• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu

Krzysztof Koprowski
21 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Buspas będzie zaczynał się za przystankiem Urząd Dozoru Technicznego.
  • Projekt zmiany organizacji ruchu zakłada wykorzystanie szerokiego pasa rozdziału.
  • Koniec pasa dla autobusów przewidziano w rejonie przystanku Gościnna.

W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru TechnicznegoMapkaGościnnaMapka.



Czy na Trakcie św. Wojciecha potrzebne są kolejne odcinki buspasów?

Wyznaczenie buspasa na Trakcie św. Wojciecha nastąpi po poprawie warunków atmosferycznych - najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku.

Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.

W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku


Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna. Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.

Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza



- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.

Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha.

To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha



Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego WojciechaMapka, przed węzłem Lipce.

Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i MarszałkowskimMapka. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) PodmiejskiejMapka kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (307) 4 zablokowane

  • A może SKM (3)

    Zamiast robić buspasy to uruchomić SKM do Tczewa z kursem co 10 min i można autobusy zlikwidować na trasie Gdańsk Pruszcz. Jedynie zrobić komunikacje po Pruszczu tak aby można było dojechać do dworca.

    • 88 9

    • Najpierw trzeba dobudować tory

      Przecież obecna linia kolejowa nr 9 jest przeciążona, właśnie na odcinku z Gdańska do Tczewa. Nie da się tam upchnąć w godzinach szczytów więcej pociągów. Potrzebna jest druga para torów, co najmniej do Pruszcza Gdańskiego.

      • 10 0

    • To jest za trudne dla nich

      lepiej nadal próbować korkowac całe miasto!

      • 4 1

    • Musieliby wybudować Bezkolizyjne Przejazdy (Miasto i PKP)

      Musieliby też wybudować 3 i 4 tor (PKP).

      Dobowy czas zamknięcia rogatek nie może przekroczyć 12h a już obecnie jest bliski przekroczenia że względu na pociągi towarowe etc.

      • 0 0

  • A coś dla kierowców aut których jest (3)

    dużo więcej nic masy krytycznej?Dodatkowy pas drogi?Dodatkowa ulica??

    • 4 2

    • Proszę bardzo! (2)

      Nowa Piotrkowska, Nowa Olchowa, Trasa Kaszubska, poszerzenie ul. Budowlanych, poszerzenie ul. Kartuskiej na Kokoszkach.
      A wcześniej Obwodnica Południowa, tunel pod Martwą Wisłą, Armii Krajowej do Obwodnicy, Adamowicza, Havla...

      • 0 1

      • Która z tych ulic prowadzi do Pruszcza? (1)

        • 0 1

        • Nie dają Wam map?

          Obwodnica Południowa, obwodnica Pruszcza Gd. im. NSZZ Solidarność.

          • 0 0

  • To bardzo zły pomysł, sparaliżuje ruch na Trakcie Św. Wojciecha. (1)

    To bardzo zły pomysł - sparaliżuje ruch na Trakcie Św. Wojciecha. Pomysł kompletnie nie przemyślany.

    Przykładowo: auta skręcające w ul. Nowiny będą blokować lewy pas (który będzie jedynym). Wcześniej, na światłach przy przejściu na pieszych wyłączenie jednego pasa zakorkuje ruch w godzinach szczytu. Ponadto wyjazd z ulicy Nowiny stanie się bardzo niebezpieczny. Już teraz dochodzi tam do wielu wypadków.

    To wszystko przypomina faszystowską propagandę Putina. On też pod pozorem walki z terroryzmem niesie dobro i wyzwolenie mieszkańcom, a tak naprawdę niszczy naród ukraiński. Podobnie czynią władzę naszego miasta - rzekomo czynią dobro tworząc buspas, a tak naprawdę nienawidzą kierowców niszcząc istniejącą infrastrukturę celem utrudnienia życia zwykłym ludziom.

    Zamiast "Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha" powinien brzmieć: utrudnienia i korki dla kierowców.

    • 8 5

    • kierowcy sami najsprawniej powodują utrudnienia dla innych kierowców

      a także innych mieszkańców miasta

      • 2 2

  • Hehe

    Ten kto wpada na takie pomysly ma pewnie z 25 lat. A jego doswiadczenie opisane jako "pochodzące z dużych miast eu zachodniej" tak naprawde sprowadza sie do gier ekonomicznych ;-) zrobia bus pas to korki takie beda ze z tych buspasow nigdy nie dolacza na zwezeniach.. Oczywiście problem bedzie potem unikamy.. Ech to miasto

    • 3 3

  • W strone Pruszcza nie będzie bo to byłby koszt

    Lepiej zabrać lewoskręty i namalować bus pas. Wszystko kosztem ludzi poruszających się samochodami. A potem się dziwić, ze żadnych inwestycji - kto będzie robił fabrykę w nie mogąc do niej dojechać...

    • 4 4

  • Ruchy pozorowane (1)

    Takie ruchy są najtańsze, bo wystarczy farba i łatwo pokazać - patrzcie, robimy. Źródło problemów jest jednak inne: brak wspólnych biletów, złe skomunikowanie, dziury czasowe w komunikacji, niepunktualność, brak informacji, stary tabor (SKM), częstotliwość kursów (PKM) i można wymienić i wymieniać. Wśród 8 miast głównych Polski, to nasza komunikacja jest najsłabsza, najbardziej skomplikowana i niestety najdroższa. Tego niestety farbą naprawić się nie da.

    • 5 2

    • Niepunktualność

      I właśnie po to są buspasy, żeby tę punktualność poprawić.

      • 0 1

  • Pojawiają się głosy, że to kierowcy sami powodują korki w mieście. Bzdura

    Tym bardziej kierowcy powodują utrudnienia, im bardziej miasto popada w chaos komunikacyjny, nie mając jakiegokolwiek spójnego planu rozbudowy miasta w połączeniu z rozbudową jego komunikacji drogowej.
    To nie kierowcy są winni. Kierowcy są ofiarami nieudolności włodarzy Gdańska.

    • 4 2

  • dobrze że za komuny zbudowali po 2 pasy

    teraz władze mogą się wykazać. Brakuje jeszcze na tej wylotówce progów zwalniających. Tak jak w Łostowicach.

    • 7 3

  • Komentarz nie na temat.

    UDT. Tam dopiero siedzą leśne dziadki.

    • 0 0

  • Absurdalne jest podejście w projektowaniu buspasów w Polsce.
    Dodaje się je w przerywanych odcinkach wzdłuż głównych tras miasta, zamiast prowadzić je osobno z dala od dużego ruchu samochodowego tak by zachować płynność, jak ma to miejsce np. w Holandii lub przynajmniej wykorzystując nieprzeciążone ulice jako trasy autobusowe.
    Nie poszerzy się Traktu już bardziej. Lepiej wytyczyć nową jezdnię , gdzieś równolegle do niego.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane