- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu
W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.
Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.
W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza
- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.
To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha
Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego Wojciecha, przed węzłem Lipce.
Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i Marszałkowskim. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) Podmiejskiej kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska
Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (307) 4 zablokowane
-
2022-12-21 09:57
(2)
Żadna inny ustrój tak dzielnie nie walczy z problemami które sam stworzył. W tym wypadku, problemem są korki, więc po co stwarzać rozwiązania żebby je rozładować, skoro można udawać że się coś robi. I nie, walka z korkami nie polega na utrudnianiu życia kierowcom, żeby się poddali i utrudniali sobie życie, jak to sobie komuniści wymyślili. Samochody, były, są, i będą, bo są najlepszym i niezależnym środkiem komunikacji między unktem a i b, i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
- 7 4
-
2022-12-21 11:56
korki tworzy nadmiar samochodów kubusiu (1)
to nie ustrój tworzy korki: korki tworzy nadmierna skłonność do korzystania z samochodu, nawet wtedy, gdy są alternatywy a ich jakość się poprawia.
- 1 1
-
2022-12-21 13:27
Wierz dalej w te bajki dzieciaczku
ale wbrew temu co słyszałeś kłamstwo powtarzane milion razy wcale nie staje się prawdą.
- 0 1
-
2022-12-21 10:04
i bardzo dobrze niech stoja w korkach
maja po trzy samochody w czterosobowej rodzinie
- 5 2
-
2022-12-21 10:08
zakazow wjazdu do Gdanska z rejestracja (2)
gtc, gwe,gst,gnd,gka, u siebie niech ryja na wsi
- 4 2
-
2022-12-21 12:00
oczywiście nie będziesz miał nic przeciwko jeżeli do tych gmin zakaz wjazdu będą miały (1)
samochody z GD? na przykład mieszkańcy ulicy Swiętokrzyskiej będą mieli szlaban na wjeździe do Kowal i żeby wjechać na obwodnicę będą musieli pojechać na aleję AK do Jasienia/Kiełpina. Umowa stoi?
- 0 2
-
2022-12-21 12:11
Nie ma problemu
- 1 1
-
2022-12-21 10:10
Równe drogi i dużo parkingów a nie buspasy (1)
Na bzdury to zawsze była kasa
- 4 6
-
2022-12-21 11:11
Zróbmy najlepiej z Gdańska coś na wzór najbardziej urbanistycznie spaczonych miast w USA, gdzie bez samochodu nie da się funkcjonować.
- 3 0
-
2022-12-21 10:32
Łatwiejszy wjazd do Gdańska
Rozwiązaniem które byłoby bardziej efektywne i odkorkowaloby trakt a nie jeszcze bardziej go zapychało, jest dobudowanie łącznika drogowego, między północną obwodnicą Pruszcza Gdańskiego a trasą Sucharskiego.
Byłaby to alternatywa dla Pruszcza, dla okolocznych miejscowości. Dobre kilka tysięcy samochodów mogłoby wykorzystać tą alternatywę, dając miejsce kilku tysioncom które zjeżdżają codziennie na trakt z osiedli południowych.
Okej, będzie to sporo kasy kosztowało, ale trzeba budować alternatywę.- 0 4
-
2022-12-21 10:51
Buspas powinien się ciągnąć od Wejherowa przez trójmiasto aż po Tczew.
- 4 1
-
2022-12-21 10:52
Wybudować dodatkowe tory dla SKM od stacji Gdańsk Śródmieście aż do Tczewa
- 3 1
-
2022-12-21 10:52
Wybudować linię tramwajową do Pruszcza Gdańskiego
- 1 2
-
2022-12-21 10:54
kierowcy niech się cisną ulicami Brzegi, Nowiny, albo po drugiej stronie Niegowo, a cały trakt powinien być przeznaczony na buspas
- 2 2
-
2022-12-21 10:55
uruchomić tramwaj wodny kanałem Raduni z śródmieścia Gdańska przez Pruszcz Gdański nawet do Juszkowa
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.