• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes

Krzysztof Koprowski
22 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (23 marca 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat 30 nowych autobusów we flocie GAiT
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia. Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe autobusy pojawią się na ulicach w przyszłym roku. Nz. Mercedesy Citaro z poprzedniego zamówienia.

Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.



Czy zwracasz uwagę na producenta taboru, którym podróżujesz?

Aktualizacja, 23 marca, godz. 13

- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.


O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.

Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.

W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.

Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet



W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:

  • Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
  • Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
  • Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.

Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.

- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
  • W pojazdach przewidziano montaż gniazd USB do ładowania np. telefonu.
  • W autobusach przegubowych pojawią się wieszaki na rowery.

12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy



Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.

Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".

Miejsca

Opinie (204) 7 zablokowanych

  • Wspieraj Polskę

    A dlaczego polski producent autobusów nie stanął do przetargu? Ktoś ich powiadomił?

    • 12 8

  • ... (2)

    Najlepiej dać zarobić obcemu niż kupić znane, cenione autobusy marki Solaris

    • 18 9

    • Nie zgłosili się do przetargu.

      • 2 2

    • Fakt, mercedesa nikt nie zna.

      • 2 4

  • (1)

    Mercedes, Solaris, Man... przy gdańskim systemie utrzymania taboru (naprawić? po co, zakleimy kontrolkę - będzie dobrze) to każdy z zakupionych autobusów za chwilę będzie rozlatującym się chłamem na kółkach... Co do elektryków- najpierw warto przygotować sobie sieć ładowania takich pojazdów a potem zakupić tabor - na odwrót może być ciężko ;)

    • 18 1

    • Dokładnie.

      U nas po gwarancji czekają do ostatniego momentu z naprawą (chyba, że koła wcześniej wystrzelą na trasie ale to już wina kierowcy bo przecież nikt mu nie kazał jechać...) i zamiast wymienic to oni regeneują dosłownie wszystko

      • 2 0

  • Szastają nieswoimi pieniędzmi

    jesień tuż tuż trzeba pogonić to towarzystwo

    • 19 0

  • Wszystko na chwałe Wielkich i Silnych Niemiec

    • 18 3

  • Tylko wspierajmy Gospodarkę Niemiec (1)

    • 18 5

    • Tylko wspieramy

      nie my wspieramy ,ale budyń za łapówki

      • 0 1

  • W tym wypadku w naturze nie przejdzie, bo niby co On zrobi z autobusem;)

    verstehen?

    • 11 0

  • Za 5 lat wszystkie diesle bedą zakazane w uni europejskiej!!A idioci kupuja przestarzałe diesle których nikt juz niechce!

    Wszystkie wieksze miasta zamawiają już tylko elektryczne w najgorszym wypadku na CNG!Na zachodzie chcą wymienić w komunikacji miejskiej w ciągu 3 lat wszystkie szkodliwe diesle na alternatywne wodorowe i elektryczne!!Mercedes tez produkuje elektryczne !!

    • 15 6

  • fajnie ze sa autobusy (2)

    a ja się pytam gdzie są wiaty przystankowe i ławki? cały ciąg jabłoniowej w stronę szadolek zero wiat zero ławek, skandal

    • 17 2

    • A jeden autobus na godzine to ci nie ptzeszkadza? Z tamtad bez podejscia do jeloniohorskiej komunikacja miejska to kpina

      • 0 0

    • Grunt ze za biorkiem maja wygodnie :) a pasazer....sie nie podoba?...niech kupi se auto ;)

      • 0 0

  • szczur doczekam inwestycji w Gdyni??? (2)

    • 3 8

    • niet!

      • 0 1

    • eeej,trochę szacunku dla władzy!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane