• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe buspasy i drogi rowerowe w Gdyni?

Michał Sielski
16 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (181)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni. Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni.

Zapytaliśmy kandydatów na prezydentów Gdyni o sprawy ważne dla miasta. Publikujemy kolejne odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz ułatwić podjęcie decyzji, na kogo głosować. Dziś prezentujemy odpowiedzi Aleksandry Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu i Tadeusza Szemiota z Koalicji Obywatelskiej, dotyczące ewentualnych zmian w budowaniu buspasów i dróg rowerowych.



Wszystko o wyborach samorządowych: wyniki głosowania z 7 kwietnia i programy tych, którzy wciąż walczą



W Gdyni powinno być więcej buspasów czy dróg rowerowych?

Nasze pytanie brzmiało: Czy i gdzie wyznaczać nowe buspasy?

Odpowiedzi do wyboru były dwie:
a) w miejscach, gdzie są największe opóźnienia komunikacji
b) tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy

Zadaliśmy też pytanie: Gdzie wytyczać nowe drogi rowerowe?

Tu można było wybierać spośród trzech opcji:
a) na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach
b) tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów
c) nie potrzebujemy już więcej dróg rowerowych

Kandydaci mogli też dodać komentarz. Wyznaczyliśmy limit dotyczący długości wypowiedzi - maksymalnie 10 zdań.

Odpowiedzi prezentujemy w kolejności alfabetycznej.



Aleksandra Kosiorek Aleksandra Kosiorek
Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu w kwestii buspasów wybrała odpowiedź "b", czyli widzi je tylko "na takich drogach, gdzie można dobudować osobne buspasy."

W kwestii dróg rowerowych ma podobne zdanie, bo w tym pytaniu wybrała odpowiedź "a", czyli chce je wyznaczać "na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach".


Tadeusz Szemiot Tadeusz Szemiot
Tadeusz Szemiot z Koalicji Obywatelskiej w pytaniu dotyczącym buspasów także wybrał odpowiedź "b", czyli dopuszcza wyznaczanie ich "tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy".

- W pierwszej kolejności tam, gdzie są największe opóźnienia komunikacji - dodaje Tadeusz Szemiot.

Ma też swoje podejście do wytyczania nowych dróg rowerowych, bo tu zaznaczył odpowiedź "b", czyli dopuszcza je "tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów".

- Najważniejsze jest osiągniecie spójnej i bezpieczniej sieci rowerowej, która będzie łączyła najważniejsze punkty w mieście - komentuje Tadeusz Szemiot.

Opinie (181) 2 zablokowane

  • Już wiem na kogo zagłosuję

    Bliżej mi do podejścia Szemiota , tym bardziej że na stronie Kosiorek poprosiłem o jej zdanie ci sądzi o właśnie takich sprawach, nie dostałem odpowiedzi , więc jak widać to co reprezentuje jest tylko na pokaz.

    • 1 0

  • Bezpartyjny już był

    Bezpartyjny już był i czy chcemy następnego, może czas na zmianę

    • 0 0

  • Błagam....nie...

    • 0 0

  • Gdynia

    Samorządność popełniła sporo błędów przez ostatnie lata ale zawsze byłem dumny że nie ma w Gdyni po,pisu czy innych cudakow.
    Życzę powodzenia nowym ale boję się że wszystko co dobre zepsują i nic dobrego nie zrobią.
    Być radnym 18 lat i opowiadać takie rzeczy to trochę zenujace...

    • 0 0

  • Jeżeli robi się wielomiesięczny remont drogi, polegającej de fakto na zbudowaniu tej drogi od nowa to powinna ona

    udrażniać ruch, czyli jeżeli był jeden pas to powinno się zbudować dwa pasy dla samochodów + bus pas. Taka powinna być logika. MIasta się rozrastają i siłą rzeczy będzie więcej samochodów a więc drogi powinny być szersze.

    • 0 0

  • Kandydaci

    Oni wszystko załatwią teraz tylko mnie Wybierz

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane