• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe buspasy i drogi rowerowe w Gdyni?

Michał Sielski
16 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (181)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni. Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni.

Zapytaliśmy kandydatów na prezydentów Gdyni o sprawy ważne dla miasta. Publikujemy kolejne odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz ułatwić podjęcie decyzji, na kogo głosować. Dziś prezentujemy odpowiedzi Aleksandry Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu i Tadeusza Szemiota z Koalicji Obywatelskiej, dotyczące ewentualnych zmian w budowaniu buspasów i dróg rowerowych.



Wszystko o wyborach samorządowych: wyniki głosowania z 7 kwietnia i programy tych, którzy wciąż walczą



W Gdyni powinno być więcej buspasów czy dróg rowerowych?

Nasze pytanie brzmiało: Czy i gdzie wyznaczać nowe buspasy?

Odpowiedzi do wyboru były dwie:
a) w miejscach, gdzie są największe opóźnienia komunikacji
b) tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy

Zadaliśmy też pytanie: Gdzie wytyczać nowe drogi rowerowe?

Tu można było wybierać spośród trzech opcji:
a) na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach
b) tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów
c) nie potrzebujemy już więcej dróg rowerowych

Kandydaci mogli też dodać komentarz. Wyznaczyliśmy limit dotyczący długości wypowiedzi - maksymalnie 10 zdań.

Odpowiedzi prezentujemy w kolejności alfabetycznej.



Aleksandra Kosiorek Aleksandra Kosiorek
Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu w kwestii buspasów wybrała odpowiedź "b", czyli widzi je tylko "na takich drogach, gdzie można dobudować osobne buspasy."

W kwestii dróg rowerowych ma podobne zdanie, bo w tym pytaniu wybrała odpowiedź "a", czyli chce je wyznaczać "na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach".


Tadeusz Szemiot Tadeusz Szemiot
Tadeusz Szemiot z Koalicji Obywatelskiej w pytaniu dotyczącym buspasów także wybrał odpowiedź "b", czyli dopuszcza wyznaczanie ich "tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy".

- W pierwszej kolejności tam, gdzie są największe opóźnienia komunikacji - dodaje Tadeusz Szemiot.

Ma też swoje podejście do wytyczania nowych dróg rowerowych, bo tu zaznaczył odpowiedź "b", czyli dopuszcza je "tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów".

- Najważniejsze jest osiągniecie spójnej i bezpieczniej sieci rowerowej, która będzie łączyła najważniejsze punkty w mieście - komentuje Tadeusz Szemiot.

Opinie (181) 2 zablokowane

  • gdynianie sami sobie zgotowali ten los. z deszczu pod rynne jak to sie mowi. glupich nie zal

    • 1 7

  • mój mistrz banialuków nie zawodzi!

    Najważniejsze jest osiągniecie spójnej i bezpieczniej sieci rowerowej, która będzie łączyła najważniejsze punkty w mieście.

    Kto jest 18 lat radnym?
    Jak wygląda 'sieć' dróg rowerowych w Gdyni?

    Tak pięknie opowiada a mi się wizja z fonią rozjeżdża...

    Jakbyście pytali o budowę dróg to już mam odpowiedź:
    Sieć dróg miejskich powinna sprawnie łączyć wszystkie dzielnice, zapewniając mieszkańcom bezpieczny dojazd do celu podróży.
    (pozdrawiam mieszkańców Karwin i Witomina)

    A może pytanie o lotnisko w Kosakowie:
    Otwarcie i rozbudowa lotniska powinna odpowiadać potrzebom komunikacyjnym regionu i możliwościom budżetowym miasta. Sprawne połączenia lotnicze przyczynią się do ekonomicznego rozkwitu całego regionu.

    • 5 5

  • (12)

    Ten Bus Pas który widać na zdjeciu czyli droga na Karwiny to kpina. Kolejki samochodów - zabrali pas i namalowali Bus Pas. Bus Pasy tak -ale nie kosztem dróg

    • 81 21

    • A kosztem czego? (6)

      Jak się kierowcom oddało praktycznie całą szerokość pasa drogowego, to komu innemu można zabrać? Burzyć budynki?

      • 11 7

      • (5)

        jezeli chcieli dłuzszy bus pas to prosze bardzo za przystankiem olgierda jest wyj..ny w kosmos trawnik na krorym mozna bus pas wybudowac to co wymalowane na zolto to miała byc prowizorka do czasu ukonczenia remontu na karwinach

        • 8 10

        • a więc kosztem zieleni jest ok a kosztem twojego złomu jest be? (4)

          • 11 9

          • (3)

            A po co komu trawnik szerokości 6 metrów?

            • 1 3

            • Co ty pitolisz

              Zabetonował byś chciał wszystko

              • 1 1

            • A po co komu twój szrot w centrum?

              • 2 0

            • do gry w nogę

              • 0 0

    • Buspas jest częścią drogi

      • 8 4

    • tego bus pasa i tak nikt nie szanuje, dzień w dzień na nim stoją samochody i nikt tego nie sprawdza

      • 5 1

    • To zdjęcie sprzed remontu... (2)

      Przestań sapać.

      • 2 1

      • (1)

        Ale kawałek tej prowizorki został tu mamy akurat widok na miejsce gdzie jest już bus pas wybudowany osobno natomiast ta prowizorka jest nadal pomiędzy przystankami Olgierda i lidzka

        • 1 2

        • Ale tam już praktycznie nie ma korków. Przebudowa Karwin pomogła, nie wiem kto może tego nie zauważać, nie ma korków do Łowickiej jak kiedyś prawie codziennie.
          Ale jęczybuły dalej marudzić będą na łucyka

          • 1 3

  • Czyli nie ma miejsca na buspas to go nie będzie (6)

    Dzięki temu do autobusów przesiada się niewiele osób i woli korzystać z aut. Dzięki temu są większe korki, w których stoją zarówno kierowcy jak i pasażerowie komunikacji. Można to przerwać i budować buspasy wszędzie. Wówczas więcej ludzi się przesiada do ZKM, jest mniej samochodów i korki maleją.
    Problem w tym, że tego nikt nie rozumie.

    • 38 42

    • (3)

      zacznijmy od częstotliwości bo tu jest problem jeszcze 25 lat temu w szczycie główne linie trolejbusowe jeździły co 12 minut teraz co 15 jeszcze całkiem niedawno w sobotę do 16 jeździły co 15 minut potem co 20 do wieczora a teraz po 16:30 co 30 minut w niedzielę jak jest ciepło to szpilki nie wsadzisz do wielu linii bo jeżdżą co 30 minut

      • 3 1

      • Problem w tym, że taboru jest na drogach więcej niż kiedyś (1)

        Tylko korki sprawiają, że jeździ coraz wolniej, czyli rzadziej.

        • 5 0

        • Podstawowy problem to brak kierowców bo nie ma pieniędzy na normalne zarobki dla nich a nikt nie chce robić za pół darmo odpowiadając materialnie za każdą ryske na pojeździe

          • 2 1

      • Źle liczysz

        • 0 0

    • Cxcx

      Wszyscy o tym wiedzą niuniuś , ale nikt nie chce się poddać terrorowi władz. Drugie co zrobią to potroją podatki za OC aut. Wtedy coś się zmieni, czyli ludzie będą już regularnie wywalać każdego nowego prezydenta na taczkę

      • 0 1

    • Problem z nierozumieniem

      Czy lepiej nie mieć ręki czy nogi? W rozwiązaniu problemu komunikacji miejskiej nie pomoże uprzykrzanie życia kierowców samochodów osobowych. Trzeba zaoferować lepszą alternatywę niż samochód osobowy ale nie poprzez sztuczne korkowanie dróg

      • 1 0

  • Gdynia ma mentalność wsi która stała się miastem

    Każdy musi mieć teraz auto i najlepiej żeby wjechać nim do Biedry na zakupy, dlatego Gdynianie w wyborach postawili na populistów którzy obiecali parkingi i nieograniczony ruch w centrum żeby można było furmanką zajechać pod sklep. To jest właśnie wizja Dialogu , populizm i zatruwanie spalinami miasta. No ale jak W Dialogu są PiSocy i sympatycy Konfederacji to czemu tu sie dziwić?

    • 7 11

  • Drogi rowerowe w polskim wydaniu są niebezpieczne (3)

    I dlatego rowerzyści często wybierają jezdnię. Na jezdni jest bezpieczniej ponieważ
    a) ruch jest prawostronny co jest zgodne z prawem i dla intuicyjne dla wszystkich użytkowników
    b) brak przejazdów rowerowych, na których dochodzi do największej liczby wypadków i spowodowane są one w większości nieustąpieniem pierwszeństwa przez kierowców
    c) jezdnia nie urywa się i nie slalomuje pomiędzy chodnikiem, trawnikiem itp , nie trzeba się uczyć przebiegu i zastanawiać co autor miał na myśli. Wystarczy znajomość przepisów i znaków drogowych
    Rowerzysta na jezdni nie stwarza żadnego zagrożenia. Zagrożeniem są kierowcy, którzy wyprzedzają rowerzystów w nieprzepisowej odległości, trąbią na nich lub zajeżdżają drogę.

    • 6 7

    • są bardzo niebezpieczne ale nawet na wiochach przy wiejskich szosach budują chodnikowe g..wna potem skamlą na kolarzy że nie chce im się zjeżdźać na ten zasr..ny chodnik który ma czasem 300-500m i jest np po lewej stronie

      • 1 1

    • Takie brednie wypisuje tylko burak z blachosmroda

      • 1 1

    • jazda po jezdni powinna być zabroniona, bo powoduje najwieksze korki

      trzeba budować nowe drogi rowerowe i buspasy obok, a nie zabierać jezdnię kierowcom.

      • 0 0

  • olo

    mam nadzieje ze po wyborach w GDYNI wywalą tych oszołomów od projektowania dróg , bo gdzie nie pojadę to wszystko co budowali ,budują jeden wielki BUBEL , a Gdynię jak mogę omijam wielkim łukiem, 25lat temu wyjechałem z Gdyni i się ciesze że w tym chaosie nie muszę mieszkać........

    • 4 3

  • Degręgolady w ruchu drogowym ciag dalszy6 !!!!!!

    • 2 0

  • Czyli generalnie podlizują się kierowcom i chcieliby, aby w mieście było jeszcze więcej samochodów.

    • 3 5

  • Czy buspas nie może być jednocześnie pasem dla rowerów? (1)

    Przynajmniej jeden problem z głowy mniej by był.

    • 3 3

    • Nie może bo zwalniał by ruch ZKM a tam jedzie duzo pasażerów

      Za to są sam.prywatne gdzie max jeżdżą 2 osoby a najczęściej sam kierowca który smrodzi pieszym na chodniku.
      To taki szkodnik co skraca im życie choc mógłby jechac ekologiczną zkm

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane