• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • Wariant V jest świetny

    Powinni go jeszcze poprawić tak, żeby zahaczał o Bytów i będzie idealnie.

    • 1 1

  • Via Hanseatica (3)

    Brak informacji o tej drodze w artykule jest poważnym niedopatrzeniem. Analizowanie opisywanego fragmentu w ten sposób jest niepoważne, ponieważ Trójmiasto już ma obwodnicę, a ta jest jakby do niej równoległa, czyli niepotrzebna, jeżeli nie uwzględni się kontekstu VH. Jeżeli natomiast uwzględni się kontekst VH, to jedynym rozsądnym wyborem jest nitka niebieska, a cała reszta to niedopuszczalnie, nieodpowiedzialne uleganie naciskom w rodzaju "ja też chcę mieć dwupasmówkę w mojej wsi". Nie rozumiem tylko, skąd to "wybrzuszenie" na pionowym odcinku. Tam są jakieś bagna?

    • 3 1

    • krociech tam sa glinianki w barniewicach (1)

      • 0 0

      • Dzięki - tak podejrzewałem

        Glinianki, rozumiem.

        • 0 0

    • brak info o VH w artykule to nie jest niedopatrzenie to celowe dzialanie, zolnierz dziewczynie nei sklamie ale nei wszystko jej

      powie, tak dziala w dzisiejszych czasach nasza wspaniala wladza wciskajac ciemnemu ludowi ze niezbedna jest mu obwodnica ktora pojedzie tranzyt od ruskich do niemiaszkow i spowrotem, najlepiej przez srodek podworka :D
      pozdrawiam trzezwo myslacych

      • 0 0

  • Wariant V - Jar Raduni. Zero szans na powodzenie projektu

    • 1 1

  • Szkoda wyrzuconych pieniędzy

    Zamiast marnować czas i pieniądze na chore pomysły,popracujcie nad udrożnienie dróg dla ciągle rozwijającej się komunikacji samochodowej.Jak będą dobre drogi to komunikacja zbiorowa i tak upadnie.

    • 2 1

  • Gmina Kolbudy jest za budową Metropolitalnej

    To co twierdzi GDDKiA jest nieprawdą. Mieszkańcy gminy Kolbudy są za budową Metropolitalnej. Przecież trzeba jakoś ten ruch rozładować. GDDKiA musi tylko uwzględnić strefy ochronne w gminie i poprawnie wykonać planoiwanie ruchu w przyszłości tak aby najlepiej usprawnić komunikację w aglomeracji 3miejskiej. Nie jest sztuką zbudować drogi. Tylko zbudować drogę tak aby panował na nie ruch odciążający i poprawiający przepustowość.

    • 0 0

  • tak nagmatwali na tym schemacie, jak Gmoch podczas analizy meczu piłkarskiego (1)

    • 5 0

    • Z opinią się nie zgadzam

      ale za porównanie daję plusa :D

      • 0 0

  • Każdy z wariantów jest

    do niczego. Po co nadkładać sporo kilometrów? Nie lepiej zmodernizować istniejącą obwodnicę. Choćby do trzech pasów? Tym bardziej, że ta metropolitalna zaczyna sie na istniejącej i kończy na niej. Gdyby to była droga sięgająca choćby za Wejherowo to miałaby sens, a tak nie ma żadnego. Dojazdy do niej te same co do obecnej tylko mniej i wjazdy z istniejącej. Po co więc ktokolwiek miałby chcieć jechać metrpolitalną jak obecną jest bliżej i dojedzie się w te same miejsca?

    • 3 1

  • Tylko czerwony wariant ewentualnie niebieski

    Tylko czerwony wariant jest wmiarę uczciwy, ewentualnie niebieski też gdyż pojazdy objeżdzające trójmiasto nie będą chciały nadrobić kilku kilometrów. Natomiat ten kto kreślił żółty to musiał być nieźle wstawiony żeby taki "szlaczek" narysować. Nie poto się buduje drogi ekspresowe żeby na nich kręcić.

    AAA i warto się zastanowić odrazu nad trzecim pasem bo za 10 lat będzie on już potrzebny a wtedy będzie już za późno jak na obecnej obwodnicy!

    • 2 1

  • za te same pieniądzę mozna rozbudować istniejącą obwodnicę (1)

    np do 4 pasów w każdym kierunku i to rozwiąże problem.
    Proponowane przebiegi - obojętnie jakiego koloru to jakaś paranoja - fantazja nie mająca nic wspólnego z ruchem drogowym.
    Bardziej chyba zaspokaja wybujałe ambicję gmin i protesty mieszkańców niż wnosi coś nowego do ruchu drogowego.
    Kto i po co tak krętą i długą trasą będzie chciał objeżdżać trójmiasto ?

    • 1 1

    • Oczywiście, że to kolejne rozsądne rozwiązanie

      Oprócz nitki niebieskiej i czarnego szlaczka jednego z komentatorów. Być może nawet najrozsądniejsze.

      • 0 0

  • Obwodnica Metropopolitalna Żukowa

    Proszę wyjaśnić czy to ma być nowa obwodnica Trójmiasta czy może
    "OBWODNICA METROPOLITALNA ŻUKOWA". Dla kierowcy jest to jakiś kolejny logistyczny absurd.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane