

  • Mercedes - brak wygody - tandeta (1)

    A jednak znowu nikt nie zastanowił się na komfortem podróżujących w tych pojazdach.....
    Niskie siedzenia, totalna ciasnota - siedzenia bardzo blisko ścian i samych siebie, zbyt nisko zamocowane siedziska, wystające pod nogami siedzących elementy. Latając pałąk przy kierowcy i wiele innych mankamentów.
    Ale za to tablice świecące, ekrany i błysk, no bo który z zamawiających będzie kiedykowiek tym jeździł ???

    • 6 4

    • Star albo Zil

      Albo Autosan,

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane