• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: mieszkańcy zasypują drogowców protestami

Maciej Naskręt
2 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska. GDDKiA nie widzi innej możliwości, jak połączenie Obwodnicy Metropolitalnej z Południową Obwodnicą Gdańska.

Drogowcy protestów się nie obawiają, ale wydłużyli termin ich składania do 15 grudnia. Sprawdziliśmy, czego głównie dotyczą.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej..
..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery. ..drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafrentz wybrali cztery.
Największą i najlepiej zorganizowana grupą protestujących są mieszkańcy gminy Kolbudy. Jednogłośnie opowiadają się za wariantem IV (brązowy na naszej mapie), który został odrzucony. Protestują przeciwko wszystkim czterem wariantom przebiegu korytarzy, wybranym przez projektantów Obwodnicy Metropolitalnej do Studium Korytarzowego.

- Nie chcemy, by droga ekspresowa przechodziła przez naszą gminę. Drogowcy powinni powrócić do wariantu czwartego - z drogą od Węzła Karczemki do Węzła w Chwaszczynie. Trasa przebiegałaby wtedy z dala od naszych domostw - mówi nam pani Ludmiła.

Drogowcy i projektanci przekonują, że nowa droga ekspresowa nie może zaczynać się w gdańskich Karczemkach.

- W takim przypadku węzeł Karczemki i Trasa W-Z byłyby przeciążone samochodami. Układ w tej formie nie odciąży też Obwodnicy Trójmiasta, co jest jednym z celów budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Stąd też droga ekspresowa musi łączyć się z Południową Obwodnicą Gdańska w Straszynie - mówi Robert Marszałek, zastępca dyrektora do spraw inwestycji w gdańskim oddziale GDDKiA.

Potwierdzają to także projektanci z poznańskiej spółki Lafrentz Polska. - Kierowców czekałyby dwie przebudowy Węzła Karczemki w ciągu jednej dekady. Pierwsza trwa już teraz. Druga nastąpiłaby podczas podłączania Obwodnicy Metropolitalnej. Należałoby poszerzyć przekroje niemal wszystkich jezdni, wiaduktów i łącznic, aby ruch odbywał się tam sprawnie. Łatwiej w tej sytuacji wyprowadzić ruch na węzeł w Straszynie i tam budować go od podstaw - tłumaczy Dariusz Jarysz, zajmujący się projektowaniem Obwodnicy Metropolitalnej.

Czy Trójmiasto potrzebuje Obwodnicy Metropolitalnej?

Tę tezę drogowcy wraz z projektantami i pracownikami Politechniki Gdańskiej chcą przedstawić mieszkańcom gminy Kolbudy na jeszcze jednym spotkaniu, które odbędzie się w tym tygodniu.

Czy przekonają do niej mieszkańców Kolbud? Asem w rękawie projektantów ma być propozycja modyfikacji korytarza, tak aby ten omijał miejscowość Lublewo po jej południowej, a nie jak planowano, po północnej stronie.

Mniej szczęścia mają mieszkańcy gminy Żukowo - drogowcy nie spotkają się z nimi powtórnie. Na spotkanie nalegają mieszkańcy Chwaszczyna. - Cztery warianty schodzą się w jedną linię w naszej miejscowości. O czym więc mamy tu dyskutować? Drogowcy zadecydowali za nas. Nie mamy żadnej alternatywy. Poza tym w naszej miejscowości będzie wzniesiony potężny węzeł - skrzyżowanie z Trasą Kaszubską, który negatywnie wpłynie na jakość naszego życia i środowisko - wzdycha pan Marcin.

Protestują także właściciele nieruchomości w miejscowościach położonych na południe od Chwaszczyna. Im jednak zależy na odsunięciu trasy dalej na zachód. Jak daleko? - Najlepiej poza granice naszej gminy - mówi pan Dariusz, mieszkaniec Banina.

Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu.

Miejsca

Opinie (395) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • ta obwodnica nie jest potrzebna (31)

    wystarczy usprawnić ruch na obecnej dokładając po dwa pasy w każdą stroną.
    jeden do jazdy oraz drugi awaryjny , w razie wypadków

    • 77 374

    • a dojazdówki ? a węzły ? (3)

      same 4 pasy nic nie dadzą..

      • 35 7

      • No właśnie dojazdówki (1)

        Obwodnica Trójmiasta powstała 30 lat temu. Od tego czasu gdzie są te dojazdówki? Spacerowa, Słowackiego, W-Z?
        Jeśli tzw. Obwodnica Metropolitalna miałaby cokolwiek dać mieszkańcom Gdańska to trzeba byłoby je przedłużać o kolejne 10 km. W obecnym tempie nastąpiłoby to około roku 2050.

        • 29 3

        • Dodajmy 10 pasów!

          A na każdym zjeździe tor kartingowy, go-go i tłuste golonki jak u babci.

          • 17 6

      • nie cztery a sześc

        • 1 0

    • jedno pytanie? (1)

      ile osób mieszka wzdłuż/przy obwodnicy a ile przy projektowanej nowej trasie (w każdym z wariantów)
      coś mi się widzi, że kolega albo nie widzi wszystkich argumentów albo patrzy tylko na swój interes

      • 28 7

      • albo interesik

        he he

        • 5 1

    • Śmieszne są te argumenty o zapchaniu obecnej obwodnicy (3)

      Śmieszne są te argumenty o zapchaniu obecnej obwodnicy. Panowie z PG i GDDKiA powinni wiedzieć jaka jest maksymalna takiej drogi.
      Po dobudowaniu 3 pasa ruchu pomieści 2-3 razy większy ruch niż obecnie, co starczy na 20-30 lat. A z 4 pasami ruchu to starczyłaby do końca naszego życia, naszych dzieci, wnuków a może i motoryzacji w obecnej formie.

      • 20 70

      • Nie problem jechać obwodnicą (1)

        problem jak z niej zjechać i czym dalej pojechać. Po za tym nowa droga, na nowe dostępne tereny do inwestycji, czyli rozwój terenów przyległych

        • 44 5

        • To teraz zastanów się czym dojedziesz do kolejnej obwodnicy

          To teraz zastanów się jeszcze czym dojedziesz do kolejnej obwodnicy. Z centrum Gdańska do Żukowa, z Wrzeszcza do Miszewa albo z Oliwy do Chwaszczyna. Nie są to te same drogi dojazdowe tylko 2 razy dłuższe? Możesz też nadkładając wiele kilometrów wylądować w Straszynie lub Św. Wojciechu, tylko co dalej?

          • 13 7

      • a z ośmioma, bo szybko liczysz?

        • 24 2

    • kretyn

      • 3 15

    • Obecna obwodnica to już ulica (1)

      Obwodnica, jak sama nazwa wskazuje służy do objechania miasta bokiem. Obecna "obwodnica" to już droga w środku miasta prawie jest. Czyli nie ma już teraz obwodnicy. A musi być. Jak ktoś nie widzi koszmarnych korków wszędzie w Trójmieście to jest chyba ślepy albo nigdy nie wychodzi poza swój domek z ogródkiem. Cóż, typowe myślenie: Ja tylko istnieję na tym świecie, reszta to tylko dekoracja do mojego życia.

      • 35 5

      • ok, to OMT powinna właśnie być obwodnicą

        a nie powieleniem obecnej obwodnicy.
        W prezentowanych wariantach OMT jest zbyt blisko położona obecnej OT, co więcej - bezsensownie "nawraca" na wschód - do Chwaszczyna. Powinna iść bardziej na zachód, by właśnie móc pełnić rolę obwodnicy :)

        • 20 5

    • Pewnie wystarczy Ci jechac w swoim 126 p po dziurach 10 km/godz (5)

      Takie matoły jak ty cofają ten kraj 25 lat do tyłu.

      • 8 13

      • a można cofać do przodu? (2)

        nier każdy 126 był z "p"

        • 9 1

        • (1)

          Postaw dwa auta obok ściany.
          Jedno przodem drugie tyłem.
          Odjedź dwa metry od ściany oboma samochodami.

          A teraz cofnij.

          Jeden cofnie w tył a drugi?

          • 3 7

          • a drugi podjedzie do przodu...

            • 4 1

      • a takie matoly jak ty wierza w to ze unia cos robi dla ich interesu

        jaki durniu interes mialby mieszkaniec chylonii aby jechac dluzsza trasa po nowej om?
        zaden, to droga nie dla nas cieniasie, pora to zauwazyc :P

        • 6 7

      • Jakieś kompleksy?

        Leczysz jakieś kompleksy?
        A 10 km/h tio się będzie jechało z tej obwodnicy do Gdańska. Nawet Mercedesem 600 SEL

        • 7 1

    • a może od razu 4 pasy dodajmy bo teraz już jest za ciasno, za kilka lat to po obwodnicy bedziemy poruszać sie tak jak po Spacerowej

      • 6 0

    • Chwaszczyno protesuje

      Wystarczy posłuchać innych projektantów i mieszkańców i można ominąć prawie wszystkie niedogodności we wszystkich miejscowościach. No i będzie obwodnica całej aglomeracji jak nazwa wskazuje a nie obowdowa kawalka obwodnicy :)

      Mieszkańcy protestują, ponieważ (projekty GDDKiA) dalej będą tam korki a miejscowość nowa obwodnica przecina na pół i przechodzi obok (15m od okien) nowego osiedla mieszkaniowego oraz przez środek osiedla domków jednorodzinnych i działek rekreacyjnych nad jeziorem. Fajnie tak kupić nowe mieszkanko z widokiem na drogę szybkiego ruchu, albo grill w ogródku przy takiej drodze.

      A wystarczy posłuchać innych projektantów i mieszkańców i można ominąć prawie wszystkie niedogodności we wszystkich miejscowościach.

      • 15 8

    • 1) obecna obwodnica nie omija miasta w jego południowych rewirach.
      2) jak ty chcesz zmieścić tam dodatkowe 2 pasy?

      • 3 0

    • I to bardzo! (1)

      Gierek co by o nim nie mówić wybudował OT i w dużej mierze dzięki niej w 3city nie mamy takiej biedy jak na wschodzie kraju. Dalszy rozwój dróg jest konieczny!

      Protestujący powinni pamiętać, że drogi buduje się na naprawdę długo. Za 5-10-15 lat zmieni się obraz naszej aglomeracji. Powoli to, co teraz jest skupione w kilku miejscach ulegnie rozproszeniu.

      W Austrii jest niewiele dużych miast ale całe kompleksy różnych "dorfów" połączonych siecią dróg szybkiego ruchu. Byłem tam kilka razy i zapewniam, że żyje się w nich nieźle.

      Jak powstanie OMT to po pewnym czasie mieszkańcy Żukowa, Chwaszczyna i podobnych miejscowości do pracy i na zakupy będą będą mieli dużo bliżej niż do centrum Gdańska lub Gdyni. Ruch na drogach się rozproszy i będzie miał w dużej mierze charakter lokalny.

      Mieszkam przy OT i widzę jak mieszkańcy mojego osiedla szukając pracy wybierają firmy położone w najbliższej okolicy, a tych na szczęście już przybywa.

      • 6 2

      • Mylisz się - ta droga nie będzie służyć na dojazdy do Gdańska. A jeżeli mówisz o perspektywie - no to właśnie jest argument, żeby ją budować dużo dalej, ale przede wszystkim rozbudować obwodową - bo ona wciąż będzie przenosić główny tranzyt - czy nam się to podoba , czy nie.

        • 3 1

    • (4)

      Jaki ikt o zdrowych zmysłach. Podobnie jest z kierowcami cieżarówek. Pan X jadący od strony Warszawy do portu w Gdyni nie będzie jechał obwodnicą metropolitalną gdyż będzie jechał dookoła, dwa będzie musiał i tak zpowrotem wjechać na starą obwodnicę na Karwinach, po trzecie nikt go do tego nie zmusi aby jechać nową dłuższą drogą. Także pytanie komu ta droga ma służyć? Na Pewno nie mieszkańcom okolicznych gmin. Nie trzeba poszerzać obecnej obwodnicy jedynie należałoby rozbudować dojazdówki do 2-pasmowych jezdni. Dodatkowo dobra synchronizacja świateł i będzie dobrze.

      • 4 4

      • (1)

        wybierze dłuższy odcinek ,bo szybciej dotrze do celu ,nie stojąc w mega korkach

        • 2 0

        • ocyzwiście...

          ...że tak. Pod warunkiem wszakże że... używa głowy nie tylko do noszenia czapki... :)

          • 2 0

      • bzdura!!! (1)

        Jestem mieszkańcem okolicznej gminy i czekam na tę drogę! Niech powstanie jak najszybciej!
        Dlaczego nie mam wyjechać na Szczecin z pominięciem zapchanego zawsze Małego Trójmiasta?... Dlaczego nie na Warszawę nie przebijając się przez zakorkowane centrum Gdańska?
        Dlaczego nie mam móc pojechać do Gdyni nową, bezpieczną drogą? Bez obawy, że stanę w korku na pseudoobwodnicy, jaką mamy teraz... Dwa pasy bez awaryjnego, na który mozna zepchnąć unieruchomiony pojazd, żeby nie tamował ruchu stojąc godzinami na jezdni... Bo trochę dalej? I tak nierzadko zdarza się, że objazdu muszę szukać przez Żukowo czy Chwaszczyno drogami wątpliwej jakości.
        Dlaczego, mieszkając pod Gdańskiem, zmuszony jestem jeździć nad morze przez Pruszcz na przykład... Bo przebić się przez centrum i wyjechać wylotową na Warszawę w określonych godzinach niepodobna... Nie łatwiej... szybciej... przyjemniej będzie wjechac na Metropolitalną i dalej Południową w 10 mniut być w Przejazdowie?
        Nie... to nieelegancko. Za przyzwoicie jak na okolicę aglomeracji... Nie wypada tak po prostu wsiąść i jechać nie stojąc w korkach... chyba jednak dołączę się do protestu...;-)

        • 2 5

        • Przecież można to zrobić nie niszcząc dorobku tysięcy ludzi. Wystarczy pomyśleć. Wszyscy chcemy sprawnej obwodnicy, pytanie gdzie i jak. Nie jesteśmy oszołomami. Wśród nas są profesjonaliści od budowy dróg - i są zgodni - takiego bubla jeszcze nikt nigdy nie przygotował. Hasło \"Cel uświęca środki\" to hasło komunistów. Wszystkim zwolennikom tego wspaniałego ustroju zalecam wyjazd do naszych wschodnich sąsiadów, a my chętnie w zamian przyjmiemy potomków tych, których komuniści wywozili na Sybir ...

          • 3 0

    • Tak. I wreszcie zrobić porządnie zjazdy, żeby nie blokować obwodnicy.

      • 1 0

    • ale taki był pierwotny pomysł gddkia

      tylko prezydenci gdyni i gdańska nie chcą stracić kasy za tereny przy obwodnicy i wolą ją upchnąć w osiedla bo za wyburzenia zapłacimy z podatków a i tak planowane rozwiązanie jest nieskuteczne komunikacyjnie

      • 0 0

  • (7)

    szkoda że jej już za komuny nie wybudowano hehe bo by już była a protestować to by se wtedy mogli : ) jedna dobra rzecz w komunie ( obwodnica trójmiasta jest )

    • 199 11

    • Dzisiaj każdy protestuje... (5)

      i biadoli że nie mamy w Polsce dróg.

      Każdy chce jeździć po dobry drogach, tylko nikt nie chce ich koło siebie. Ale jak powstanie droga, to nagle wokół niej rozrastają się osiedla, bo z nich jest blisko do dobrej drogi.

      • 26 2

      • chca ale wg normalnego projektu (3)

        projekty mieszkancow i innch pracowni sa ok, ale nie wiem czemy GDDKIA uparla sie na ta jedna pracownie co zaklada, ze obwodnica bedzie 15 m od okien nowych osiedli i tak naprawde nie wiele da.... korki tam gdzie byly tak beda

        • 4 11

        • jakie projekty innych pracowni? po co ludzi w blad wprowadzasz.

          • 7 1

        • projekty mieszkańców? (1)

          Jako projektant drogowy tzw. \"projekty mieszkańców\" widziałem już nieraz. Szkoda 5 minut na takie dyrdymały jakie ludzie opowiadają czy co gorsza rysują. Zielonego pojęcia o drogach, za to zawsze jeden argument: \"bo myśleliśmy, że tu zawsze będzie cicho i nie chcemy nowej drogi\". Nie podoba się to prosze oddać prawo jazdy i konno po polach popylać.

          • 8 4

          • widac ze jestes dumny ze swojej pracy

            szkoda tylko ze nie rozumiesz ze na zachodzie projektanci uwzgledniaja opinie mieszkancow bo umieja sie postawic w ich sytuacji. A ty chyba masz z tym problem.

            • 1 2

      • Kelel

        Mylisz się. Ja nie chcę ani pod swoim oknem ani u innych. Ba, nawet nie chcę nowych osiedli.

        • 1 1

    • a wiesz, że za komuny (lata '70-te) zadbano o tzw. Trasę Kaszubską

      i zaplanowano rezerwy pod jej budowę ale w ciągu lat pobudowało sięto i owo, przeprowadził się jeden czy drugi WAŻNY PAN, jakiś prezydent jednego z 3miejskich miast i nagle, TREBA zmienić jej przebieg. Nie wyskakuj jak filip z konopii, z takim argumentem.

      • 5 4

  • (2)

    i to jest właśnie polska logika
    czekać aż dany teren zabuduje sie osiedlami
    a potem na chama forsowac układy drogowe czy to w mieście czy po za nim
    masochizm urzedników czy głupota

    • 78 46

    • normalnie komuna. niby konsultacje, a \"drogę i tak wybudujemy\"

      • 6 0

    • chyba sadyzm, a nie masochizm. I oczywiście głupota.

      • 2 0

  • gaz guma i ciasne pomieszczenie ;) (4)

    teraz płaczą że nie chcą a za kilka lat bęą płakać że muszą stać w korkach. co za dziwna mentalność ludzi. wszyscy chcą jeździć ładnymi drogami tylko gdzie je budować skoro nik ich nie chce blisko siebie. straszna krótkowzroczność

    • 182 14

    • tyle, że te projekty

      nadal nie rozwiązują problemu korków. Zobacz na www.chwaszczyno.pl lub www.chwaszczyno.com. Tam jest opisane dlaczego są protesty.

      • 2 6

    • Każdy ma jakieś marzenia - gaz, guma i ciasne pomieszczenie - to taki coming out, prawda!

      • 1 2

    • (1)

      CIEKAWE CO BYŚ PISAŁ GDYBY TA DROGA SZŁA CENTRALNIE PRZEZ TWÓJ BLOK??? ZAZDROSNY ZE NIE STAĆ CIĘ NA DOM ???

      • 0 1

      • Nic bym nie pisal

        Wiec skoro idzie przez Twoj dom to chcesz zmienic trase aby szla przez dom sasiada? A jesli sie nie da to przez inna miejscowosc aby komus innemu szla "przez dom" ale nie tobie? A pozniej bedziesz pomstowal gdzie sa te nowe autostrady, obwodnice, ekspresowki? Najpierw spojrz na siebie i swoja krotkowzroczna logike!
        Ja mieszkam przy W-Z, wezme Karczemki i Obwodnicy; Mi to nie przeszkadza.
        Panowie z GDDKiA - budowac byle z glowa. Czemu te warianty takie "pokrecone", krete?

        • 1 0

  • Polacy lubię protestować (16)

    A ja mieszkam w Koleczkowie i jestem za wariantem 1B
    Droga może mi nawet przed domem przebiegać, zgadzam się dla dobra całego narodu. Narzekać na brak druk narzekają że stoją w korkach, ale jak chcą budować drogę to protestów się zachciewa.

    • 182 21

    • (2)

      nie bardzo zakminiłem kwestię z brakiem "druk" ale Ciebie popieram

      • 10 5

      • druk = dróg (1)

        Co ty podstawowego słownika z Koleczkowa nie znasz?

        • 18 4

        • niestety nie

          • 0 1

    • warianty i tak do korekty (4)

      Życzliwy Głąbie popatrz na aktualne zdjęcia lotnicze - tamten wariant też był bez sensu. Ktoś pojechał linijką przecinając pod małym kątem DK20 (ciekawe jakby to miało wyglądać i ile kosztować) zamiatając wszystkie domy i firmy pomiędzy drogą a Jeziorem Tuchomskim. Ciekawe jakbyś gadał jakby Ci mieli nowy dom zburzyć. Poza tym wariant zamyka tereny nad jeziorem i tutaj dochodzą względy środowiskowe. Do tego na długim odcinku prowadziłby przez bagna. Poza tym warianty zachodnie i tak wymagałyby przebudowania DK20 która przecież jest wiecznie zakorkowana. W Chwaszczynie od 5 lat wiadomo było że obwodnica przechodzić będzie w korytarzu koło Jeziora Osowskiego. Szkoda tylko że niektórzy deweloperzy zatajali ten fakt:(
      pozdrawiam

      • 6 8

      • (1)

        Mniej życzliwy Głąbie- jeśli kąt jest mały, to logiczne że przebuduje sie DK20 i zmieni jej geometrię tak, aby kąt był zbliżony do prostego- chyba łatwiej przebudować drogę 1x2 G niż 2x3 S , o ile Ci te cyferki coś mówią....

        • 6 3

        • dobry plan :)

          hehehe no właśnie o tym pisał tomek ale widzę że sugerujesz obrócenie 20stki o 90 stopni ? i może jeszcze most przez JEzioro Tuchomskie i do Szczecina? oryginalny plan :) i widzę że jesteś w temacie gratki

          • 1 4

      • Protestujmy!

        Polska Partia Protestująca
        Protestuje zawsze do końca
        W swych protestach nieustająca
        Peee, Peee, Peee

        PS: Z pozdrowieniami dla Wodza doc. Glajdusa Karola

        • 2 2

      • To jest dopiero Studium Korytarzowe

        To jest dopiero Studium Korytarzowe, czyli tylko zgrubny przebieg drogi. Wyznacza się korytarz o szerokości 300 m i potem dopiero szczegółowo się planuje przebieg drogi. Obecne linie są środkiem tego korytarza.

        • 2 1

    • Wolne Żarty

      Jak Ty jesteś z Koleczkowa to ja jestem z Marsa

      • 0 9

    • dekretem

      w ciemną masę

      • 4 0

    • Popieram budować jak najwięcej dróg (3)

      czepiacie się człowieka za jeden błąd ortograficzny, post pisany rano pewnie po przebudzeniu, kiedy większość jeszcze w puchu spała.
      A co do drogi to powinni budować jak najwięcej nawet kosztem ładnych domów, przecież za darmo nikogo nie wysiedlą więc nie ma co płakać.

      • 7 5

      • kto rano wstaje, ten .... popełnia błędy, współczujemy, że musieliśmy jeszcze w puchu być!

        • 1 4

      • Chyba nie wiesz jak wygląda płaceni za domy po spec ustawie - to ci powiem - rzeczoznawca (zatrudniony przez GDDKiA) wycenia (korzystnie dla GDDKiA) - ty się nie zgadzasz bo cena jest śmieszna (niektóre domy przy zakopiance wyceniali na 170 tys. zł) - więc dostajesz kwitek , że masz kilka miesięcy aby się wynieść, sprawa idzie do sądu i ... dalej sobie dopowiedz sam - przecież mieszkasz w kraju \"prawa\" (i jedynie słusznych poglądów....).

        • 3 0

      • mieszkaniec koleczkowa

        A ile tych dróg powinno się zbudować, abyś był zadowolony? Może po prostu Kaszuby powinny być jednym wielkim parkingiem?

        • 1 0

    • Rozumiem, że w Stuttgarcie, przeciwko rozbudowie dwroca, też Polacy protestują

      Podpłacani przez rewizjonistów, z "Cichej Pomocy", pamiętaj stereotypy krzywdzą!

      • 2 2

    • zanim się wypowiesz sprawdź jak bezsensowny jest przebieg i koncepcja. Jeżeli droga ma przejąć 10% tranzytu - (oficjalne dane) to komu będzie służyć ???, ma być płatna , więc nikt z gmin wokół Trójmiasta nie będzie z niej korzystał, potem w planie jest oddanie na utrzymanie gminom istniejącej obwodowej : czyli brak pieniędzy na utrzymanie, ograniczenie do 80 km/h itd. Mówiąc prosto ktoś chce zrobić na siłę pomysł aby zakryć swoje dotychczasowe błędy. Trzeba robić drogi dojazdowe do Trójmiasta i łączyć z obwodową tak, by nie blokować zjazdów - to jest nr 1, a potem dopiero można mówić o innych elementach systemu.

      • 4 2

  • (2)

    przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu!!!!!!!!!!!!!

    • 87 14

    • ta...

      zamiast tej nowej "obwodnicy" lepiej niech sie wezmą za obwodnicę Redy, Rumii i Wejherowa, tutaj (czyli na istniejącej obwodnicy) da się jeżdzić, tam (Reda, Rumia) to dopiero masakra...

      • 7 1

    • Może i nie ale zaprotestować nie zaszkodzi

      Polska Partia Protestująca
      Protestuje zawsze do końca
      W swych protestach nieustająca
      Peee, Peee, Peee

      • 0 0

  • Ja przez całe życie mieszkam przy Kartuskiej na wysokości Jasienia - kiedyś też było spokojnie, fajne powietrze - później stałą się jedną z najbardziej ruchliwych ulic, też nie ma z czego się cieszyc bo środowisko, to i tamto, ale jeżdzic komfortowo każdy chce, byle jak najdalej od mojego podwórka...

    • 84 3

  • ciekawe czy Pani Ludmiła (2)

    w ogóle ma prawo jazdy :)

    • 97 5

    • Ludmiłę (1)

      To trzeba postawić w miejscach, gdzie codziennie są korki. Powdycha, posłucha uwag i zmieni zdanie.

      • 6 1

      • ą co poweisz na rondo turbinowe, korek wygenerowany przez nieudolność urzędniczą

        "bo na symulacjach było dobrze". Nie trafia do mnie argument, o nieuchronności rozbudowy etc., który port lotniczy nie dba o rozbudowę sieci dróg dojazdowych i ew. ewakuacyjnych - znalazłem Prot lotniczy w Gdańsku! BRAWO!!! Ale za to mamy 2.000.000 pasażera brawo! Szkoda, że większość z nich albo jest skrojona na parkingu albo przez nieuczciwych przewoźników, względnie drży czy autobus dojedzie na czas, dreszczyk emocji gratis.

        • 4 3

  • Obwodnica jest potrzebna, ale... (2)

    ... należy przeprowadzić bardzo staranne studia, uwzględniające zagadnienia uciążliwości projektowanej drogi, jej funkcjonalnośći, ekonomiki oraz wpływu na środowisko. Z tego, co wiem, nie wszystkie te aspekty były brane pod uwagę. Czasami protestujący mają rację, wskazująć na arbitralność decyzji oraz słabe rozpoznanie terenu. Ot projektant bez wstępnej lustracji terenu coś narysował na mapie i to ma być projekt (a droga prowadzi przez bagna, cenne tereny leśne itp.), choć są warianty lepsze. Ot i zycie!!!

    • 39 54

    • gdyby jeszcze te protesty wyglądały tak jak piszesz...

      to by jeszcze był z nich pożytek.

      Wśród protestujących jednak najgłośniejsze są irracjonalne i bezpodstawne żądania w stylu "budujcie ale nie w naszej gminie". Głosy tych którzy wskazują rzeczywiste błędy projektanta i proponują lepszy (dla wszystkich łącznie z inwestorem i mieszkańcami a nie tylko dla siebie) przebieg drogi nikną gdzieś w tłumie.

      Efekt jest taki, że prawie wszystkie zgłaszane oficjalnie protesty są odrzucane i zamiast prowadzić do poprawienia projektu robią tylko szum w mediach.

      • 3 2

    • A jak było z obwodnicą Augustowa? Drogę chciano przeprowadzić przez najcenniejsze tereny przyrodnicze.

      Okazało się, że protesty \"Zielonych\" miały swoje logiczne (merytoryczne) uzasadnienie. I dolina rzeki Rospudy została uratowana. Więc nie zawsze vox populi popierajacy inwestycje jest słuszny - rację mają ludzie, którym pod oknami budują \"motoryzacyjne piekło\".

      • 4 1

  • (9)

    "Drogowcy i projektanci jednomyślnie podkreślają, że, mimo ogromnego oporu społecznego, przed budową nowej obwodnicy nie ma odwrotu."

    Jakiego oporu?

    BUDOWAĆ BUDOWAĆ BUDOWAĆ!

    • 137 24

    • I wydać 1-2 mld złotych bez sensu? (2)

      Gdyby to były twoje klocki Lego to można budować. Ale w brutalnej rzeczywistości ponad 30 km drogi ekspresowej w takim terenie będzie kosztowało grubo ponad 1 mld złotych, do tego grunty, odszkodowania, itp. i 2 duże bańki pękną jak nic.

      • 10 6

      • (1)

        Pieniądze są z budżetu centralnego na drogi ekspresowe. Wolę taką tutaj, niż na Śląsku.

        A obwodnica trójmiasta:
        1. przestaje być obwodnicą (a od gdyni i tak się jedzie przez miasta)
        2. zapycha się

        BUDOWAĆ!

        • 14 8

        • ciągle z tą obwodnicą 3miasta

          to, że jest już prawie drogą miejską nie znaczy, że należy na hurra budować coś bez ładu i składu.

          Bo niby jak OMT ma pomóc obecnej OT?
          Ile procent pojazdów jeżdżących po OT to ruch tranzytowy na linii wschód-zachód?
          Czy tiry jadące do portu w Gdyni z Wawy (z południa Polski) będą jechały OMT?
          Czy tiry jadące z portu w Gdyni na zachód będą jechały OMT?
          Czy tiry jadące z portu w Gdańsku na płd Polski będą jechały OMT?

          Jedynie tiry jadące z portu w GD mogą ewentualnie jechać OMT na zachód. Ale czy nie lepiej w tym wypadku byłoby, jakby OMT na zachód bardziej odbijała a nie wracała na wschód do Chwaszczyna?

          Jak się bardziej zastanowić, to sprawa nie jest taka oczywista.
          Hasło \"budować drogi!\" jak najbardziej się zgadzam, pod warunkiem dopisku \"...z głową\".

          PS: Wydaje się, że są w naszym regionie bardziej potrzebne inwestycje \"na teraz\", które są b. dobrze rozpoznane, a mimo to jakoś GDDKiA się do nich nie kwapi - patrz OPAT :(

          • 6 1

    • Podkreslać to oni sobie mogą (1)

      Na razie w Polsce obowiązuje na szczescie prawo a nie widzimisie GDDKiA

      • 7 7

      • prawo

        obowiazuje prawo czyli znowelizowana spec-ustawa drogowa która bardzo ogranicza mozliwości zwykłego obywatela

        • 3 0

    • Oczywiście, że budować... (1)

      ...i to z węzła w Straszynie a nie poroniony pomysł z Karczemkami... Już się w temacie kilkakrotnie wypowiadałem, nie chce mi się powtarzać. Dziś powiem jedno - typowo polskie: tak chcemy drogi, ale nie u nas. Niech sąsiadowi pod domem biegnie, byle nie mi... Szkoda słów...

      • 16 6

      • głupoty gadasz

        (i żeby nie było, mieszkam w centrum, więc mi pod oknem ta droga nie pójdzie)

        To ma być obwodnica, a więc droga pozwalająca ominąć obszar gęstej zabudowy. Takie drogi powinno się budować PERSPEKTYWICZNIE, myśląc o rozwoju aglomeracji na 20-30 lat naprzód. Tak jak projektowali obecną obwodnicę projektanci za Gierka - przez ponad 30 lat spełniała swoją funkcję. Ale teraz aglomeracja rozrasta się za obwodnicę - w jedynym możliwym kierunku. W perspektywie 20 lat obszary Banina, Żukowa itd będą częścią dużej aglomeracji miejskiej. Dlatego nowa obwodnica powinna tereny przewidywanego rozwoju aglomeracji omijać OD ZEWNĄTRZ - czyli powinna biec na zachód od Żukowa i potem \'w górę\' za Wejherowo. Coś pomiędzy wariantami 1b i 1c ale jeszcze trochę oddalone od Żukowa. Wtedy ta droga miała by największy sens.

        • 1 0

    • dokładam do tego, zabudo0węwszystkich parków w mieście - budować! (1)

      zabudować, zalać asfaltem i betonem wszystko i czekać na nową powódź, BUDOWAĆ, BUDOWAĆ, BUDOWAĆ!!!

      • 9 4

      • i wszystko utonie

        w budyniu

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane