- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (159 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy
Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa
Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.
Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.
Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.
Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.
- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.
Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.
Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.
Miejsca
Opinie (211) ponad 10 zablokowanych
-
2011-02-01 16:55
Oby nigdy nie powstała
Kupa pieniędzy wyrzucona w błoto. Powinno się inwestować w kolej.
- 7 4
-
2011-02-01 17:02
Wariant V jest najlepszy...
Teraz tylko przesunac trase leborska na poludnie i polaczyc z obwodnica metropolitarna na wezle "Glincz" wysunietym najbardziej na zachod. A w ogole cala ta obwodnica metropolitarna to tylko kolejne mutacje dawnych projektow "nowej" DK20 i DK7, czy nikt tego nie zauwaza? Cukierek caly czas ten sam tylko papierek inny...
- 9 3
-
2011-02-01 17:11
piękne kółko
najpierw jedziemy na zachód, potem na północ, a potem wracamy na wschód, łane zakręty, ale to chyba ma być droga pozwalająca dojechać z punktu A do punktu B, a nie tor formuły 1, gdzie jeździ się w kółko. Jak byk widać na mapie, że z punktu A do punktu B pozwala dojechać stara obwodnica. W takiej sytuacji WSZYSCY pojadą starą obwodową. Chyba, że (niestety wygląda na to, że tak się stanie), po wybudowaniu tej nowej pseudo-obwodnicy, stara zostanie oddana samorządom i zamieniona na drogę podrzędną, ze światłami i kolizyjnymi skrzyżowaniami. Czyli krok wstecz dla całego Trójmiasta. Brawo.
- 8 1
-
2011-02-01 17:19
Czy to ma być obwodnica metropolitalna czy droga łączące wszystkie kaszubskie wiochy??? (1)
Sorry, ale takie slalomy to można tylko po pijaku namalować!!
- 13 5
-
2011-02-01 17:57
W kształcie innym niż niebieski (III) ta droga ne ma sensu
kto będzie jeździł po takich zakrętach i pod Żukowem jadąc z południa zawracał znowu na południe, albo odwrotnie? Przecież to nie ma sensu. Chyba, że ma być do tor wyścigowy dla kaszubskich golfów II i III, to wtedy się zgadzam...
- 3 1
-
2011-02-01 17:29
o kurde, ale fajne esyfloresy, tylko za mało zakrętów daliście
Najlepiej wybudujcie wszystkie warianty, a OPAT za 100 lat.
- 3 3
-
2011-02-01 17:39
obrazki obrazki
rysunki , projekty, koncepcje a łopatą nie ma kto ruszyć. Realizacja za 100 lat.
A na razie to mieszkańcy niech idą piechotą choćby do ....wyborów- 2 1
-
2011-02-01 17:45
Pwstaje pytanie, po co ma słuszyć druga obwodnica, w dodatku o 100 ~ 60 kilometrów od centrum trójmiasta?
Ktoś w Żukowie z radnych tam mieszka czy co? o_O
Skąd ta fantazja?- 6 2
-
2011-02-01 17:55
Ta droga nie jest dla mieszkąńców Trójmiasta a Ci z POdmiejskich wiosek nie godzą się na przebieg drogi obok ich chałup!!!
Dla mieszkąńców Trójmiasta potrzebne są dodatkowe dwa pasy w każdą stronę !!!!!!!!
- 4 3
-
2011-02-01 17:58
Ważne że omija działki..... (1)
platformerskiej sitwy pod wodza p. Adamowicza, ktore nieopatrznie projektanci zbliżyli do trasy.
Moze by sie redaktorzy tym zajęli. Oczywiście nie beda mieli odwagi- 3 2
-
2011-02-01 18:43
a gdzie te działki, może zmienią trasę OMT
- 0 1
-
2011-02-01 18:15
MOIM ZDANIEM
WARIANT CZERWONY A EWENTUALNIE ZIELONY
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.