• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • Wariant 5 najlepszy dla mieszkańców 3M (3)

    Mieszkając w Gdańsku czy Gdyni nie sposób siedzieć w mieście, no chyba że się nie ma samochodu i wtedy obszar zainteresowania ogranicza się do miejsc, do których dojeżdżają tramwaje. Ale w każdym innym przypadku, aby się ruszyć gdziekolwiek za miasto trzeba przejechać przez Żukowo ... Już teraz jest problem w godzinach szczytu, nie wspominając potwornych korków latem. Jak kto żyw jeździ wtedy na Kaszuby, czy to Gdańszczanin czy to Gdynianin. I wszystkich łączy jeden punkt - Żukowo. Mają wtedy czas na chwilę przemyśleń, podmalowanie oczu itp. A będzie coraz gorzej. i waśnie OM wariant 5 rozwiązuje ten problem całkowicie, dla każdego przypadku ruchu. OM jest, wbrew temu co się niektórym wydaje, budowana dla ruchu lokalnego 3M. Nikt jadąc z W-wy do portu w Gdyni nie będzie jechał nową OM !!!! Wybierze obecną obwodnicę. I to niezależnie od wariantu.
    To samo tyczy się ruchu Niemcy-Rosja. Dla ruchu zachód PL - port Gdynia OM jest niepotrzebna. Przykłady można mnożyć, wystarczy pomyśleć. Natomiast ruch lokalny 3M skieruje się w pewnym stopniu na nową OM. pamiętać należy, że spora część aut jedzie do Kartuz czy do Kościerzyny czy w inne miejsca Kaszub. I te auta znikną z obecne obwodnicy udrażniając ją. Proszę popatrzeć na mapę i wyobrazić sobie, jak dobrze będzie się jechało z Gdańsk czy Gdyni na Kaszuby drogą w wariancie 5.

    • 5 3

    • mylić się to ludzka rzecz (2)

      Człowieku, takie miejscowści jak Żukowo, Chwaszczyno, czy Tuchom, to sypialnie Trójmiasta, które rozrastają się w błyskawicznym tempie. Nie można poprowadzić takiej drogi przez sypialnie Trójmiasta. Taka droga powinna być przemyślana i powinna omijać sypialnie Trójmiasta.
      Zamiast myśleć ruchu Niemcy-Rosja pomyśl mieszkańcach naszej aglomeracji. Taką drogę powinno budować się z myślą o przyszłości. Ta droga powinna omijać satelity Trójmiasta, powinna iść w przyszłość, żebyśmy się za kilka lat nieobudzili z ręką w nocniku!!!!!!!

      • 1 2

      • Zanim ją wybudują już będzie przestażała

        • 0 1

      • kolego ja mieszkasz w Chwaszczynie

        to powinienes znac poranne korki na rondzie od strony Zukowa, przebieg w wariancie V najbardziej niepodoba sie pewnie mieszkancow Chwaszczyna mieszkajacym od strony jeziora, gdyz ta droga przetnie faktycznie osiedle na pol, ale TA DROGA BYLA PLANOWANA W TYM MIEJSCU OD LAT wiem o tym, gdyz szukajac dzialki przedstawiono mi plany tej drogi w urzedzie gminy w Zukowie, poza Chwaszczynem az do Zukowa wariant 5 przebiega glownie przez pola, dziwie sie, ze ktos kupil dzialke a nie zaznajomil sie miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, chocby mozliwoscia budowy drogi w przyszlosci, a teraz ma pretensje...

        • 3 0

  • odszkodowania zjedzą Trójmiasto (3)

    Wariant V jest o kan d**y rozbić. Przechodzi przez całe Chwaszczyno, dzieląc je na pół i odcinając część Chwaszczyna od szkoły, straży pożarnej, czy ośrodka zdrowia. To jest niezgodne z prawem UE i jak to zostanie zatwierdzone osobiście złożę pozew wobec budujących do UE, a jak będzie trzeba to do Strassburga o potężne odszkodowania. Doświadczenie już w tym mam, więc czekajcie i zbierajcie kasę.

    • 5 8

    • Wszytkie WARIANTY DZIELA (2)

      Chwaszczyno na pól. Wszystkie!!!!

      • 2 1

      • (1)

        Na pół to Chwaszczyno dzieli DK20 i 221-ka, do wyboru. Dzięki OM przynajmniej nie będziemy stać na tym zakichanym rondzie.

        • 2 0

        • popieram

          Popieram, mieszkam w Chwaszczynie od 15 lat plany budowy tej drogi w tym korytarzu znane były od 2000 roku chwaszczyzno i tak jest podzielone a korek na rondzie to jest dopiero problem

          • 0 0

  • Co to za szlaczki, wiekszych łuków sie nie da?

    A moze dorzucisz po 2 pasy do obwodnicy w kazda strone. a Nie malowac szlaczki kto tam bedzie jezdzic zeby nadrabiac 10km-15km, wszyscy beda sie pchac obwodnica bo blizej.

    • 4 1

  • co to za obwodnica metropolii ? Gdzie Żukowo a gdzie Trójmiasto ? (3)

    Widać, że drogowcy chcą za jednym zamachem zrobić i obwodnicę metropolii i obwodnicę Żukowa - takie 2 w 1. Kto z jadących np. na Hel w lecie z niej skorzysta ? Turyści i tak będą śmigać starą S6 bo co im da nadrabianie km przez Żukowo jak przez Chwaszczyno dotrą znów do S6 - to już lepiej jechać starą S6 a nie zwiedzać po drodze Żukowo i to jeszcze po zach. stronie. Moim zdaniem zupełnie bez sensu. Może jeszcze zaproponują wariant który zahaczy o Kartuzy i Kościerzynę ???

    • 4 0

    • to nie jest obwodnica!!!

      to nowe przebiegi DK20 i DK7 sprzed 3 lat, kiedy to GDDKiA zawiesila projekty, teraz obie te drogi wracaja pod nazwa obwodnicy metropolitarnej, to nie chodzi o obwodnice, tylko o dkorkowanie wyjazdu z Gdyni i Gdanska na Kaszuby

      • 1 0

    • to ma być tranzyt w stronę Lęborka (1)

      to ma być tranzyt w stronę Lęborka a nie Helu, do helu ma być OPAT

      • 0 1

      • najszybciej w stronę Lęborka pojedziesz np. od autostrady i z W-wy istniejącą obwodnicą i trasą kaszubską a nie przez kaszubskie wiochy nadrabiając kilkadziesiąt km. Ta droga jest bez sensu. Dobudować po d3-m pasie obecnej obwodowej, wybudować trasę kaszubską i OPAT i sprawa załatwiona a nie szlak spacerowy przez połowę Kaszub. Tak to można jeszcze okrążyć Kaartuzy i Kościerzynę i inne.

        • 0 0

  • Jaka Obwodnica Metropolitalna? (1)

    Zastanawia mnie to dlaczego projektuje się obwodnice, która będzie się kończyć na wysokości granicy Sopotu i Gdyni? Będzie ona mijać jedynie Gdańsk i Sopot a co z Gdynią. Uważam , że trasa ta powinna biec dalej na północ od węzła Chwaszczyno bądź też Koleczkowo i mijać nawet Rumię i Redę. W chwili obecnej znów projektuje się rozwiązanie , które sprawia wrażenie , że postanowiono coś zrobić ale byle nie za dużo i nie wydać na to zbyt wiele pieniędzy ale na papierze będzie się można wykazać , że coś zostało zaplanowane i zrealizowane.Po zrealizowaniu okaże się , że droga jest niewystarczająca. Po co w ogóle takie rozwiązanie. Może lepiej spożytkować siły i zapał na zrealizowanie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej ? Na pewno przyniesie to więcej korzyści dla tzw. Trójmiejskiej Aglomeracji. Poza tym mam jeszcze jedną małą dygresję. Dlaczego w naszym kraju nie projektuje się zwłaszcza dróg perspektywicznie . Chodzi mi o to , że autostrady, obwodnice miast czy trasy szybkiego ruchu projektowane są i wykonywane w dużej większości z węzłami (wiaduktami , mostami) pozwalającymi na przejście tylko dwoma pasami - czy nie można ich projektować tak aby od razu przewidywały możliwość swobodnej rozbudowy dróg do trzech pasów. O ile pamiętam w takiej wersji wykonano np. obwodnicę Chojnic tzn. z możliwością rozbudowy w przyszłości

    • 6 2

    • od węzła Chwaszczyno chłopie ominiesz Gdynię, Rumię, Redę i Wejherowo jak wybudują trasę Kaszubską z Chwaszczyna aż pod Słupsk

      • 1 0

  • wariant V - najkorzystniejszy

    Popieram wariant V z uwagi na jego przebieg na zachód od Żukowa. Popatrzcie co się dzieje dzisiaj z natężeniem ruchu od Kartuz i i całych Kaszub nie tylko w sezonie. Cała zabudowa trójmiasta idzie daleko poza obwodnicę. Planuje i buduje się również dla przyszłych pokoleń. To nie ma tak być, że już w trakcie budowy stwierdzamy, że należy budować następną bo ta trzeszczy w szwach. Cały ten ruch do Trójmiasta zostanie zebrany przed Żukowem. Po co budować ekstra obwodnicę Żukowa jak ten wariant może stanowić część ringu Żukowa. Proszę pamiętać, że ta trasa oprócz szybkiego przejazdu z Warszawy do Lęborka (Łeby) i półwysep Helski ma zbierać cały ruch z Kaszub do Trójmiasta i go w sensowny sposób rozprowadzać po Trójmieście.

    • 6 5

  • Przebieg wszystkich wariantow wyglada nie jak obwodnica tylko jak drogi dojazdowe z Zukowa do Gdyni i Gdanska. Proponuje wiec zbudowac po mniej wiecej prostej linii dwie drogi, albo nie budowac w ogole jesli im sie nie podoba. Malo kto bedzie dokladal km, zeby jechac tak poprowadzona droga z Gdanska do Gdyni.

    • 3 0

  • obwodnica ???

    A L E radocha !!!! ilu cwaniaków bierze w tym interesie udział ? kto zgadnie ??

    • 0 0

  • wszystkie warianty sa z pupy

    ta droga nie jest dla nas wystarczy lekko ruszyc rozumem aby to ogarnac...w ostatecznym rozrachunku zwyciezy wariant niebieski bo jest najkrotszy wiec najtanszy :D

    • 4 0

  • Proponuję "Wariant 0" (3)

    Dwa machnięcia w paincie i gotowe:

    http://lh4.ggpht.com/_7tXVp2mXd3M/TUkQSvXEftI/AAAAAAAAABg/ilcA3Oyt9B4/s576/Wariant0.jpg

    - przecina lasy w minimalnym stopniu
    - omija wszystkie sporne miejscowości
    - najkrótszy i najtańszy
    - wyprowadza tranzyt na Szczecin

    ... ale co tam ... GDDKiA woli przygotować 128 wariantów, przeprowadzić 1000 godzin konsultacji społecznych ... w końcu za projektowanie też dostają kasę ... a im dłuższa droga tym lepiej będzie wyglądać w statystykach ministerstwa infrastruktury, no nie???

    • 5 1

    • (1)

      Od czasu komuny i kresek na mapie wymyślono:
      - masywne osiedla domków jednorodzinnych i inne mniej lub bardziej poronione implementacje zjawiska o nazwie urban sprawl
      - naturę 2000
      - protestujących przeciwko protestom innych protestujących
      - kilka innych rzeczy

      A tan na poważnie. Jaki tranzyt na Szczecin? Skąd? Po co?

      • 1 0

      • Może to jest trochę tak

        że jak milion ludzi z aglomeracji zacznie mieć rozsądną drogę do Niemiec, to zacznie nią jeździć. Myślę, że są na to szanse. Poza tym pytanie również rozsądne.

        • 0 0

    • Popieram w 100%

      To jest jedyne rozsądne rozwiązanie. A do Państwa od czerwonych szlaczków mam jedno pytanie: jedziecie tirem i dojeżdżacie do skrzyżowania u góry - którędy jedziecie - dotychczasową obwodnicą, czy tymi absurdalnymi czerwonymi szlaczkami?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane