- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu
W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.
Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.
W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza
- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.
To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha
Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego Wojciecha, przed węzłem Lipce.
Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i Marszałkowskim. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) Podmiejskiej kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska
Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (307) 4 zablokowane
-
2022-12-21 11:21
A może SKM (3)
Zamiast robić buspasy to uruchomić SKM do Tczewa z kursem co 10 min i można autobusy zlikwidować na trasie Gdańsk Pruszcz. Jedynie zrobić komunikacje po Pruszczu tak aby można było dojechać do dworca.
- 88 9
-
2022-12-21 11:46
Najpierw trzeba dobudować tory
Przecież obecna linia kolejowa nr 9 jest przeciążona, właśnie na odcinku z Gdańska do Tczewa. Nie da się tam upchnąć w godzinach szczytów więcej pociągów. Potrzebna jest druga para torów, co najmniej do Pruszcza Gdańskiego.
- 10 0
-
2022-12-21 21:24
To jest za trudne dla nich
lepiej nadal próbować korkowac całe miasto!
- 4 1
-
2022-12-22 09:38
Musieliby wybudować Bezkolizyjne Przejazdy (Miasto i PKP)
Musieliby też wybudować 3 i 4 tor (PKP).
Dobowy czas zamknięcia rogatek nie może przekroczyć 12h a już obecnie jest bliski przekroczenia że względu na pociągi towarowe etc.- 0 0
-
2022-12-21 11:28
A coś dla kierowców aut których jest (3)
dużo więcej nic masy krytycznej?Dodatkowy pas drogi?Dodatkowa ulica??
- 4 2
-
2022-12-21 11:51
Proszę bardzo! (2)
Nowa Piotrkowska, Nowa Olchowa, Trasa Kaszubska, poszerzenie ul. Budowlanych, poszerzenie ul. Kartuskiej na Kokoszkach.
A wcześniej Obwodnica Południowa, tunel pod Martwą Wisłą, Armii Krajowej do Obwodnicy, Adamowicza, Havla...- 0 1
-
2022-12-21 13:29
Która z tych ulic prowadzi do Pruszcza? (1)
- 0 1
-
2022-12-21 17:42
Nie dają Wam map?
Obwodnica Południowa, obwodnica Pruszcza Gd. im. NSZZ Solidarność.
- 0 0
-
2022-12-21 11:35
To bardzo zły pomysł, sparaliżuje ruch na Trakcie Św. Wojciecha. (1)
To bardzo zły pomysł - sparaliżuje ruch na Trakcie Św. Wojciecha. Pomysł kompletnie nie przemyślany.
Przykładowo: auta skręcające w ul. Nowiny będą blokować lewy pas (który będzie jedynym). Wcześniej, na światłach przy przejściu na pieszych wyłączenie jednego pasa zakorkuje ruch w godzinach szczytu. Ponadto wyjazd z ulicy Nowiny stanie się bardzo niebezpieczny. Już teraz dochodzi tam do wielu wypadków.
To wszystko przypomina faszystowską propagandę Putina. On też pod pozorem walki z terroryzmem niesie dobro i wyzwolenie mieszkańcom, a tak naprawdę niszczy naród ukraiński. Podobnie czynią władzę naszego miasta - rzekomo czynią dobro tworząc buspas, a tak naprawdę nienawidzą kierowców niszcząc istniejącą infrastrukturę celem utrudnienia życia zwykłym ludziom.
Zamiast "Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha" powinien brzmieć: utrudnienia i korki dla kierowców.- 8 5
-
2022-12-21 11:50
kierowcy sami najsprawniej powodują utrudnienia dla innych kierowców
a także innych mieszkańców miasta
- 2 2
-
2022-12-21 11:43
Hehe
Ten kto wpada na takie pomysly ma pewnie z 25 lat. A jego doswiadczenie opisane jako "pochodzące z dużych miast eu zachodniej" tak naprawde sprowadza sie do gier ekonomicznych ;-) zrobia bus pas to korki takie beda ze z tych buspasow nigdy nie dolacza na zwezeniach.. Oczywiście problem bedzie potem unikamy.. Ech to miasto
- 3 3
-
2022-12-21 11:44
W strone Pruszcza nie będzie bo to byłby koszt
Lepiej zabrać lewoskręty i namalować bus pas. Wszystko kosztem ludzi poruszających się samochodami. A potem się dziwić, ze żadnych inwestycji - kto będzie robił fabrykę w nie mogąc do niej dojechać...
- 4 4
-
2022-12-21 11:52
Ruchy pozorowane (1)
Takie ruchy są najtańsze, bo wystarczy farba i łatwo pokazać - patrzcie, robimy. Źródło problemów jest jednak inne: brak wspólnych biletów, złe skomunikowanie, dziury czasowe w komunikacji, niepunktualność, brak informacji, stary tabor (SKM), częstotliwość kursów (PKM) i można wymienić i wymieniać. Wśród 8 miast głównych Polski, to nasza komunikacja jest najsłabsza, najbardziej skomplikowana i niestety najdroższa. Tego niestety farbą naprawić się nie da.
- 5 2
-
2022-12-21 12:06
Niepunktualność
I właśnie po to są buspasy, żeby tę punktualność poprawić.
- 0 1
-
2022-12-21 12:01
Pojawiają się głosy, że to kierowcy sami powodują korki w mieście. Bzdura
Tym bardziej kierowcy powodują utrudnienia, im bardziej miasto popada w chaos komunikacyjny, nie mając jakiegokolwiek spójnego planu rozbudowy miasta w połączeniu z rozbudową jego komunikacji drogowej.
To nie kierowcy są winni. Kierowcy są ofiarami nieudolności włodarzy Gdańska.- 4 2
-
2022-12-21 12:34
dobrze że za komuny zbudowali po 2 pasy
teraz władze mogą się wykazać. Brakuje jeszcze na tej wylotówce progów zwalniających. Tak jak w Łostowicach.
- 7 3
-
2022-12-21 13:04
Komentarz nie na temat.
UDT. Tam dopiero siedzą leśne dziadki.
- 0 0
-
2022-12-21 13:42
Absurdalne jest podejście w projektowaniu buspasów w Polsce.
Dodaje się je w przerywanych odcinkach wzdłuż głównych tras miasta, zamiast prowadzić je osobno z dala od dużego ruchu samochodowego tak by zachować płynność, jak ma to miejsce np. w Holandii lub przynajmniej wykorzystując nieprzeciążone ulice jako trasy autobusowe.
Nie poszerzy się Traktu już bardziej. Lepiej wytyczyć nową jezdnię , gdzieś równolegle do niego.- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.