• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • nie ma się co podniecać..

    tylko nieliczni dożyją tej drogi

    • 10 1

  • Już na pierwszy rzut oka najlepszy wydaje się wariant III (niebieski): (9)

    - najkrótszy,
    - najprostszy,
    - omijający tereny zabudowane,
    - z węzłami w newralgicznych punktach.

    Po co więc te całe kombinacje?

    • 19 11

    • wariant III

      niestety nie rozwiązuje tematu obwodnicy Żukowa...
      Po co budować oddzielnie obwodową i obwodową bis;

      • 3 5

    • brak funkcji obwodnicy Żukowa (4)

      droga ma być funkcjonalna a nie ładnie wyglądać. wariant 3 jest bezcelowy, nie ma idei.

      • 4 3

      • Niebieski ma funkcję obwodnicy Żukowa (2)

        Jego częścią jest odcinek Lniska-Glincz. Jedynym problemem jest, że odcinek ten kończy się na drodze do Kościerzyny, a powinien dochodzić do drogi na Kartuzy jak robi to prawie identyczny w tym miejscu IA.

        • 1 0

        • mieszkaniec

          no właśnie, a potem to paralotnia i górą. bo innej możliwości nie ma i w innych niż 5 wariancie nie ma i nie będzie.

          • 0 0

        • nieprawda

          przeanalizujecie jeszcze raz mapki, w nowej wersji odcinki tzw. wschodnie (1A, 3 i 2B) kończą się już na DW 211 na Kartuzy!

          • 1 0

      • nie

        Dobrze przeanalizujecie jeszcze raz mapki, w nowej wersji odcinki tzw. wschodnie (1A, 3 i 2B) kończą się już na DW 211 na Kartuzy!

        • 0 0

    • Wariant przebiega przez tereny chronione.
      miejscami estakada miałaby wysokość powyżej 10 metrów (przecięcie kolei metropolitalnej)
      pic na wodę ten niebieski wariant.

      • 1 0

    • wg norm UE droga typu obwodnica muszą być oddalone od siebie ok 10-20 km (1)

      wariant niebieski jest oddalony o 5km.

      • 0 0

      • hej

        pozostale warianty rowniez nie sa oddalone w tych granicach lub ledwie mieszcza sie w granicach normy

        • 0 0

  • Im dłużej czytam tym coraz bardziej przestaję widzieć sens budowy tej drogi.

    • 10 1

  • Droga (3)

    Ta droga powinna iść nie tyle na zachód od Żukowa, ale przede wszystkim na zachód od Chwaszczyna i łączyć się z S6 w Koleczkowie. W przeciwnym razie nigdy w życiu żadna ciężarówka tamtędy nie pojedzie, bo im będzie o 20% dalej (a więc i paliwka szkoda!), tylko będą jechać "starą" obwodnicą. No, chyba, że będzie dzwonek i zatwardzenie! Taka obwodnica zaprojektowana przez poznaniaków to pieniądze w błoto - niemal się cieszę, że Tusk zamroził kasę!

    • 8 5

    • (2)

      węzeł w Koleczkowie nie załatwia sprawy bo i tak musiałaby powstać droga łacząca Chwaszczyno z Miszewem ( lub zmodernizowana istniejąca) ze względu na obciązenie ruchem na wlocie do Chwaszczyna bo nikt nie bedzie jechał w kierunku Żukowa lub Kartuz przez Koleczkowo. Na takie dublowanie kosztów nikt sie nie zdecyduje i dlatego Chwaszczyno i Straszyn ( obwodnica południowa Gdańska)są zaklepanymi punktami startowymi nowej trasy

      • 2 0

      • Droga (1)

        Droga łącząca Chwaszczyno z Miszewem już istnieje i nazywa się DK20. Tymczasem jadąc Lębork-Przejazdowo będzie trzeba nadłożyć ok. 20% trasy. Żaden transportowiec nie zdecyduje się na takie dublowanie kosztów paliwa - chyba, że obecna Obwodnica zostanie zdegradowana i warunki jazdy się tam pogorszą. Wówczas zamiast szybko i sprawnie (z obwodnicą wewnętrzną w obecnej postaci i obwodnicą zewnętrzną Koleczkowo-Straszyn dla tranzytu) będziemy mieli do wyboru wolno albo daleko. Na obecnej postaci drogi najbardziej skorzystają mieszkańcy okolic Żukowa i Kartuz pracujący w Gdyni - a mi chodzi o to, żeby skorzystali WSZYSCY (nie widzę problemu, gdyby przejazd Miszewo-Chwaszczyno miał się odbywać obecną trasą, z opcją objazdu przez Koleczkowo, jeżeli komuś to nie pasuje). Natomiast w przeciwnym wypadku- skórka jest niewarta wyprawki. Ta droga nie będzie odpowiednio wykorzystana.

        • 1 3

        • tylko że analizy ruchu wskazują że odcinek Chwaszczyno-Miszewo musi mieć po 2 pasy w każdym kierunku a istniejąca 20 ma p jednym i zbyt małą przepustowość.
          Alternatywą jest albo poszerzenie istniejacej 20 a wiązałoby sie to z wyburzeniami posesji albo wybudowanie nowej drogi po trasie zaproponowanej w przedstawionych wariantach

          • 2 0

  • 5-y wariant najtrafniejszy (2)

    Tylko wariant 5-y daje gwarancję, że z Żukowa znikną korki. Cały ruch weekendowy, tranzyt z Gdańska do Kartuz, Kościerzyny, z Gdyni do Kościerzyny i Kartuz może pójść przez nową OM wariant 5-y. Dla takiego ruchu jest on najkrótszy. Tranzyt z trasy Kaszubskiej do w-wy może iść przez obecną obwodnicę. Nikt ej przecież nie zamyka.
    Pamiętajmy ze tranzyt to kilka procent całego ruchu. Reszta to ruch miejscowy.
    Dla ruchu w obrębie 3M wariant 5-y est najkrótszy i najbardziej logiczny.

    • 10 8

    • dokładnie

      no właśnie, obwodnica metropolitalna nie ma być alternatywą dla obecnej obwodnicy a ma zapewnić wzrost komfortu podróżowania i udrożnić zakorkowane obecnie miejsca. A Żukowo staje się coraz bardziej gorącym punktem, szczególnie latem albo w godzinach szczytu. Bez nowej obwodnicy, najlepiej w wariancie 5 nie wyda.

      • 1 3

    • popieram

      jak w temacie, wariant 5 the best

      • 1 2

  • BARDZO DOBRY WARIANT

    Bardzo dobra decyzja - wariant V.
    Jedyne co projektanci powinni rozważyć to połączenie z drogą Kaszubską na węźle Koleczkowo...

    • 10 6

  • Dla kogo ta droga? (4)

    patrzę na mapę i pojąc nie mogę. Tranzyt? Ale w jakiej relacji?

    • 11 2

    • każdy pojedzie prosto, czyli starą obwodnicą

      po co robić kółko?

      • 7 1

    • Relacja Niemcy - wschód. (2)

      Polska ma obowiązek stworzenia połączenia dla tych krajów. Ale po co coś czytać skoro można ślepo wierzyć w "metropolitalność" tej trasy

      • 0 0

      • Niemcy wschód po najkrótszej drodze jest po obecnej obwodnicy

        • 1 0

      • No to skoro Niemcy-wschód,

        to tylko niebieska. A nie wiecie, co to za wybrzuszenie na tym pionowym odcinku niebieskiej? Tam są jakieś bagna?

        • 0 0

  • Zawrot glowy

    Prawdziwy zawrot glowy, tyle kolorow jeszcze wiecej kresek mozna zwariowac,
    wystarczylo polaczyc dw211 z borkowa do wezla dk20 w glinczu i juz zukowo zostaje ominiete. chyba ze chodzi o most ktory musialby powstac a to nastepnych 20 lat. ciekawe co sadza mieszkany po lewej stronie zukowa ? mysle ze beda kolejne protesty itd zycze powodzenia

    • 0 4

  • Obwodnica Metropolitalna nie odciąża Gdyni (2)

    do tego jeszcze zwielokrotni i nasili ruch S-6 oraz ul. wchodzących z Trasy Kaszubskiej.
    Gdynia nie powinna się zgodzić na taki wariant. Pierwsze to OPAT, poszerzenie o bynajmniej dwa pasy istniejącej obwodnicy do OPAT-u z podziemnym przejazdem pod torami, Budowa trasy CZERWONEJ łączącej się z J.Wisniewskiego oraz tunel koło dworca łączący ją z Morską i portem.

    • 7 3

    • Następny "bynajmniej" (1)

      Bezstronny bynajmnieju - po słownik języka polskiego i sprawdzamy różnicę między słowem bynajmniej a przynajmniej!

      "poszerzenie o bynajmniej dwa pasy" - czyli poszerzenie wale nie o dwa pasy - tyle udało ci się napisać...

      • 5 3

      • może i masz racje,

        ale w ferworze pisania pomyślałem tak >obwodnica obecna ma ważne znaczenie, ale bynajmniej po "proj.metropolitalnej"nie zmarginalizowane, dlatego wskazane poszerzenie o dwa pasy.

        Co prawda jestem już b. zmęczony i wszystko jakoś mi się kręci.

        • 0 0

  • Zamiast ciągle wymyślać nowe projekty

    weźcie się w końcu do roboty. Wybierzcie jeden i jazda a nie cholera jasna debatujecie czy komuś pasuje dany projekt czy nie. Zawsze się znajda jakieś dziwolągi którym się nie będzie podobać którędy droga będzie szła. I takie zgredy są najgorsze bo narzekają, że dróg w Polsce nie ma a jak już chcą jakąś budować to im ich lokalizacja nie pasuje.

    • 5 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane