• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesne pociągi za dwa lata na trasie Gdynia - Katowice

piw
18 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowe pociągi mają być dostarczone przez wykonawcę do końca października 2015 roku. Nowe pociągi mają być dostarczone przez wykonawcę do końca października 2015 roku.

PKP Intercity podpisze dziś wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą jeździć m.in. na trasie Gdynia - Katowice.



Tymi trasami pojadą pociągi, które zakupi PKP Intercity. Tymi trasami pojadą pociągi, które zakupi PKP Intercity.

Co jest dla ciebie najważniejsze przy wyborze środka lokomocji?

O terminie podpisania umowy poinformował w wywiadzie dla "Rynku Kolejowego" Christian Spichiger - szef siedleckiego zakładu i jednocześnie wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w firmie Stadler Rail. Chociaż sam przetarg na dostawę składów rozstrzygnięto w sierpniu, losy umowy ważyły się do tej pory. Wszystko w związku z odwołaniem innego z oferentów - hiszpańskiego CAF. Ostatecznie odwołanie zostało odrzucone.

Kiedy umowa zostanie podpisana, rozpocznie się produkcja składów. - Pociąg, który zaproponowaliśmy dla PKP Intercity, to ośmioczęściowy pojazd FLIRT. Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler w zakładzie w Siedlcach będzie montował skrajne człony pociągów. Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany. Obecnie tak kształtuje się podział prac - mówi Spichiger w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".

Pociągi FLIRT osiągają prędkość 160 km/h. Będą przystosowane do przewozów dalekobieżnych. Zgodnie ze specyfikacją w składach znaleźć ma się wagon z powierzchnią przygotowaną pod bistro. Jeżdżący pierwszą klasą będą też mogli spodziewać się układu siedzeń w konfiguracji 2+1.

Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.

Wszystkie pociągi mają być dostarczone PKP Intercity do końca października 2015 roku. Wtedy też ruszą na trasę - m.in. między Gdynią a Katowicami. Składy będą miały zapewniony 15-letni serwis. Tylko ta część umowy opiewa aż na 465 mln zł.

Część środków na dostawę składów PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
piw

Opinie (204)

  • Sypialnego nie będzie?

    Przy tak krótkiej jeżdzie z Gdyni do Katowic człowiek się nie wyśpi. Żądamy cało nocnych przejazdów!

    • 4 2

  • Euforia

    Czytam te bzdury jak szybkie to pociągi będą jeździć po Polsce : 270km/h 160 km/h . Z Gdyni do Katowic ? Którędy ? Przez Warszawę a może Poznań , Białystok...?
    Kiedyś wsiadałem do pospiesznego w Gdyni o 1930 i 0510 byłem w Krakowie. Albo 1710 z Warszawy i 2130 w Gdyni. No tak ! Ale to był ten parszywy PRL !Zapomniałem !

    • 9 2

  • (1)

    czekam na tą kolej bardzo ! i obojętnie jakie składy będą wozić ludzi byle by kolej nareszcie zaczęła normalnie funkcjonować ! po ostatniej podróży znanym autobusem mam DOSYĆ ! ciasno bardzo !!! ludzie ściśnięci jak śledzie ! gadające uciążliwym głosem kobiety które nie liczą się z współpasażerami, jak przekupy na rynku, obraz wypisz wymaluj z filmu dzień świra !

    • 5 2

    • A w takiej dalekobieżnej SKMce też kobiety będą gadać tylko , że wiele... godzin!! Jedyny ratunek to wagony z przedziałami!!!

      • 1 3

  • Ten pociąg wygląda jak tramwaj

    jechałem takim i nie wyobrażam sobie podróży 10 godzinnej czymś takim. To trochę tak jakby jechać skm-ką do Katowic .

    • 9 3

  • PKP ma tak złą opinię, że nowe skłądy chyba szybko nie odbudują ich reputacji. Jeżdżę pociągami rzadko ale za każdym razem jest problem. Opóźnienia, postoje w lesie, syf, malaria, zła numeracja miejs w wagonach itp. Wolę samochód.

    • 5 2

  • Prędkość maksymalna nic nie mówi bo po drodze są jeszcze stacje czyli trzeba hamowac i się rozpędzać. Powinny być podawane czasy przejazdów. Co z tego, ze pojedzie 160km/h na odcinku 10km skoro dalej będzie jechał 40km/h?

    • 5 0

  • Ja mam już dość niedotrzymanych obietnic, chyba większość widzi jak bajecznie nam jest przedstawiana przyszłość, a tym czasem

    .. jest jak w thrillerze, ciągle afery i ciągle tylko gorzej przetrwać codzienność:(

    • 5 1

  • Dalej wspierajmy zachodni przemysł..brawo..następny medal od Angeli będzie (1)

    • 7 3

    • powiedz Pesie, żeby nie startowałą do przetargu ze sfałszowanymi kosztami utrzymania składu

      • 0 2

  • a po co do tych katowic będą jeżdzić. po choinki ?

    • 3 1

  • panie spihiger katowice to nie hamburg.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane