• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: drogowcy proponują nowy przebieg korytarzy

Maciej Naskręt
1 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z naniesionymi zmianami przez GDDKiA i projektantów.

Są trzy duże zmiany w przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. GDDKiA m.in. proponuje mieszkańcom, by nowa trasa przechodziła na zachód od Żukowa



Po burzliwych, jesiennych konsultacjach z mieszkańcami gminy Kolbud i Żukowo, GDDKiA wraz z projektantami z poznańskiej firmy projektowej Lafarentz postanowiła wprowadzić trzy zmiany w przebiegu korytarzy przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej.

Nowością jest wprowadzenie nowego, piątego wariantu. Wg jego założeń ekspresówka przebiegałaby po zachodniej stronie Żukowa i Mieszewa - na mapie oznaczony jako wariant w kolorze bordowym. Droga łączyłaby się z drogą wojewódzką nr 211 (relacji Kartuzy - Żukowo) i drogą krajową nr 20 (relacji Żukowo - Gdynia). Rozwiązanie odciążałaby niemal wiecznie zakorkowane rondo w centrum miasta Żukowo.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant uwzględniający postulaty mieszkańców Gminy Kolbudy. Zakłada on obejście Lublewa po stronie południowej, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Ponadto na planach pojawia się obejście wsi Widlino po stronie północnej - oznaczony na mapie kolorem różowym. Zmiana została wprowadzona po postulatach mieszańców tej wsi.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne. W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizie wielokryterialnej w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - wyjaśnia Piotr Michalski.

Drogowcy informują, że po spotkaniach z mieszkańcami do siedziby gdańskiej siedziby gdańskigo oddziału GDDKiA oraz projektantów  Obwodnicy Metropolitalnej wpłynęło w terminie 5845 wniosków i uwag. Zgodnie z wcześniejszymi ogłoszeniami, uwagi przekazane po 15 grudnia 2010 r. nie zostały wzięte pod uwagę, a było ich 134.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Miejsca

Opinie (211) ponad 10 zablokowanych

  • Oby nigdy nie powstała

    Kupa pieniędzy wyrzucona w błoto. Powinno się inwestować w kolej.

    • 7 4

  • Wariant V jest najlepszy...

    Teraz tylko przesunac trase leborska na poludnie i polaczyc z obwodnica metropolitarna na wezle "Glincz" wysunietym najbardziej na zachod. A w ogole cala ta obwodnica metropolitarna to tylko kolejne mutacje dawnych projektow "nowej" DK20 i DK7, czy nikt tego nie zauwaza? Cukierek caly czas ten sam tylko papierek inny...

    • 9 3

  • piękne kółko

    najpierw jedziemy na zachód, potem na północ, a potem wracamy na wschód, łane zakręty, ale to chyba ma być droga pozwalająca dojechać z punktu A do punktu B, a nie tor formuły 1, gdzie jeździ się w kółko. Jak byk widać na mapie, że z punktu A do punktu B pozwala dojechać stara obwodnica. W takiej sytuacji WSZYSCY pojadą starą obwodową. Chyba, że (niestety wygląda na to, że tak się stanie), po wybudowaniu tej nowej pseudo-obwodnicy, stara zostanie oddana samorządom i zamieniona na drogę podrzędną, ze światłami i kolizyjnymi skrzyżowaniami. Czyli krok wstecz dla całego Trójmiasta. Brawo.

    • 8 1

  • Czy to ma być obwodnica metropolitalna czy droga łączące wszystkie kaszubskie wiochy??? (1)

    Sorry, ale takie slalomy to można tylko po pijaku namalować!!

    • 13 5

    • W kształcie innym niż niebieski (III) ta droga ne ma sensu

      kto będzie jeździł po takich zakrętach i pod Żukowem jadąc z południa zawracał znowu na południe, albo odwrotnie? Przecież to nie ma sensu. Chyba, że ma być do tor wyścigowy dla kaszubskich golfów II i III, to wtedy się zgadzam...

      • 3 1

  • o kurde, ale fajne esyfloresy, tylko za mało zakrętów daliście

    Najlepiej wybudujcie wszystkie warianty, a OPAT za 100 lat.

    • 3 3

  • obrazki obrazki

    rysunki , projekty, koncepcje a łopatą nie ma kto ruszyć. Realizacja za 100 lat.
    A na razie to mieszkańcy niech idą piechotą choćby do ....wyborów

    • 2 1

  • Pwstaje pytanie, po co ma słuszyć druga obwodnica, w dodatku o 100 ~ 60 kilometrów od centrum trójmiasta?

    Ktoś w Żukowie z radnych tam mieszka czy co? o_O
    Skąd ta fantazja?

    • 6 2

  • Ta droga nie jest dla mieszkąńców Trójmiasta a Ci z POdmiejskich wiosek nie godzą się na przebieg drogi obok ich chałup!!!

    Dla mieszkąńców Trójmiasta potrzebne są dodatkowe dwa pasy w każdą stronę !!!!!!!!

    • 4 3

  • Ważne że omija działki..... (1)

    platformerskiej sitwy pod wodza p. Adamowicza, ktore nieopatrznie projektanci zbliżyli do trasy.
    Moze by sie redaktorzy tym zajęli. Oczywiście nie beda mieli odwagi

    • 3 2

    • a gdzie te działki, może zmienią trasę OMT

      • 0 1

  • MOIM ZDANIEM

    WARIANT CZERWONY A EWENTUALNIE ZIELONY

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane