• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • Proponuję jeszcze wariant VI, VIIa, VIIb, VIII, IX...

    • 3 1

  • zamiast tego lepiej by za OPAT sie zabrali

    wedlug nowego planu zagospodarowania maja wskoczyc dwa skrzyzowania ze swiatlami w redzie na trasie do helu, wiec wogole od konca obwodnicy bedzie korek w sezonie.....

    • 4 1

  • Po co te całe plany

    jak już wiadomo, że żadnej Obwodnicy Metrpolitalnej nie będzie. Może planiści zajęli by się usprawnieniem ruchu w mieście niż planować SF.

    • 1 1

  • Akurat dluższa i kręta - Wariant 5 ;-)

    Wariant 5 (na zachod od Zukowa) - jest The Best.
    jakieś 25 lat temu - Wiekszosc Gdanszczan i Gdynian mowila , iż im sie nie oplaca jezdzic Obwodnica Trojmiejska , że lepiej Grunwaldzką.

    Dzisiaj, każdy z nas przy zkorkowanej Grunwaldzkiej wybiera obwodnicę, tylko dla pewności na CB sprawdza czy ścieżka jest drożna.
    Za 5 lat - bedzie identycznie jak teraz , wiekszość wybierze Obwodnicę OM Metropolitalną - zamiast starej S6 , czyli Zakorkowanej Obwodnicy.
    Co z tego, iz jest wariant 5 - to dluższa i kręta ... - jak za to będzie Szybka , ponad 130 kM/h będzie mozna pojechać, a na starej obwodnicy moze 13KM/h

    • 7 5

  • .. utrzymajcie w nalezytym stanie to co komuna wam zostawiła i bedziemy happy

    , a tu wszedzie dziury, syf i malaria

    • 5 2

  • Kolejne warianty

    Ja im narysuję kolorowych wariantów ile chcą, skoro to nie ma nic wspólnego z realiami i realizacją. Zwykłe mazy.

    • 4 3

  • no widac Czerwony preferowany tudziez nowy bordo od zach strony Zukowa

    fakt lepszy niz dotychczasowy czerowny ale moim zdaniem CZERWONY LUB BORDO

    • 7 0

  • Ludzie.... Ale Wam mydlą oczy tą nazwą "metropolitalna"

    Przecież to pic na wodę, to nie jest dla nas - trójmiasta tylko na tranzyt Niemcy - Wschód . Polska ma obowiązek przez swoje tereny umożliwić płynny lądowy dostęp dla zachodnich krajów .

    Po za tym, popatrzcie na węzły obwodnicy trójmiasta co chwilę zjazdy, a tutaj bodajże 4 !

    Manipulują nami a my to kupujemy ....

    • 8 1

  • BUDOWAC a nie rysowac i macic we lbach! BUDOWAC NIE CHWALIC SIE PAPIEREM!

    PAPIER WSZYSTKO PRZYJMIE!

    • 0 3

  • najlepszy jest wariant niebieski ! wiec budowac marsz!

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane