- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (159 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy
Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa
Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.
Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.
Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.
Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.
- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.
Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.
Miejsca
Opinie (211) ponad 10 zablokowanych
-
2011-02-01 16:06
nie ma się co podniecać..
tylko nieliczni dożyją tej drogi
- 10 1
-
2011-02-01 16:15
Już na pierwszy rzut oka najlepszy wydaje się wariant III (niebieski): (9)
- najkrótszy,
- najprostszy,
- omijający tereny zabudowane,
- z węzłami w newralgicznych punktach.
Po co więc te całe kombinacje?- 19 11
-
2011-02-01 16:38
wariant III
niestety nie rozwiązuje tematu obwodnicy Żukowa...
Po co budować oddzielnie obwodową i obwodową bis;- 3 5
-
2011-02-01 17:33
brak funkcji obwodnicy Żukowa (4)
droga ma być funkcjonalna a nie ładnie wyglądać. wariant 3 jest bezcelowy, nie ma idei.
- 4 3
-
2011-02-01 19:15
Niebieski ma funkcję obwodnicy Żukowa (2)
Jego częścią jest odcinek Lniska-Glincz. Jedynym problemem jest, że odcinek ten kończy się na drodze do Kościerzyny, a powinien dochodzić do drogi na Kartuzy jak robi to prawie identyczny w tym miejscu IA.
- 1 0
-
2011-02-01 19:54
mieszkaniec
no właśnie, a potem to paralotnia i górą. bo innej możliwości nie ma i w innych niż 5 wariancie nie ma i nie będzie.
- 0 0
-
2011-02-02 11:37
nieprawda
przeanalizujecie jeszcze raz mapki, w nowej wersji odcinki tzw. wschodnie (1A, 3 i 2B) kończą się już na DW 211 na Kartuzy!
- 1 0
-
2011-02-02 11:38
nie
Dobrze przeanalizujecie jeszcze raz mapki, w nowej wersji odcinki tzw. wschodnie (1A, 3 i 2B) kończą się już na DW 211 na Kartuzy!
- 0 0
-
2011-02-01 19:20
Wariant przebiega przez tereny chronione.
miejscami estakada miałaby wysokość powyżej 10 metrów (przecięcie kolei metropolitalnej)
pic na wodę ten niebieski wariant.- 1 0
-
2011-02-02 12:38
wg norm UE droga typu obwodnica muszą być oddalone od siebie ok 10-20 km (1)
wariant niebieski jest oddalony o 5km.
- 0 0
-
2011-02-02 19:39
hej
pozostale warianty rowniez nie sa oddalone w tych granicach lub ledwie mieszcza sie w granicach normy
- 0 0
-
2011-02-01 16:18
Im dłużej czytam tym coraz bardziej przestaję widzieć sens budowy tej drogi.
- 10 1
-
2011-02-01 16:20
Droga (3)
Ta droga powinna iść nie tyle na zachód od Żukowa, ale przede wszystkim na zachód od Chwaszczyna i łączyć się z S6 w Koleczkowie. W przeciwnym razie nigdy w życiu żadna ciężarówka tamtędy nie pojedzie, bo im będzie o 20% dalej (a więc i paliwka szkoda!), tylko będą jechać "starą" obwodnicą. No, chyba, że będzie dzwonek i zatwardzenie! Taka obwodnica zaprojektowana przez poznaniaków to pieniądze w błoto - niemal się cieszę, że Tusk zamroził kasę!
- 8 5
-
2011-02-01 18:01
(2)
węzeł w Koleczkowie nie załatwia sprawy bo i tak musiałaby powstać droga łacząca Chwaszczyno z Miszewem ( lub zmodernizowana istniejąca) ze względu na obciązenie ruchem na wlocie do Chwaszczyna bo nikt nie bedzie jechał w kierunku Żukowa lub Kartuz przez Koleczkowo. Na takie dublowanie kosztów nikt sie nie zdecyduje i dlatego Chwaszczyno i Straszyn ( obwodnica południowa Gdańska)są zaklepanymi punktami startowymi nowej trasy
- 2 0
-
2011-02-01 21:07
Droga (1)
Droga łącząca Chwaszczyno z Miszewem już istnieje i nazywa się DK20. Tymczasem jadąc Lębork-Przejazdowo będzie trzeba nadłożyć ok. 20% trasy. Żaden transportowiec nie zdecyduje się na takie dublowanie kosztów paliwa - chyba, że obecna Obwodnica zostanie zdegradowana i warunki jazdy się tam pogorszą. Wówczas zamiast szybko i sprawnie (z obwodnicą wewnętrzną w obecnej postaci i obwodnicą zewnętrzną Koleczkowo-Straszyn dla tranzytu) będziemy mieli do wyboru wolno albo daleko. Na obecnej postaci drogi najbardziej skorzystają mieszkańcy okolic Żukowa i Kartuz pracujący w Gdyni - a mi chodzi o to, żeby skorzystali WSZYSCY (nie widzę problemu, gdyby przejazd Miszewo-Chwaszczyno miał się odbywać obecną trasą, z opcją objazdu przez Koleczkowo, jeżeli komuś to nie pasuje). Natomiast w przeciwnym wypadku- skórka jest niewarta wyprawki. Ta droga nie będzie odpowiednio wykorzystana.
- 1 3
-
2011-02-01 22:41
tylko że analizy ruchu wskazują że odcinek Chwaszczyno-Miszewo musi mieć po 2 pasy w każdym kierunku a istniejąca 20 ma p jednym i zbyt małą przepustowość.
Alternatywą jest albo poszerzenie istniejacej 20 a wiązałoby sie to z wyburzeniami posesji albo wybudowanie nowej drogi po trasie zaproponowanej w przedstawionych wariantach- 2 0
-
2011-02-01 16:25
5-y wariant najtrafniejszy (2)
Tylko wariant 5-y daje gwarancję, że z Żukowa znikną korki. Cały ruch weekendowy, tranzyt z Gdańska do Kartuz, Kościerzyny, z Gdyni do Kościerzyny i Kartuz może pójść przez nową OM wariant 5-y. Dla takiego ruchu jest on najkrótszy. Tranzyt z trasy Kaszubskiej do w-wy może iść przez obecną obwodnicę. Nikt ej przecież nie zamyka.
Pamiętajmy ze tranzyt to kilka procent całego ruchu. Reszta to ruch miejscowy.
Dla ruchu w obrębie 3M wariant 5-y est najkrótszy i najbardziej logiczny.- 10 8
-
2011-02-01 17:39
dokładnie
no właśnie, obwodnica metropolitalna nie ma być alternatywą dla obecnej obwodnicy a ma zapewnić wzrost komfortu podróżowania i udrożnić zakorkowane obecnie miejsca. A Żukowo staje się coraz bardziej gorącym punktem, szczególnie latem albo w godzinach szczytu. Bez nowej obwodnicy, najlepiej w wariancie 5 nie wyda.
- 1 3
-
2011-02-01 17:39
popieram
jak w temacie, wariant 5 the best
- 1 2
-
2011-02-01 16:36
BARDZO DOBRY WARIANT
Bardzo dobra decyzja - wariant V.
Jedyne co projektanci powinni rozważyć to połączenie z drogą Kaszubską na węźle Koleczkowo...- 10 6
-
2011-02-01 16:38
Dla kogo ta droga? (4)
patrzę na mapę i pojąc nie mogę. Tranzyt? Ale w jakiej relacji?
- 11 2
-
2011-02-01 16:48
każdy pojedzie prosto, czyli starą obwodnicą
po co robić kółko?
- 7 1
-
2011-02-01 19:22
Relacja Niemcy - wschód. (2)
Polska ma obowiązek stworzenia połączenia dla tych krajów. Ale po co coś czytać skoro można ślepo wierzyć w "metropolitalność" tej trasy
- 0 0
-
2011-02-01 21:19
Niemcy wschód po najkrótszej drodze jest po obecnej obwodnicy
- 1 0
-
2011-02-02 09:12
No to skoro Niemcy-wschód,
to tylko niebieska. A nie wiecie, co to za wybrzuszenie na tym pionowym odcinku niebieskiej? Tam są jakieś bagna?
- 0 0
-
2011-02-01 16:39
Zawrot glowy
Prawdziwy zawrot glowy, tyle kolorow jeszcze wiecej kresek mozna zwariowac,
wystarczylo polaczyc dw211 z borkowa do wezla dk20 w glinczu i juz zukowo zostaje ominiete. chyba ze chodzi o most ktory musialby powstac a to nastepnych 20 lat. ciekawe co sadza mieszkany po lewej stronie zukowa ? mysle ze beda kolejne protesty itd zycze powodzenia- 0 4
-
2011-02-01 16:41
Obwodnica Metropolitalna nie odciąża Gdyni (2)
do tego jeszcze zwielokrotni i nasili ruch S-6 oraz ul. wchodzących z Trasy Kaszubskiej.
Gdynia nie powinna się zgodzić na taki wariant. Pierwsze to OPAT, poszerzenie o bynajmniej dwa pasy istniejącej obwodnicy do OPAT-u z podziemnym przejazdem pod torami, Budowa trasy CZERWONEJ łączącej się z J.Wisniewskiego oraz tunel koło dworca łączący ją z Morską i portem.- 7 3
-
2011-02-01 17:51
Następny "bynajmniej" (1)
Bezstronny bynajmnieju - po słownik języka polskiego i sprawdzamy różnicę między słowem bynajmniej a przynajmniej!
"poszerzenie o bynajmniej dwa pasy" - czyli poszerzenie wale nie o dwa pasy - tyle udało ci się napisać...- 5 3
-
2011-02-01 20:05
może i masz racje,
ale w ferworze pisania pomyślałem tak >obwodnica obecna ma ważne znaczenie, ale bynajmniej po "proj.metropolitalnej"nie zmarginalizowane, dlatego wskazane poszerzenie o dwa pasy.
Co prawda jestem już b. zmęczony i wszystko jakoś mi się kręci.- 0 0
-
2011-02-01 16:41
Zamiast ciągle wymyślać nowe projekty
weźcie się w końcu do roboty. Wybierzcie jeden i jazda a nie cholera jasna debatujecie czy komuś pasuje dany projekt czy nie. Zawsze się znajda jakieś dziwolągi którym się nie będzie podobać którędy droga będzie szła. I takie zgredy są najgorsze bo narzekają, że dróg w Polsce nie ma a jak już chcą jakąś budować to im ich lokalizacja nie pasuje.
- 5 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.