• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu

Krzysztof Koprowski
21 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Buspas będzie zaczynał się za przystankiem Urząd Dozoru Technicznego.
  • Projekt zmiany organizacji ruchu zakłada wykorzystanie szerokiego pasa rozdziału.
  • Koniec pasa dla autobusów przewidziano w rejonie przystanku Gościnna.

W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru TechnicznegoMapkaGościnnaMapka.



Czy na Trakcie św. Wojciecha potrzebne są kolejne odcinki buspasów?

Wyznaczenie buspasa na Trakcie św. Wojciecha nastąpi po poprawie warunków atmosferycznych - najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku.

Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.

W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku


Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna. Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.

Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza



- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.

Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha.

To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha



Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego WojciechaMapka, przed węzłem Lipce.

Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i MarszałkowskimMapka. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) PodmiejskiejMapka kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (307) 4 zablokowane

  • Rozpacz (4)

    W Gdańsku do budowy buspasów, ścieżek rowerowych i prawoskrętów potrzebna jest tylko farba. Aut przybywa, a dróg coraz mniej. Kiedy wreszcie zaczną robić coś dla nas, kierowców? Ehh...

    • 14 13

    • (1)

      No mam nadzieję, że miasto niedługo coś zrobi dla was kierowców i zakupi kilka nowych lawet do wywożenia nieprawidłowo zaparkowanych szrotów.

      • 10 7

      • Ola, przestań już pić

        • 4 7

    • No to może dziś? (1)

      Planowane jest otwarcie Trasy Kaszubskiej za 2 mld złotych. Droga ekspresowa dla nas, kierowców. Nie ma za co.

      • 5 3

      • GDDKiA, miasto, ścieżki rowerowe, jazda po mieście, obwodnica.... Dla niektórych jak widać to zbyt skomplikowane tematy.

        • 0 2

  • Trzeba scalić buspasy

    Teraz ze Św. Wojciecha do Lotu będziemy mieć już 3 buspasy. Ale nie połączone ze sobą. Żeby naprawdę był dobry efekt trzeba zacząć te buspasy łączyć. To dopiero pozwoli zauważalnie przyspieszyć autobusy. To co teraz zostanie zrobione, to krok w dobrym kierunku ale muszą być następne.

    • 6 9

  • jak kilka samochodów bedzie chciało skręcić w stronę parku przy Goscinnej to wszyscy w kolejce z pruszcza poczekają.

    • 11 4

  • Pasów dla autobusów powinno być jak najwięcej. (1)

    Moim zdaniem każda główna powinna mieć taki pas jezdni, nie ma zmiłuj.

    • 13 14

    • Ok, pod warunkiem, że dobudują nowe, a nie będą zabierać z i tak już nie wydolnych dróg, pobudowanych jeszcze za czasów PRL.

      • 3 6

  • O rok kolejny za późno .

    • 4 9

  • ale dalczego taki krótki? a co z kojazdem od Gościnnej do centrum? (1)

    • 4 3

    • Zaraz doprojektują.

      Będzie. Tylko tu już trzeba więcej pracy włożyć.

      • 0 0

  • A jak władze miasta (1)

    planują rozwiązać codzienne poranne korki na Trakcie od ul. Gościnnej do Sandomierskiej? Bo zdaje się że tam autobusy tracą najwięcej czasu stojąc właśnie w korkach.

    • 5 3

    • Budując kolejny odcinek buspasa?

      Tam po środku, między jezdniami masz całe hektary wyłożone kostką. Jest gdzie poszerzyć i buspas się zmieści.

      • 0 0

  • Info dla prezydent Dulkiewicz: za tę systemową, wieloletnią wrogość wobec kierowców rozliczymy się przy urnach wyborczych.

    • 13 6

  • Ten buspas nie ma żadnego sensu.

    Jeżdżę tamtędy codziennie - rano do Pryszcza, po południu z powrotem. Na odcinku obejmującym przyszły buspas nigdy nie ma lokalnych korków - nawet w godzinach szczytu! Jak już jest korek, to zaczyna się zaraz za Pryszczem i żaden wybiórczo ulokowany buspas nie pomoże w przejeździe autobusu - bo ten i tak musi wrócić do korka. Będą się natomiast tworzyć korki do Pryszcza ze względu na likwidację lewoskrętów

    • 13 3

  • Brawo

    Wiecej buspasow!

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane