- 1 Trójmiejskie mola, których już nie ma (65 opinii)
- 2 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (216 opinii)
- 3 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (335 opinii)
- 4 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (38 opinii)
- 5 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (230 opinii)
- 6 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (373 opinie)
Nowoczesne pociągi za dwa lata na trasie Gdynia - Katowice
PKP Intercity podpisze dziś wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą jeździć m.in. na trasie Gdynia - Katowice.
Kiedy umowa zostanie podpisana, rozpocznie się produkcja składów. - Pociąg, który zaproponowaliśmy dla PKP Intercity, to ośmioczęściowy pojazd FLIRT. Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler w zakładzie w Siedlcach będzie montował skrajne człony pociągów. Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany. Obecnie tak kształtuje się podział prac - mówi Spichiger w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".
Pociągi FLIRT osiągają prędkość 160 km/h. Będą przystosowane do przewozów dalekobieżnych. Zgodnie ze specyfikacją w składach znaleźć ma się wagon z powierzchnią przygotowaną pod bistro. Jeżdżący pierwszą klasą będą też mogli spodziewać się układu siedzeń w konfiguracji 2+1.
Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Wszystkie pociągi mają być dostarczone PKP Intercity do końca października 2015 roku. Wtedy też ruszą na trasę - m.in. między Gdynią a Katowicami. Składy będą miały zapewniony 15-letni serwis. Tylko ta część umowy opiewa aż na 465 mln zł.
Część środków na dostawę składów PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
Opinie (204)
-
2013-11-18 08:47
Sypialnego nie będzie?
Przy tak krótkiej jeżdzie z Gdyni do Katowic człowiek się nie wyśpi. Żądamy cało nocnych przejazdów!
- 4 2
-
2013-11-18 08:56
Euforia
Czytam te bzdury jak szybkie to pociągi będą jeździć po Polsce : 270km/h 160 km/h . Z Gdyni do Katowic ? Którędy ? Przez Warszawę a może Poznań , Białystok...?
Kiedyś wsiadałem do pospiesznego w Gdyni o 1930 i 0510 byłem w Krakowie. Albo 1710 z Warszawy i 2130 w Gdyni. No tak ! Ale to był ten parszywy PRL !Zapomniałem !- 9 2
-
2013-11-18 09:06
(1)
czekam na tą kolej bardzo ! i obojętnie jakie składy będą wozić ludzi byle by kolej nareszcie zaczęła normalnie funkcjonować ! po ostatniej podróży znanym autobusem mam DOSYĆ ! ciasno bardzo !!! ludzie ściśnięci jak śledzie ! gadające uciążliwym głosem kobiety które nie liczą się z współpasażerami, jak przekupy na rynku, obraz wypisz wymaluj z filmu dzień świra !
- 5 2
-
2013-11-18 15:28
A w takiej dalekobieżnej SKMce też kobiety będą gadać tylko , że wiele... godzin!! Jedyny ratunek to wagony z przedziałami!!!
- 1 3
-
2013-11-18 09:08
Ten pociąg wygląda jak tramwaj
jechałem takim i nie wyobrażam sobie podróży 10 godzinnej czymś takim. To trochę tak jakby jechać skm-ką do Katowic .
- 9 3
-
2013-11-18 09:10
PKP ma tak złą opinię, że nowe skłądy chyba szybko nie odbudują ich reputacji. Jeżdżę pociągami rzadko ale za każdym razem jest problem. Opóźnienia, postoje w lesie, syf, malaria, zła numeracja miejs w wagonach itp. Wolę samochód.
- 5 2
-
2013-11-18 09:15
Prędkość maksymalna nic nie mówi bo po drodze są jeszcze stacje czyli trzeba hamowac i się rozpędzać. Powinny być podawane czasy przejazdów. Co z tego, ze pojedzie 160km/h na odcinku 10km skoro dalej będzie jechał 40km/h?
- 5 0
-
2013-11-18 09:33
Ja mam już dość niedotrzymanych obietnic, chyba większość widzi jak bajecznie nam jest przedstawiana przyszłość, a tym czasem
.. jest jak w thrillerze, ciągle afery i ciągle tylko gorzej przetrwać codzienność:(
- 5 1
-
2013-11-18 09:45
Dalej wspierajmy zachodni przemysł..brawo..następny medal od Angeli będzie (1)
- 7 3
-
2013-11-18 17:17
powiedz Pesie, żeby nie startowałą do przetargu ze sfałszowanymi kosztami utrzymania składu
- 0 2
-
2013-11-18 09:53
a po co do tych katowic będą jeżdzić. po choinki ?
- 3 1
-
2013-11-18 09:54
panie spihiger katowice to nie hamburg.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.