- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (51 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdańsk kupi 46 autobusów mercedes
Ok. 9 mln zł więcej, niż planowała spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje kosztować będzie zakup 46 fabrycznie nowych autobusów. W ogłoszonym przetargu złożono tylko jedną ofertę - pojazdów marki Mercedes-Benz. Mimo to miejska spółka zaakceptuje te ofertę.
- Gdańsk kupi 46 nowych autobusów Mercedes Citaro! Tym samym mogę potwierdzić, że miasto dołoży 9 milionów złotych brakujące do rozstrzygnięcia wartego blisko 80 mln zł zamówienia. Będzie to cena porównywalna do zakupów takich pojazdów przez inne miasta, między innymi Gdynię i Wrocław - poinformował prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
O przetargu na zakup 26 autobusów przegubowych, 18 o standardowej długości oraz dwóch krótszych midibusów pisaliśmy pod koniec stycznia. W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi specyfikacji technicznej, otwarcie ofert przesunięto z 8 na 22 marca.
Ostatecznie zainteresowanie dostarczeniem autobusów wyraziła tylko jedna firma - EvoBus Polska, która zaproponowała znane już pasażerom w Gdańsku Mercedesy Citaro C2.
W momencie otwarcia ofert spółka GAiT podała kwotę zarezerwowaną na zakup nowych autobusów - ok. 70,5 mln zł brutto. Oferta EvoBus wyniosła natomiast ok. 79,4 mln zł brutto.
Wszystkie rodzaje autobusów przekroczyły budżet
W podziale na poszczególne rodzaje autobusów oferta za każdym razem okazała się droższa od zakładanego wydatku:
- Na zakup jednego autobusu przegubowego planowano wydać nie więcej niż 1,4 mln zł netto, zaś oferta EvoBus wyniosła 1,582 mln zł netto.
- Planowany przez GAiT koszt zakupu jednego autobusu standardowego, nieprzegubowego to 1,05 mln zł netto, oferta EvoBus - ok. 1,173 mln zł netto.
- Budżet zarezerwowany na pojedynczy midibus to 1 mln zł netto, oferta Evobus - ok. 1,156 mln zł netto.
Na razie miejska spółka nie podjęła decyzji, czy zamierza udzielić zamówienia jedynemu oferentowi w przetargu.
- Obecnie analizujemy złożoną ofertę - ucina spekulacje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
12 miesięcy na dostawę od momentu podpisania umowy
Zgodnie z wymaganiami przetargu, wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz monitoring. We wnętrzach mają się również znaleźć gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonu komórkowego) oraz automatyczny mechanizm zliczania pasażerów. Dodatkowo, w "przegubowcach" powinny być zainstalowane wieszaki do rowerów.
Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, nowe pojazdy pojawią się na gdańskich ulicach w ciągu 12 miesięcy. Ostatnia dostawa fabrycznie nowych autobusów - także Mercedesów Citaro drugiej generacji - odbyła się w grudniu 2016 r. Wówczas do Gdańska dotarło dziewięć "przegubowców", dziewięć "solówek" oraz trzy "midiki".
Miejsca
Opinie (204) 7 zablokowanych
-
2018-03-22 22:10
Wspieraj Polskę
A dlaczego polski producent autobusów nie stanął do przetargu? Ktoś ich powiadomił?
- 12 8
-
2018-03-22 22:13
... (2)
Najlepiej dać zarobić obcemu niż kupić znane, cenione autobusy marki Solaris
- 18 9
-
2018-03-22 22:23
Nie zgłosili się do przetargu.
- 2 2
-
2018-03-23 06:16
Fakt, mercedesa nikt nie zna.
- 2 4
-
2018-03-22 22:18
(1)
Mercedes, Solaris, Man... przy gdańskim systemie utrzymania taboru (naprawić? po co, zakleimy kontrolkę - będzie dobrze) to każdy z zakupionych autobusów za chwilę będzie rozlatującym się chłamem na kółkach... Co do elektryków- najpierw warto przygotować sobie sieć ładowania takich pojazdów a potem zakupić tabor - na odwrót może być ciężko ;)
- 18 1
-
2018-03-23 02:46
Dokładnie.
U nas po gwarancji czekają do ostatniego momentu z naprawą (chyba, że koła wcześniej wystrzelą na trasie ale to już wina kierowcy bo przecież nikt mu nie kazał jechać...) i zamiast wymienic to oni regeneują dosłownie wszystko
- 2 0
-
2018-03-22 22:20
Szastają nieswoimi pieniędzmi
jesień tuż tuż trzeba pogonić to towarzystwo
- 19 0
-
2018-03-22 22:20
Wszystko na chwałe Wielkich i Silnych Niemiec
- 18 3
-
2018-03-22 22:21
Tylko wspierajmy Gospodarkę Niemiec (1)
- 18 5
-
2018-03-23 14:37
Tylko wspieramy
nie my wspieramy ,ale budyń za łapówki
- 0 1
-
2018-03-22 22:23
W tym wypadku w naturze nie przejdzie, bo niby co On zrobi z autobusem;)
verstehen?
- 11 0
-
2018-03-22 22:30
Za 5 lat wszystkie diesle bedą zakazane w uni europejskiej!!A idioci kupuja przestarzałe diesle których nikt juz niechce!
Wszystkie wieksze miasta zamawiają już tylko elektryczne w najgorszym wypadku na CNG!Na zachodzie chcą wymienić w komunikacji miejskiej w ciągu 3 lat wszystkie szkodliwe diesle na alternatywne wodorowe i elektryczne!!Mercedes tez produkuje elektryczne !!
- 15 6
-
2018-03-22 22:30
fajnie ze sa autobusy (2)
a ja się pytam gdzie są wiaty przystankowe i ławki? cały ciąg jabłoniowej w stronę szadolek zero wiat zero ławek, skandal
- 17 2
-
2018-03-24 07:32
A jeden autobus na godzine to ci nie ptzeszkadza? Z tamtad bez podejscia do jeloniohorskiej komunikacja miejska to kpina
- 0 0
-
2018-03-24 11:46
Grunt ze za biorkiem maja wygodnie :) a pasazer....sie nie podoba?...niech kupi se auto ;)
- 0 0
-
2018-03-22 22:31
szczur doczekam inwestycji w Gdyni??? (2)
- 3 8
-
2018-03-23 07:39
niet!
- 0 1
-
2018-03-23 07:39
eeej,trochę szacunku dla władzy!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.