• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe buspasy i drogi rowerowe w Gdyni?

Michał Sielski
16 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (181)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni. Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni.

Zapytaliśmy kandydatów na prezydentów Gdyni o sprawy ważne dla miasta. Publikujemy kolejne odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz ułatwić podjęcie decyzji, na kogo głosować. Dziś prezentujemy odpowiedzi Aleksandry Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu i Tadeusza Szemiota z Koalicji Obywatelskiej, dotyczące ewentualnych zmian w budowaniu buspasów i dróg rowerowych.



Wszystko o wyborach samorządowych: wyniki głosowania z 7 kwietnia i programy tych, którzy wciąż walczą



W Gdyni powinno być więcej buspasów czy dróg rowerowych?

Nasze pytanie brzmiało: Czy i gdzie wyznaczać nowe buspasy?

Odpowiedzi do wyboru były dwie:
a) w miejscach, gdzie są największe opóźnienia komunikacji
b) tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy

Zadaliśmy też pytanie: Gdzie wytyczać nowe drogi rowerowe?

Tu można było wybierać spośród trzech opcji:
a) na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach
b) tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów
c) nie potrzebujemy już więcej dróg rowerowych

Kandydaci mogli też dodać komentarz. Wyznaczyliśmy limit dotyczący długości wypowiedzi - maksymalnie 10 zdań.

Odpowiedzi prezentujemy w kolejności alfabetycznej.



Aleksandra Kosiorek Aleksandra Kosiorek
Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu w kwestii buspasów wybrała odpowiedź "b", czyli widzi je tylko "na takich drogach, gdzie można dobudować osobne buspasy."

W kwestii dróg rowerowych ma podobne zdanie, bo w tym pytaniu wybrała odpowiedź "a", czyli chce je wyznaczać "na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach".


Tadeusz Szemiot Tadeusz Szemiot
Tadeusz Szemiot z Koalicji Obywatelskiej w pytaniu dotyczącym buspasów także wybrał odpowiedź "b", czyli dopuszcza wyznaczanie ich "tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy".

- W pierwszej kolejności tam, gdzie są największe opóźnienia komunikacji - dodaje Tadeusz Szemiot.

Ma też swoje podejście do wytyczania nowych dróg rowerowych, bo tu zaznaczył odpowiedź "b", czyli dopuszcza je "tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów".

- Najważniejsze jest osiągniecie spójnej i bezpieczniej sieci rowerowej, która będzie łączyła najważniejsze punkty w mieście - komentuje Tadeusz Szemiot.

Opinie (181) 2 zablokowane

  • Parlament europejski przyjął pakt o przymusowej relokacji imigrantów (2)

    pytanie do kandydata: w którym miejscu wybuduje ośrodek dla przybyszów z Afryki?

    • 16 8

    • Podobno na Dąbrowie.

      • 3 0

    • UK kilka lat temu zgodziła się na przyjazd 2 mln Polaków.

      Polacy popracowali, zarobili, wyjechali i koniec.

      • 0 0

  • Kosiorek - zastała Gdynię zieloną (1)

    zostawi blaszaną :)

    • 7 23

    • Zielona? Gdzie

      Gdynia była zielona 10lat temu teraz w praktycznie każdym możliwym miejscu łapę kładzie deweloper.

      • 7 2

  • A to ciekawe, bo na spacerze z mieszkańcami Kosiorek mówiła co innego o rowerach (13)

    Nawet użyła absurdalnego (bo kompletnie nielogicznego) argumentu, że ona to by się nie odważyła z dziećmi jeździć po ścieżce na Świętojańskiej....

    • 15 5

    • ta "ścieżka" to bubel (7)

      też bym się nie odważyła

      • 9 4

      • ta ścieżka jest normalną regularną ścieżką (6)

        w terenie tempo 30, czego można się tam bać?

        Żuczka przechodzącego ulicą?

        Nie wiem jak można w ogóle stosować akurat do ścieżki na Świętojańskiej argumentu typu niebezpieczna - chyba ze jest się cyklistą, któremu trykot wyciska resztki rozsądku z czerepa.

        • 3 10

        • na Świętojańskiej nie ma "ścieżki" czyli inaczej: drogi rowerowej (5)

          są pasy rowerowe i ruch na zasadach ogólnych

          • 7 3

          • fakt nie ma tam autostrady dla cyklistów

            i co to ma do bezpieczeństwa przy tak ograniczonym ruchu?

            Czy tacy jak ty i Kosiorek, nie mając osobnej ścieżki rowerowej pod samym domem, prowadzicie rower kilometr, by wsiąść na niego dopiero tam, gdzie gdzie zaczyna się pomalowane coś na czerwono?

            • 2 3

          • (3)

            no i wspaniale tak to powinno wyglądać a nie takie śc..rwo jak na witominie budują od witawy do kieleckiej przejedź se 5 razy na przejazdach ze światłami czekając po kilka razy na czerwonym bo głupie ścieżka krąży zygzakiem między jedną a drugą stroną drogi

            • 4 0

            • cyklistom nic się nie podoba - roszczeniowcy z minimalną wiedzą o przepisach (2)

              • 1 0

              • (1)

                A ty czubie chciałbyś krążyć wokół skrzyżowania zamiast jechać prosto idź czubie chcąc pojechać z Chwarznieńskiej na wzgórze podjedź pod stadion arki i zawróc i dymaj z powrotem pod górkę tak powinno wyglądać każde skrzyżowanie a i rolnicza powinna zakończyć się na chodniku i dalej radzta sobie. Weź samochód na plecy i przenieś go

                • 0 2

              • jak chcesz wyzywać, to rób to w stosunku do swoich kolegów na rowerach - patolu

                • 0 0

    • gdzie na Świętojańskiej zauważyłeś drogę dla rowerów? (3)

      chodzi o te starte już wymalowane symbole rowerów ?

      • 5 4

      • przestań się kompromitować cyklisto (2)

        Jest wyznaczony pas dla rowerów, ścieżka, dróżka - nie znam techniczno-prawnej definicji

        grunt, ze to jest wręcz niezwykle bezpieczne miejsce, bo ruch jest tam powolny

        Tak przy okazji nikt nie musiał nawet czegokolwiek tam wyznaczać, o czym każdy doskonale wie.

        Ale przecież chodzi o gardłowanie cyklistów wiecznie z czegoś niezadowolonych.

        • 4 3

        • skoro nie znasz techniczno-prawnej definicji to może się nie wypowiadaj? (1)

          tam nie ma drogi dla rowerów, jest tylko wymalowany pas po którym i tak poruszają się wszyscy

          • 0 2

          • ty jesteś jakimś niesamowicie prymitywnym trollem

            • 0 0

    • raz mówi, że nie potrzeba więcej rozwiązań dla rowerzystów, raz że je popiera.... to samo z buspasami

      tak samo miga się od odpowiedzi na pytanie o polankę. Pomimo śledzenia jej profili i informacji w sieci trudno dojść do rzeczy jakie ona ma właściwie poglądy i rozwiązania poza: tylko mnie wybierzcie, a będzie dobrze. Na pytania zadane przez internet też nie raczy odpowiedzieć.

      • 0 0

  • skonczcie to eko szalenstwo!

    Bo zupelnie nie jest eko. Celem sa dotacje i subwencje, efektow nie ma...
    Na YT wiele przykladow, ze w realu wyglada to zupelnie inaczej.
    "Plaga w Chinach. Miliony na masowych cmentarzyskach przez miliardowy biznes chciwych korporacji"

    • 12 2

  • Całe szczęście, że nie ma wyboru nikogo z PIS - partii, która nigdy Gdynią sie nie interesowała. (2)

    Natomiast dziwią mnie wpisy atakujące jedną lub drugą stronę (z tego co wiem całkowicie kłamliwe).

    Obydwoje kandydatów ma bardzo podobne poglądy praktycznie na wszystko, różnice można uznać za niuanse.

    Przypominam, ze ktokolwiek wygra, to zastępcą będzie kontrkandydat - takie złożyli deklaracje.

    Więc nie naganiajcie kłamliwą propagandą, że jedna lu druga strona to lub siamto...

    • 6 13

    • są pisu w Gdyni były wielomiliardowe inwestycje

      jak rządziło po, to zamknęli stocznie w Gdyni a na inwestycje pieniędzy nie było

      • 3 3

    • widać ilu PISowców tu siedzi

      • 2 0

  • W Gdyni

    naprawa ulic i ich łatanie bez żadnej kontroli to tak jakby człowiek znalazł się w pętli czasowej ciągle na okrągło to samo i dodatkowo końca nie widać tych napraw.

    • 9 0

  • Sielu, zlituj się....

    Jak można w pytaniu o drogi dla rowerów dać odpowiedzi wyłączające pozostałe???

    • 17 2

  • W Gdyni nic się nie zmieni. Kierowczyki i lobby producentów samochodów rozniosą Gdynię w pył. (2)

    będą tylko wieczne korki, zlikwidowane chodniki, wyasfaltowana plaża i ludzie trujący się spalinami w ucieczce przed wściekłymi kierowczykami. I jeszcze każdy będzie zmuszony płacić na ich asfalt bo taki kaprys będzie miało lobby samochodziarzyków.

    • 6 20

    • (1)

      Lepiej płacić na asfalt dla tysięcy samochodów niż na ścieżkę rowerowa, którą raz ma godzinę przejedzie jakiś zagubiony pampersiarz

      • 0 1

      • to sobie płać. Ludzi zosta1w w spokoju i ich pieniadze też.

        • 0 0

  • Fajnych macie w Gdyni kandydatów (1)

    Każdy jest za zwiększeniem liczby samochodów w mieście. Trzymajcie się tam w tym GDyietroit, jeśli wprowadzą swoje plany w życie to macie przewalone.

    • 8 12

    • to są tylko obietnice wyborcze, czcze gadanie z którego i tak nikt ich nigdy nie rozliczy

      Polacy mają krótką pamięć polityczną

      • 0 0

  • hej Trójmiasto.pl

    napiszcie może o tym, że premier Tusk udzielił oficjalnego poparcia dla kandydata Szemiota?

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane