• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes

Krzysztof Koprowski
22 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (23 marca 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia. Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia.

Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.



Czy zwracasz uwagę na producenta taboru, którym podróżujesz?

Aktualizacja, 23 marca, godz. 13

- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.


O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.

Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.

W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.

Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet



W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:

  • Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
  • Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
  • Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.

Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.

- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
  • W pojazdach przewidziano montaż gniazd USB do ładowania np. telefonu.
  • W autobusach przegubowych pojawią się wieszaki na rowery.

12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy



Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.

Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".

Miejsca

Opinie (204) 7 zablokowanych

  • Haki na rowery widze,ze nadal patologiczne.Ten gorny co lapie za felge jest to goly metal i rysuje farbe.

    • 11 6

  • ankieta

    jak zawsze w punkt,
    opcja jeden i opcja dwa to przecież to samo

    • 8 1

  • Teraz Pani się zgodzi na następną kadencję dla Budynia

    • 11 3

  • Największym problemem Polski są sami Polacy - Polacy to ludzie którzy nie nawidzą Polaków i Polski (1)

    • 12 6

    • to są żydzi nie polacy

      którzy zmienili nazwiska na polskie.

      • 0 1

  • Mercedesy z Turcji (1)

    Mercedesy już zostały kupione , 1,5 mln jeden , składane w Turcji a po 3 miesiącach już się rozpadają..taka to polityka ...

    • 22 2

    • Turecki dobry moze byc tylko kebab.

      Ani autobus, ani sprzet agd na B.....

      • 5 1

  • Za jeden tramwaj, którego pojemność jest niewiele większa od przegubowca, mozna (1)

    kupić pięć autobusów. Do tego kosmiczny koszt budowy torowiska oraz trakcji i widać, że inwestycja w tramwaje to idiotyzm. Zamiast torów robić buspasy. Jak się jeden autobus popsuje, to drugi go ominie i jedzie dalej, a jak tramwaj się popsuje, paraliż komunikacji w połowie miasta.

    • 11 9

    • Buspas to jest dopiero marnotractwo pieniedzy. Na drodze dla wszystkich wydzielic obszar dla z 8 pojazdow na godzine, toc takie fajne i sprawiedliwe. Goncie sie powaleni ekoterorysci!

      • 0 0

  • Porty usb, system zaliczania pasażerów, ale automaty w pojazdach to wciąż czarna magia dla włodarzy.

    • 12 1

  • Lisicki ?

    Lisicki.

    • 10 2

  • Tak się wczoraj Szydło w sejmie i Kempa w RMF tlumaczyly

    • 4 8

  • Lepiej zainwestowac w kierowców

    Bo 50 procent obecnych to wiesniaki buraki i ingnoranci drogowi. Stawiam na Panie bo mają w sobie miej złośliwości inagresji od dziadów, którym nota bene jestem

    • 3 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane