- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (174 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy
Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa
Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.
Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.
Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.
Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.
- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.
Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.
Miejsca
Opinie (211) ponad 10 zablokowanych
-
2011-02-01 18:22
Proponuję jeszcze wariant VI, VIIa, VIIb, VIII, IX...
- 3 1
-
2011-02-01 18:24
zamiast tego lepiej by za OPAT sie zabrali
wedlug nowego planu zagospodarowania maja wskoczyc dwa skrzyzowania ze swiatlami w redzie na trasie do helu, wiec wogole od konca obwodnicy bedzie korek w sezonie.....
- 4 1
-
2011-02-01 18:28
Po co te całe plany
jak już wiadomo, że żadnej Obwodnicy Metrpolitalnej nie będzie. Może planiści zajęli by się usprawnieniem ruchu w mieście niż planować SF.
- 1 1
-
2011-02-01 18:31
Akurat dluższa i kręta - Wariant 5 ;-)
Wariant 5 (na zachod od Zukowa) - jest The Best.
jakieś 25 lat temu - Wiekszosc Gdanszczan i Gdynian mowila , iż im sie nie oplaca jezdzic Obwodnica Trojmiejska , że lepiej Grunwaldzką.
Dzisiaj, każdy z nas przy zkorkowanej Grunwaldzkiej wybiera obwodnicę, tylko dla pewności na CB sprawdza czy ścieżka jest drożna.
Za 5 lat - bedzie identycznie jak teraz , wiekszość wybierze Obwodnicę OM Metropolitalną - zamiast starej S6 , czyli Zakorkowanej Obwodnicy.
Co z tego, iz jest wariant 5 - to dluższa i kręta ... - jak za to będzie Szybka , ponad 130 kM/h będzie mozna pojechać, a na starej obwodnicy moze 13KM/h- 7 5
-
2011-02-01 18:36
.. utrzymajcie w nalezytym stanie to co komuna wam zostawiła i bedziemy happy
, a tu wszedzie dziury, syf i malaria
- 5 2
-
2011-02-01 18:39
Kolejne warianty
Ja im narysuję kolorowych wariantów ile chcą, skoro to nie ma nic wspólnego z realiami i realizacją. Zwykłe mazy.
- 4 3
-
2011-02-01 18:55
no widac Czerwony preferowany tudziez nowy bordo od zach strony Zukowa
fakt lepszy niz dotychczasowy czerowny ale moim zdaniem CZERWONY LUB BORDO
- 7 0
-
2011-02-01 19:00
Ludzie.... Ale Wam mydlą oczy tą nazwą "metropolitalna"
Przecież to pic na wodę, to nie jest dla nas - trójmiasta tylko na tranzyt Niemcy - Wschód . Polska ma obowiązek przez swoje tereny umożliwić płynny lądowy dostęp dla zachodnich krajów .
Po za tym, popatrzcie na węzły obwodnicy trójmiasta co chwilę zjazdy, a tutaj bodajże 4 !
Manipulują nami a my to kupujemy ....- 8 1
-
2011-02-01 19:04
BUDOWAC a nie rysowac i macic we lbach! BUDOWAC NIE CHWALIC SIE PAPIEREM!
PAPIER WSZYSTKO PRZYJMIE!
- 0 3
-
2011-02-01 19:07
najlepszy jest wariant niebieski ! wiec budowac marsz!
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.