• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas na Trakcie św. Wojciecha. Powstanie przez zmianę organizacji ruchu

Krzysztof Koprowski
21 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Buspas będzie zaczynał się za przystankiem Urząd Dozoru Technicznego.
  • Projekt zmiany organizacji ruchu zakłada wykorzystanie szerokiego pasa rozdziału.
  • Koniec pasa dla autobusów przewidziano w rejonie przystanku Gościnna.

W przyszłym roku na Trakcie św. Wojciecha zostanie wyznaczony kolejny buspas, który usprawni przejazd komunikacji miejskiej w stronę centrum. Zmiana oznakowania pozwoli na wydzielenie przestrzeni dla autobusów na odcinku ok. 800 metrów pomiędzy przystankami Urząd Dozoru TechnicznegoMapkaGościnnaMapka.



Czy na Trakcie św. Wojciecha potrzebne są kolejne odcinki buspasów?

Wyznaczenie buspasa na Trakcie św. Wojciecha nastąpi po poprawie warunków atmosferycznych - najprawdopodobniej wiosną przyszłego roku.

Prace będą polegały przede wszystkim na likwidacji obecnego szerokiego pasa rozdziału oraz lewoskrętów. Po zmianie organizacji ruchu, w kierunku centrum miasta kierowcy aut pojadą środkiem jezdni, zaś autobusy będą korzystać z pasa ruchu przy prawej krawędzi jezdni.

W kierunku Pruszcza Gdańskiego nie będą na razie wprowadzone żadne usprawnienia w ruchu autobusów - kierowcy samochodów i pasażerowie komunikacji miejskiej będą poruszać się bez zmian jednym wspólnym pasem ruchu.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku


Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna. Nowy buspas o długości ok. 800 metrów powstanie między przystankami Urząd Dozoru Technicznego i Gościnna.

Na razie bez wydzielonego pasa autobusów do Pruszcza



- Wytyczenie buspasa w kierunku Dworca Głównego odbędzie się bez poszerzenia jezdni. Wytyczenie buspasa w stronę Pruszcza Gd. wymagałoby już natomiast przeprowadzenia prac budowlanych, co z uwagi na okoliczną zabudowę oraz przede wszystkim Kanał Raduni byłoby trudne do zrealizowania w krótkim okresie czasu - zwraca uwagę Dagmara Szajda, kierownik Sekcji Komunikacji i Marketingu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Nowy buspas będzie funkcjonował całodobowo. Skorzystają z niego autobusy wszystkich linii Zarządu Transportu Miejskiego, jak i innych przewoźników prywatnych.

Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony w 2019 r. buspas w południowej części Traktu św. Wojciecha.

To kolejny odcinek z buspasem na Trakcie św. Wojciecha



Przypomnijmy, że jest to już kolejna zmiana tego na Trakcie. W 2019 r. w podobny sposób, dokonując korekty organizacji ruchu, wyznaczono ok. 900-metrowy buspas w kierunku Śródmieścia w rejonie Świętego WojciechaMapka, przed węzłem Lipce.

Ponadto odrębnymi pasami ruchu autobusy poruszają się w obrębie nowego wiaduktu Biskupia Górka przy Urzędzie Wojewódzkim i MarszałkowskimMapka. Potrzebę ich docelowego przedłużenia aż po rejon ul. (Nowej) PodmiejskiejMapka kosztem zewnętrznych pasów ruchu dla aut na Trakcie wskazano już w 2016 r. w ramach prac nad nowym studium Gdańska

Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu Lokalny ryneczek i pomosty dla kajaków w Św. Wojciechu
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (307) 4 zablokowane

  • Ida buspasa jest typowo komunistyczna.

    W najbardziej zakorkowanych miejscach miasto zabiera kierowcom jeden pas jezdni, co z reguły paraliżuje całą okolicę. Najlepszym przykładem jest to co dzieje się między Błędnikiem, a Huciskiem. Wszystko po to, aby raz na 10 minut, przejechał jeden autobus albo taksówka, a reszta niech stoi...
    Skoro wszyscy jesteśmy równi, to czemu Ci w autobusach mają być uprzywilejowani i jechać kiedy inni muszą stać? Tym bardziej, że jeżdżący samochodami zasilają państwową kasę płacąc w każdym litrze paliwa akcyzę, podatek vat, opłatę paliwową i emisyjną itd... Natomiast spółki typu ZTM przynoszą straty i są utrzymywane między innymi z tych podatków, które płacą kierowcy.
    Zatem ludzie w autobusie są podwójnie uprzywilejowani reszta społeczeństwa dopłaca do ich podróży, a w dodatku mają pierwszeństwo. A mówili, że "Gdańsk Miastem Równości".

    • 0 2

  • (1)

    Zlikwidujcie w końcu ten durny buspas na wiadukcie przy Galerii Morena. To jest nieporozumienie!

    • 1 1

    • Teraz miasto ma politykę produkcji km buspasow i będą się pojawiać jak zapchaj dziury wszędzie

      • 0 0

  • Małomiejska Podmiejska Sandomierska

    Niech zostawią Trak w spokoju

    Apeluję aby zajęli się usprawnieniem komunikacji na zakorkowanym odcinku Sandomierska (wjazd na górny taras) Podmiejska Małomiejska i dalej!

    Tam są problemy, gdzie autobusy kwitną w korkach!

    Co do linii Pruszczańskich początek opóźnień tych linii zaczyna są w Pruszczu ...

    • 1 0

  • Nic to nie zmieni, bez sensu wydane pieniądze. No, ale w strategii przyrost km buspasow na pokaz się liczy ubaw po pachy

    • 0 0

  • bus pasy

    Zrobiono bus pas wokół Św. Wojciecha w kierunku Gdańska , a autobusy jeżdżą przez Św. Wojciech omijając bus pas - teraz chwalą się tym . Samochody ciężarowe jadące z Gdańska na zakręcie na początku Św. Wojciecha nie mieszczą sie w swoim pasie , już kilka krotnie musiałem uciekać na bus pas aby uniknąć czołowego zderzenia. Tak samo robienie ścieżek rowerowych na jezdni gdy obok biegnie trasa rowerowa . Bądżmy normalni !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane