- 1 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (52 opinie)
- 2 Trójmiejskie mola, których już nie ma (81 opinii)
- 3 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (71 opinii)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (173 opinie)
- 5 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (219 opinii)
- 6 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (260 opinii)
Nowoczesne pociągi za dwa lata na trasie Gdynia - Katowice
PKP Intercity podpisze dziś wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą jeździć m.in. na trasie Gdynia - Katowice.
Kiedy umowa zostanie podpisana, rozpocznie się produkcja składów. - Pociąg, który zaproponowaliśmy dla PKP Intercity, to ośmioczęściowy pojazd FLIRT. Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler w zakładzie w Siedlcach będzie montował skrajne człony pociągów. Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany. Obecnie tak kształtuje się podział prac - mówi Spichiger w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".
Pociągi FLIRT osiągają prędkość 160 km/h. Będą przystosowane do przewozów dalekobieżnych. Zgodnie ze specyfikacją w składach znaleźć ma się wagon z powierzchnią przygotowaną pod bistro. Jeżdżący pierwszą klasą będą też mogli spodziewać się układu siedzeń w konfiguracji 2+1.
Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Wszystkie pociągi mają być dostarczone PKP Intercity do końca października 2015 roku. Wtedy też ruszą na trasę - m.in. między Gdynią a Katowicami. Składy będą miały zapewniony 15-letni serwis. Tylko ta część umowy opiewa aż na 465 mln zł.
Część środków na dostawę składów PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
Opinie (204)
-
2013-11-18 15:26
Do de..... z takimi składami!! Jak można jechać tyle kilometrów i tak wiele godzin w tzw. kurniku??? Przecież wielu pasażerów jest jak bydło!! Krzyczą, piją alkohol, śmierdzą potem, rozmawiają głośno przez telefony, itp. W takim składzie jedzie się okropnie. To dobre na krótkie trasy max do 3 godzin ale nie na dłuższą podróż!! Ten kto to zamawia z pewnością nigdy nie jechał takim składem z pasażerami.... . Teraz podróż w tych wagonach bez przedziałów jest uciążliwa, leci smród z toalety na cały wagon, masakra!! Zawsze jak jadę to staram się kupować bilet w wagonie z przedziałami bo tam chociaż jest szansa na trochę spokoju.... Współczuję podróżowania takimi składami. Mam nadzieję, że jeszcze będą też normalne pociągi a nie SKM-ki dalekobieżne!!! Władze kolei chyba jedynie kierowali się wyglądem a nie komfortem podróżnych??
- 5 4
-
2013-11-18 16:11
Aaa za ponownego panowania donalda i imć nowaka na księżyc gratis
- 1 3
-
2013-11-18 18:33
trasa
Mazury pominięte, jak zwykle
- 1 1
-
2013-11-18 18:50
Podróż pociągiem z wagonami bezprzedziałowymi
Mają dostęp do bezpłatnych biletów FIP często korzystałem z pociągów w większości krajów europejskich i przyznam że z wagonami przedziałowymi spotkałem się tylko kilka razy, obojętnie czy pociąg był dzienny czy nocny. Bo taki obecnie obowiązuje standard. Co do zapowiadanej szybkości przejazdu to pociągi te uzyskają na odcinkach:
1. Gdańsk - Bydgoszcz V 160 km/h
2. Bydgoszcz - Kutno V 120 km/h
3. Kutno - Łódź - Koluszki V 80 - 100 km/h
4. Koluszki - Katowice V 140 km/
Łącznie daje to ca całym odcinku Gdańsk - Katowice około 2 do 2,5 godziny skrócenia czasu przejazdu w stosunku do obecnego rozkładu jazdy.- 0 1
-
2013-11-18 19:12
Zegarkowiec widać wyraźnie hamował kolej, autostrady, infrastrukturę!
Kundla-zegarmajstra już poGNALI, będzie przyspieszenie! To był hamulcowy WSZELKIEGO poSTĘPU!!! Teraz czas na obwisłego wardzela-niby inforMATOŁA!
- 1 4
-
2013-11-18 19:12
Nazwa handlowa FLIRT to akronim posiadający rozwinięcia w językach niemieckim (Flinker Leichter Innovativer Regional-Triebzug) i angielskim (Fast Light Innovative Regional Train), oznaczające Szybki, Lekki, Innowacyjny Pociąg Regionalny
Gdynia-Katowice (przez Warszawę) odległość 758 km licząc prędkość jaką może toczyć się to i tak ok 6 godzin trzeba będzie spędzić w pociągu A to są wagony przeznaczone do krótkich tras jak sama nazwa wskazuje co za tym idzie usiedzieć w takim czymś bedzie ciężko- 3 0
-
2013-11-18 19:26
Ozzy Osbourne "Crazy train", klasyk, polecam:)
- 0 0
-
2013-11-18 20:09
i wiadomo teraz skad POszły łapówki
- 1 1
-
2013-11-18 20:39
PiSowskie brednie (2)
Zrozumcie, że ta cała nagonka, że PO odpowiada za problemy na kolei to kolejne PiSowskie lanie wody. Tak naprawdę modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i jest ona nie do zrealizowania do końca w sześć lat a tyle rządzi rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że aktualnie unowocześnia się i buduje ponad 1200 kilometrów szlaków kolejowych, kupuje się nowy tabor- np. pociągi Pendolino, lokomotywy Husarz czy składy FLIRT Stadlera i ELF Pesy. Dwie ostatnie są to świetne, polskie konstrukcje. Bardzo ważna jest poprawa stanu bezpieczeństwa, czyli poprawienie tego, co zepsuł PIS zaprzestając jakichkolwiek remontów i ustanawiając dziesiątki spółeczek córeczek kolejowych. Chodziło to by było więcej stanowisk dla kolesi. CI PISOWSCY KOLESIE DO DZIS ZASIADAJA W TYCH SPÓŁKACH CÓRKACH, bo PIS tak zmienił prawo, że stały się one ich własnością i nikt ich nie może wywalić. PISOWSKI SENATOR KOGUT JEST TEGO DOBRYM PRZYKŁADEM. Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania WIELOLETNIE. Dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska; pociąg jedzie tam teraz ponad 5 godzin...A zastanowiliście się, DLACZEGO?!!! Otóż cała linia E-65 jest aktualnie w remoncie. Koszt modernizacji to 10 mld zł z czego tylko na obszarze Trójmiasta to 1 mld zł. W wielu miejscach linia budowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwa podczas ruchu pociągów. Buduje się setki obiektów inżynieryjnych. Linię rozpoczęto(nieudolnie!) remontować za czasów rządów PiS i, co ważne, z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów i nieudolnego kierownictwa prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwa trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! Rząd Po- PSL rozpisał wreszcie przetarg i 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za rok. Spółka PKP podpisała umowę, która pozwoli dofinansować projekt zakupu z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudno obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie, maksymalnie bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części faktycznie max. prędkość to 160 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Nie wierzcie w kłamstwa opozycji i jej płatnych klakierów, że Rząd RP nic nie robi w strawie kolei. Poza tym PiS w czasie rządów mając władzę NIC DLA KOLEI NIE ZROBIŁ!!!
Pozdrawiam.- 5 2
-
2013-11-18 22:42
no tak wystarczy popatrzec na perony w gdyni
i wszystko jasne;( oj to PO szkoda PiSac
- 0 0
-
2013-11-19 08:09
PiS to toksyczne plemię
i wszysko jasne
- 0 0
-
2013-11-18 21:03
ZA ILE LAT?
CZY DOCZEKAM KOMFORTOWEJ PODROŻY W SUPER POCIĄGACH NA TRASIE GDANSK-KIELCE?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.