• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • No to mamy następną kampanie wyborczą...................

    Zaplanujemy, zrobimy, przeprowadzimy, zmodernizujemy, i tak do wyborów.....

    • 0 0

  • (3)

    Wyrysowana trasa omija miasteczka. To że ktoś sobie w polu jedną chałupę postawi i potem marudzi, że będzie mieć ekspresówkę, to jego problem. Odszkodowanie lub wykup działki i po sprawie.

    Warianty GDDKiA przecinają lasy jak popadnie - taka to "natura 2000".

    Jak to jaki tranzyt???

    Jadący 7-mką z Warszawy wjeżdżają na Obwodnicę Południową, a następnie na węźle Straszyn jadą na wprost Obwodnicą Metropolitalną, a następnie na węźle Koleczkowo włączają się do Trasy Kaszubskiej na S6.

    Dzięki temu kierowcy nie jadą Obwodnicą Trójmiejską ani nie jadą przez Gdynię/Wejherowo.

    Obwodnica Metropolitalna ma sens WYŁĄCZNIE wtedy gdy zabierze cały tranzyt Warszawa-Gdańsk-Szczecin.

    • 0 3

    • ...komentarz powyżej jest do "Proponuję Wariant 0"

      • 0 0

    • Przecież to A2 pojedzie...

      • 0 0

    • w pupie byles i g*wno widziales, twoja zarąbista propozycja nic nie omija, tuchom, tuchomek, banino, pepowo i tak dalej...

      przejedz sie a zobaczysz

      • 1 0

  • Paranoja!

    Dlatego że teraz protestują ludzie, którzy od lat wiedzieli którędy ma przebiegać obwodnica, wymyśla się ją w nowym miejscu gdzie nigdy nie była planowana!
    Kilka razy sprawdzałam projektowane trasy zanim wybudowałam się w tej okolicy, a teraz mam miec obwodnicę pod nosem.Chyba nie tędy droga! Ponadtto odsuwanie obwodnicy coraz dalej od Trójmiasta jest bez sensu, bo nie będzie się opłacało nią jeździć!. Trzeba wrócić do pierwotnej wersji.

    • 5 0

  • Tylko problem polega na tym,

    ze mieszkancom sie wmawia ze nie ma byc to tranzyt.
    Jezelki zalozyc ze OM ma byc tranzytowa to i tak powinna przebiegac bardziej na zachod.

    • 0 0

  • Wybraliście. TA OBWODNICA NIGDY NIE POWSTANIE (1)

    Głupcy już wybrali:Przysięgam Polakom, że każdy kto w moim rządzie
    zaproponuje podwyżkę podatków, zostanie przeze
    mnie osobiście wyrzucony". Donald Tusk 2007.
    1. Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy
    2. Radykalnie podniesiemy płace dla budżetówki,
    zwiększymy emerytury i renty
    3. Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad, dróg ekspresowych,
    mostów i obwodnic
    4. Zagwarantujemy bezpłatny dostęp do opieki medycznej i
    zlikwidujemy NFZ
    5. Uprościmy podatki ? wprowadzimy podatek liniowy z ulgą
    prorodzinną, zlikwidujemy ponad 200 opłat urzędowych
    6. Przyspieszymy budowę stadionów na Euro 2012
    7. Szybko wypełnimy naszą misję w Iraku
    8. Sprawimy, że Polacy z emigracji będą chcieli wracać do domu i inwestować
    w Polsce
    9. Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy Internet
    10. Podejmiemy rzeczywistą walkę z korupcją.

    i co, debile?

    • 5 2

    • ciekawie ów jegomość się podpisał. Inwencji nie brakuje.

      • 0 1

  • nieprawdziwa informacja

    Nikt w Kolbudach nie uzgodnił nowej wersji przebiegu obwodnicy! Piszący artykuł kłamie. Ciekawe dlaczego?

    • 1 1

  • tempaki

    dobre warianty bo w starym korytarzu czasy idą coraz cięższe ta droga i tak nie powstanie wcześniej niż za 20 lat teraz to tylko mydlenie oczu i nabijanie kabzy z naszych podatków

    • 0 0

  • WARIANT BORDOWY DODANY JEST NALEPSZY

    • 1 3

  • Najlepszy wariant III

    Biorąc pod uwagę przebieg trasy i znaczenie węzłów dla obsługi ruchu na obszarze metropolitalnym, najlepszy jest wariant III.

    • 0 0

  • Trzy warianty do kosza

    Witam,
    Jestem członkiem Stowarzyszenia z Kolbud i chciałbym zdementować informację, że wariant pomarańczowy uwzględnia postulaty mieszkańców. Stowarzyszenie działa na rzecz mieszkańców Gminy Kolbudy. Żaden wariant zaproponowany przez GDDKIA nie uwzględnia postulatów mieszkańców Gminy Kolbudy, a tylko pokazuje to jak w dwa dni możne powstać coś tak absurdalnego na zlecenie GDDKIA. GDDKIA bezprawnie powołuje się na opinie społeczeństwa i kategorycznie dementujemy tą informację. Mieszkańcy Gminy Kolbudy nie wyrażają zgody na tak powstającą Obwodnicę i nie obwodnicę trójmiasta tylko obwodnicę łączącą wschód z zachodem. Tak na marginesie to lobbowaniem wariantu stworzonego przez 2 dni powinny zająć się odpowiednie służby. Kto o zdrowych zmysłach planuje obwodnicę w obszarach ścisłego zaludnienia i obszarach przeznaczonych pod budownictwo jednorodzinne i rekreacje ?. Stanowisko Stowarzyszenia jest jedno " popieramy wariant fioletowy idący wzdłuż istniejącej obwodnicy, a wycofany i nie pokazywany społeczeństu z błachych przyczyn.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane