- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy
Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa
Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.
Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.
Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.
Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.
- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.
Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.
Miejsca
Opinie (211) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-09 15:49
dla Żukowa
Tak mi się wydaje ze dla mieszkańców samego Żukowa najlepszy jest wariant V, gdyż odciąża permanentnie zakorkowaną mieścinę. Połączenie Gdyni czy Gdańska z Kaszubami ( wiadomo ile osób ciągnie w weekendy czy wakacje nad jeziora) było by o niebo lepsze. Tylko w takim przypadku nie należało by tego nazywać obwodnicą Metro...., tylko Traktem Kaszubskim.
- 0 0
-
2011-05-10 12:20
kto
Dodatkowy wariant, jest tylko pytanie czyje to postulaty kto podsunął ten wariant kto ma w tym interes aby zatoczyć takie koło jakby nie patrzł jak sama nazwa mówi OBWODNICA przetnie miejscowość Lublewo
- 0 0
-
2012-01-25 14:51
Dobry Wariant !!
Ten wariant jest słuszny
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.