• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu

Krzysztof Koprowski
21 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Buspas będzie zaczynał się za przystankiem Urząd Dozoru Technicznego.
  • Projekt zmiany organizacji ruchu zakłada wykorzystanie szerokiego pasa rozdziału.
  • Koniec pasa dla autobusów przewidziano w rejonie przystanku Gościnna.

W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru TechnicznegoMapkaGościnnaMapka.



Czy na Trakcie św. Wojciecha potrzebne są kolejne odcinki buspasów?

Wyznaczenie buspasa na Trakcie św. Wojciecha nastąpi po poprawie warunków atmosferycznych - najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku.

Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.

W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku


Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna. Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.

Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza



- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.

Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha.

To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha



Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego WojciechaMapka, przed węzłem Lipce.

Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i MarszałkowskimMapka. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) PodmiejskiejMapka kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (307) 4 zablokowane

  • (2)

    Żadna inny ustrój tak dzielnie nie walczy z problemami które sam stworzył. W tym wypadku, problemem są korki, więc po co stwarzać rozwiązania żebby je rozładować, skoro można udawać że się coś robi. I nie, walka z korkami nie polega na utrudnianiu życia kierowcom, żeby się poddali i utrudniali sobie życie, jak to sobie komuniści wymyślili. Samochody, były, są, i będą, bo są najlepszym i niezależnym środkiem komunikacji między unktem a i b, i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.

    • 7 4

    • korki tworzy nadmiar samochodów kubusiu (1)

      to nie ustrój tworzy korki: korki tworzy nadmierna skłonność do korzystania z samochodu, nawet wtedy, gdy są alternatywy a ich jakość się poprawia.

      • 1 1

      • Wierz dalej w te bajki dzieciaczku

        ale wbrew temu co słyszałeś kłamstwo powtarzane milion razy wcale nie staje się prawdą.

        • 0 1

  • i bardzo dobrze niech stoja w korkach

    maja po trzy samochody w czterosobowej rodzinie

    • 5 2

  • zakazow wjazdu do Gdanska z rejestracja (2)

    gtc, gwe,gst,gnd,gka, u siebie niech ryja na wsi

    • 4 2

    • oczywiście nie będziesz miał nic przeciwko jeżeli do tych gmin zakaz wjazdu będą miały (1)

      samochody z GD? na przykład mieszkańcy ulicy Swiętokrzyskiej będą mieli szlaban na wjeździe do Kowal i żeby wjechać na obwodnicę będą musieli pojechać na aleję AK do Jasienia/Kiełpina. Umowa stoi?

      • 0 2

      • Nie ma problemu

        • 1 1

  • Równe drogi i dużo parkingów a nie buspasy (1)

    Na bzdury to zawsze była kasa

    • 4 6

    • Zróbmy najlepiej z Gdańska coś na wzór najbardziej urbanistycznie spaczonych miast w USA, gdzie bez samochodu nie da się funkcjonować.

      • 3 0

  • Łatwiejszy wjazd do Gdańska

    Rozwiązaniem które byłoby bardziej efektywne i odkorkowaloby trakt a nie jeszcze bardziej go zapychało, jest dobudowanie łącznika drogowego, między północną obwodnicą Pruszcza Gdańskiego a trasą Sucharskiego.
    Byłaby to alternatywa dla Pruszcza, dla okolocznych miejscowości. Dobre kilka tysięcy samochodów mogłoby wykorzystać tą alternatywę, dając miejsce kilku tysioncom które zjeżdżają codziennie na trakt z osiedli południowych.
    Okej, będzie to sporo kasy kosztowało, ale trzeba budować alternatywę.

    • 0 4

  • Buspas powinien się ciągnąć od Wejherowa przez trójmiasto aż po Tczew.

    • 4 1

  • Wybudować dodatkowe tory dla SKM od stacji Gdańsk Śródmieście aż do Tczewa

    • 3 1

  • Wybudować linię tramwajową do Pruszcza Gdańskiego

    • 1 2

  • kierowcy niech się cisną ulicami Brzegi, Nowiny, albo po drugiej stronie Niegowo, a cały trakt powinien być przeznaczony na buspas

    • 2 2

  • uruchomić tramwaj wodny kanałem Raduni z śródmieścia Gdańska przez Pruszcz Gdański nawet do Juszkowa

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane