• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • Obwodnica ???????

    Proponowana przez GDDKiA trasa to autostrada puszczona pomiędzy zabudowaniami a nie obwodnica - OBWODNICA powinna OMIJAĆ zabudowania!!!!! Proponuję wysłać "zaplecze" GDDKiA na kurs elementarny!!!!!!!!!

    • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    TE WARIANTY TO TYLKO IGRZYSKA ...

    Te "wielkie" zmiany to pic na wodę. GDDKiA zafundowała bordowo-pomarańczowe zmiany tylko po to aby "urozmaicić igrzyska" ani Żukowo nigdy nie zobaczy nic co kojarzyć się będzie z wariantem bordowym, ani nikt z Kolbud nie zazna nic co pomarańczowego. Te "propozycje" to jedynie taki "Pi-aR". Te wszystkie bajery znikną ze stołu - jedne prędzej jedne pózniej a wrysowane będzie to co od samego początku zaplanowała GDDKiA. Już Trasa Kaszubska i Obwodnica Południową nauczyła ich jak stosunkowo bezboleśnie przepchnąć swoje. Przejżyjcie na oczy od początku wiadomo że będzie czerwony /z minimalnymi korektani/ i to nie ze względu na ludzi ... Reszta kolorów to zadośćuczynienie przepisom /muszą wykazać przynajmniej 4 wariamty/. A ten artykuł i mowa o zmianach to tylko dla zamknięcia ludziom gęb - niestety.

    • 11 0

  • Pomórzmy GDDKiA (1)

    GDDKiA wpadła we własne sieci. Nie przeanalizowano trasy od Lęborka do Straszyna jako projektu jednorodnego strategicznie,terytorialnie, funkcjonalnie, ekonomicznie. Zaplanowano Trasę Kaszubską która nie przystaje do żadnej wersji OM. Proszę popatrzeć szerzej na mapę którą boi się publikować Dyrekcja posługując się wycinkami. Jest oczywistym, że OM powinna przebiegać od Straszyna, po zachodniej stronie Żukowa i dalej na zachód od Miszewa do kiedyś planowanego śladu TK kończącego się w węźle Donimierz / na zachód od Szemudu ? Taka trasa byłaby racjonalnym rozwiązaniem wielu problemów. Takie rozwiązanie jest tańsze o ok. 1mld zł od obecnie forsowanych /4,2+1,5 mld zł / za które trzeba zbudować OPAT. Uwolnijmy GDDKiA od pętli jaką sama sobie założyła, żądając analizy całościowego projektu drogi S6 od Lęborka do A1/S7 do czego była zobowiązana Rozporządzeniem RM.

    • 11 1

    • popieram

      w koncu ktos rozsadny spojrzal na mape

      • 0 0

  • A gdybajcie sobie dalej o tym czego niebędzie, zamiast dodac pasy do obwodowej.

    ..

    • 2 2

  • najlepsza bordowa

    najlepszy wariant to ten zazn kolorem bordowym

    • 5 1

  • Kolbudziak pozytywnie (1)

    Mieszkańcy gminy Kolbudy protestują, a powinni się cieszyć, że mają nową możliwość dojazdu do Gdańska, że wzdłuż drogi powstaną nowe firmy i będzie więcej pracy, że gmina będzie jeszcze bogatsza. To jest jak z tą szklanką: dla większości jest ona do połowy pusta, a dla mnie do połowy pełna. Za 15 lat cały teren gminy będzie zamieszkały, a dojazd do Gdańska, jeśli nie będzie tej obwodnicy, będzie całodzienną wyprawą. Gminy nie stać na nową drogę, a jest ona już potrzebna jak tlen!

    • 4 10

    • A którędy zjedziesz do Gdańska? Małomiejską, Spacerową czy może Słowackiego?

      OM nie pomoże jak nie rozbuduje się dróg dojazdowych w samym Gdańsku!

      • 4 0

  • Niech zrobią jakąś wizualizację (1)

    bo nic z tego nie rozumiem.
    Najlepszy wariant to taki w którym jest najmniej domów do wyburzenia i lasów do wycięcia (oszczędzi czasu na protesty mieszkańców i ekoterrorystów), a w tej plątaninie niczego nie widać

    • 5 0

    • Wariant 5 najmniej wyburzeń

      W wariancie 5 w części zachodniej nie ma praktycznie żadnych wyburzeń, cała trasa idzie polami. nawet nie będzie dużej wycinki drzew. Mowa tu oczywiście o odcinku od przecięcia krajowej 20-ki (Miszewo) do przecięcia z trasą 211 na Kartuzy. W Glinczu też dużo domów nie polegnie. Nie wiem jak w Chwaszczynie, ale też chyba nie będzie źle.

      • 0 0

  • Obwodnica Żukowa??

    Jak ma być to Obwodnica Metropolitalna, to niech obejmie całą metropolię - od Gdańska aż do Redy. Niepotrzebny byłby wtedy OPAT, a Obwodnica Metropolitalna ładnie by rozprowadziła cały ruch tranzytowy.
    W obecnym stanie jest to obwodnica Żukowa, i kto nią będzie jeździł poza mieszkańcami tych okolic? Na Trasę Kaszubską krócej będzie jechać dotychczasową obwodnicą..

    • 2 0

  • Nie ma jak głupota i brak wyobraźni

    Proponuję aby wszystkie postulaty przeciw zostały przyjęte i spisać te wszystkie osoby czy organizacje!!!! Za kilka lat wszystkich, którzy byli przeciw powinni rozliczyć wszyscy mieszkańcy danego okręgu.

    • 1 3

  • Obwodnica

    Kolejna juz "propozycja" czyli znow wywalone pieniadze na pseudostudia, niby projekt, wielkie g... Czy wogole cos takiego jest komukolwiek potrzebne? Moze skonczmy z tym na sile robionym nibyprojektem a co za tym idzie uzasadnianiem istnienia armii bezproduktywnych urzedasow, ktorych nibypraca niczego nie wnosi!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane