- 1 Trójmiejskie mola, których już nie ma (65 opinii)
- 2 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (216 opinii)
- 3 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (335 opinii)
- 4 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (36 opinii)
- 5 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (230 opinii)
- 6 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (373 opinie)
Nowoczesne pociągi za dwa lata na trasie Gdynia - Katowice
PKP Intercity podpisze dziś wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą jeździć m.in. na trasie Gdynia - Katowice.
Kiedy umowa zostanie podpisana, rozpocznie się produkcja składów. - Pociąg, który zaproponowaliśmy dla PKP Intercity, to ośmioczęściowy pojazd FLIRT. Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler w zakładzie w Siedlcach będzie montował skrajne człony pociągów. Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany. Obecnie tak kształtuje się podział prac - mówi Spichiger w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".
Pociągi FLIRT osiągają prędkość 160 km/h. Będą przystosowane do przewozów dalekobieżnych. Zgodnie ze specyfikacją w składach znaleźć ma się wagon z powierzchnią przygotowaną pod bistro. Jeżdżący pierwszą klasą będą też mogli spodziewać się układu siedzeń w konfiguracji 2+1.
Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Wszystkie pociągi mają być dostarczone PKP Intercity do końca października 2015 roku. Wtedy też ruszą na trasę - m.in. między Gdynią a Katowicami. Składy będą miały zapewniony 15-letni serwis. Tylko ta część umowy opiewa aż na 465 mln zł.
Część środków na dostawę składów PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
Opinie (204)
-
2013-11-18 07:09
I będziemy (4)
siedzieli jak w SKM tyle godzin, teraz cudują z wagonami aby nie miały przedziałów.
- 12 3
-
2013-11-18 12:14
Tramwaj czy pociąg (3)
Nareszcie mądra wypowiedź kogoś, kto podróżował cudami tego typu i wie jak wygląda taka podróż. Jazda pociągiem "tramwajowym" bez przedziałów na dłuższej trasie to męka. Spróbujcie wyciągnąć nogi /po godzinie jazdy/ nie da się bo nie ma gdzie - brak miejsca. A miejsce na bagaż? Tylko półki wzdłuż wagonu pod skośnym dachem i przypadnie 50 cm na pasażera tyle co na podręczną torbę z kanapkami i laptopem lub czymś do czytania w podróży. Nie mowiąc już o możliwości wyjścia na korytarz aby się wyprostować. Jakies pół roku temu bodaj Śląsk otrzymał oferty na dostarczenie nowego taboru od Czechów i oni zaoferowali świetne rozwiązanie z siedzeniem dla pasażera z wysuwaną podpórką na nogi.
No ale to bee bo z Niemcami lepsze szwindle można robić. To kupowanie taboru u obcych zaczęło się od parafianki Suchockiej, która ominęła polskich polskich producentów - wiadomo obiecała "wyższym" protektorom, ze doprowadzi polski przemysł do upadku.
Przecież tym taborem mają jeździć zwykli pasażerowie a nie prezesi z limuzyn. Zapytac tych co wiele godzin spędzają w podróżach nie bolało przecież. Albo sprawdzić jak to wygląda u sąsiadów na zachodzie mających już doświadczenie w tym temacie.
I jeszcze jedno: czy pociąg będzie wyposażony w podnośnik lub opuszczany podjazd dla wózków inwalidzkich? bo samo udogodnienie w srodku problemu nie załatwia.- 1 7
-
2013-11-18 12:23
(2)
Właśnie w przedziałach nóg nie wyprostujesz, jak zajęte są miejsca naprzeciwko. Bezprzedziałowe wagony to standard, łatwiej utrzymać w czystości. Bagaż trzymasz na odpowiedniej półce w wagonie, a przejść się zawsze możesz do przedsionka czy do wagonu restauracyjnego.
- 6 1
-
2013-11-18 12:44
do anonima bez tytułu (1)
kiedy ostatnio jechałeś pociągiem oprócz SKM?
Bogaczem z restauracyjnego wagonu jesteś? Bo większości na restauracje nie stać. Napisz co to jest ta odpowiednia półka. Bo można tam wejść i swojego bagażu już nie spotkac, albo okradziony jeśli sie samemu nie pilnuje.- 0 4
-
2013-11-18 14:00
Rozumiem, że przedział to jest zamykany na klucz
Jak jedziesz sam i wychodzisz z przedziału to się pewnie nie martwisz, że coś ktoś ci skubnie.
W przedziale pewnie ktoś siedzi i prosisz go o popilnowanie bagażu. Dla twej wiadomości w tych otwartych przestrzeniach, też będą siedzieć ludzie i ich też będziesz mógł poprosić o popilnowanie.
Co do obecnych półek to sądzę, że mniej miejsca już nie będzie. Bo w przedziale jak siedzi 8 osób to znalezienie miejsca na bagaż graniczy z cudem. Bo jak podzielisz tą półkę w przedziale na 4 (po jednej stronie) osoby to szybko okaże się, że masz skrawek powierzchni.
Ogólnie będzie jak zwykle czyli jak będziesz miał dużo bagażu to będziesz miał miejsce jak inni wezmą go mniej.- 2 2
-
2013-11-18 07:13
chciał bym nowe skm... (2)
ech, teraz jadę w starej, bleeh. śmierdzi. lepi sie. trzęsie. upał.
- 7 3
-
2013-11-18 07:29
Ja myślę, że chciałbyś jednak słownik ortograficzny. (1)
- 3 3
-
2013-11-18 09:11
dobrze napisane
jak brak argumentow to słownik, brawo.
- 1 2
-
2013-11-18 07:16
dla jakiej grupy docelowej sa te pociagi? (3)
biznesmeni jezdza wlasnymi autami lub lataja pociagami. Osoby ktore jada na urlop jada autem w kilka osob - gdzie juz powyzej 2osob oplaca sie jechac. Biedniejsi siedza w domu albo zabieraja sie z kims.
Ceny biletow pewnie beda na poziomie 250-300zl wiec pytanie dla kogo to ;)- 11 10
-
2013-11-18 07:35
Dobre pytanie
bo większość zachwyconych wyglądem czy parametrami, tak po prawdzie z pociągu nie skorzysta wcale.
- 6 3
-
2013-11-18 07:47
(1)
nie tylko "biznesmeni" muszą jeździć służbowo, a poza tym na samolot stać tylko prezesów i członków zarządów większych spółek, zwykłych przedsiębiorców już niekoniecznie.
- 1 3
-
2013-11-18 11:05
eee no bez przesady...
...jak zsumujesz koszty przejazdu z noclegami i porównasz z kosztem przelotu to może wyjść taniej samolotem (np. odpada min. jeden nocleg + dieta). Przykład: trasa GDA-KRK
- 0 0
-
2013-11-18 07:16
Czy to żart? (2)
FLIRTY to pociągi regionalne, nie oferują odpowiedniego komfortu do odbywania 12 godzinnej podróży przez cały kraj..
- 17 2
-
2013-11-18 09:13
spoko,za 30 lat zdezelowane odkupi SKM
i będzie sukces:0 kolejny...
- 5 0
-
2013-11-18 12:34
są i wersjach dalekobieżnych
Norwegia, Szwecja. Na pewno będzie wiecej miejsca niż w pendolino.
- 2 1
-
2013-11-18 07:17
I takich pociagow nam trzeba, a nie jakies pendolino w okrojonej wersji za grube miliardy, ktore pojedzie troszke szybciej
- 7 2
-
2013-11-18 07:20
Super, to się nazywa nowoczesność! (3)
Kiedy pod koniec lat '90 (XX w.) jeździłem często do W-wy pociągiem, podróż z Gdyni najszybszym IC zajmowała 3h40min. Jak dobrze pójdzie, pod koniec 2015 roku (a więc po blisko 20 latach), powrócimy do tamtych wyników. Cudownie. Świat poszedł w nowoczesne szybkie koleje, bo często są konkurencją dla połączeń lotniczych (np. Paryż - Bruksela, linia TGV). A u nas... Szkoda gadać. Wyprzedzamy chyba tylko Wybrzeże Kości Słoniowej i Laos...
- 22 3
-
2013-11-18 10:27
THALYS (1)
Między Paryżem a Kolonią przez Brukselę jeździ THALYS, nie TGV, takie uściślenie...
- 0 0
-
2013-11-18 12:22
Thalys to jest nazwa jednego z typów składów TGV, podobnie jak np. Sud-Est czy Atlantique, więc zanim zaczniesz poprawiać to sam sprawdź.
- 2 0
-
2013-11-18 12:20
Bzdury gadasz. 3:40 będziesz mieć już za niecały miesiąc. Pod koniec 2014 będzie 3:00 a pod koniec 2015 będzie docelowe 2:40 mędrku jeden. Jasne że fajnie byłoby mieć
- 0 1
-
2013-11-18 07:55
O ile to nie są koleje dużych prędkości, to trochę absurd kupować EZT-y do krajowych połączeń
EZT-y są bardzo mało elastyczne w porównaniu do składów wagonowych, oznacza to, że pociągi te albo będą woziły powietrze, albo będą woziły człowieka na człowieku, co jeszcze idzie znieść w połączeniach aglomeracyjnych (SKM), ciężko znieść w połączeniach regionalnych (PR), a w krajowych jest absolutnie nie do zaakceptowania.
- 11 1
-
2013-11-18 07:57
A w bistro frytki z mrożonki 100g (2)
z kieczupem w cenie 10 zł. polskich
- 12 1
-
2013-11-18 08:10
Zawsze możesz wyjąć swój cebulak i zakąsić.
- 5 0
-
2013-11-18 10:35
w icku w warsie są smaczne pierożki
a nocą czasem trafi się i pierozek na przekąskę poza warsem..
- 0 0
-
2013-11-18 08:36
Kurczę! Ludzie cieszcie się!!!!
To jest naprawdę fajna wiadomość!
Oby więcej takich czy innych nowych składów!!!!
Co to za różnica czy jedzie 150 czy 200 na godzinę!!!! Ważne, że będzie w wyznaczonym czasie, nowy, w super standardzie w porównaniu z tym co jest!!!- 6 7
-
2013-11-18 08:47
A czy będzie tam więcej miejsc stojących czy siedzących??
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.