• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu

Krzysztof Koprowski
21 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Buspas będzie zaczynał się za przystankiem Urząd Dozoru Technicznego.
  • Projekt zmiany organizacji ruchu zakłada wykorzystanie szerokiego pasa rozdziału.
  • Koniec pasa dla autobusów przewidziano w rejonie przystanku Gościnna.

W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru TechnicznegoMapkaGościnnaMapka.



Czy na Trakcie św. Wojciecha potrzebne są kolejne odcinki buspasów?

Wyznaczenie buspasa na Trakcie św. Wojciecha nastąpi po poprawie warunków atmosferycznych - najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku.

Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.

W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku


Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna. Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.

Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza



- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.

Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha.

To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha



Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego WojciechaMapka, przed węzłem Lipce.

Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i MarszałkowskimMapka. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) PodmiejskiejMapka kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (307) 4 zablokowane

  • Uruchomić połączenia lotnicze pomiędzy Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim - sposób na likwidację korków

    • 2 1

  • Wybudować kolej aglomeracyjną na kształt PKM, obsługującą ościenne gminy, łączącą największe ośrodki miejskie w regionie z trójmiastem - mam na myśli SKM do Tczewa, Malborka, Starogardu Gdańskiego, Chojnic, Tucholi - a nawet do Szczecinka, lub na południe w kierunku Świecia, Grudziądza, Chełma, a na wschód do Nowego Dworu Gdańskiego i Elbląga.

    • 2 1

  • Wybudować sieć linii metra pod całym obszarem aglomeracji trójmiejskiej

    • 1 1

  • Wybudować drogę równoległą do Traktu Św. Wojciecha po wschodniej stronie, przez Olszynkę - Orunię do Pruszcza Gdańskiego i dalej w kierunku Tczewa.

    • 1 3

  • Wybudować sieć tramwaju aglomeracyjnego w ślad aglomeracji górnego śląska lub aglomeracji łódzkiej obsługującej mieszkańców trójmiasta i gmin ościennych,

    • 2 1

  • Uruchomić żeglugę śródlądową do obsługi komunikacji aglomeracyjnej w obszarze delty Wisły.

    • 0 2

  • Rozbudować sieć kolei wąskotorowej łączącej miejscowości mierzei wiślanej i żuław z Gdańskiem w śladzie historycznej sieci - w Gdańsku zyskała by także na tym rozwiązaniu Olszynka.

    • 2 1

  • Buspas mógłby powstać także w ciągu ulicy Starogardzkiej, mając na uwadze dynamiczny rozwój zabudowy nowych osiedli w ciągu ulicy, nowo powstających zabudowań w sąsiadującym Borkowie, zjeździe na obwodnicę, Rotmankę czy też Straszyn.

    • 2 1

  • Wybudować tunel podziemny tworzący arterię pod trójmiastem, łączący centra miast z miejscowościami na obrzeżach.

    • 0 2

  • Można w ramach oszczędności terenu, wybudować estakadę nad linią kolejową ze zjazdem z wiaduktu przy Biskupiej Górce, oraz w centrum Pruszcza Gdańskiego

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane