- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Wzrósł koszt obwodnicy Witomina. Inwestycji nie ma w tegorocznym budżecie
- Obecnie szacowany koszt budowy obwodnicy Witomina to blisko 100 mln zł i ta kwota jest zabezpieczona w Wieloletniej Prognozie Finansowej - informują władze Gdyni. Inwestycji w tegorocznym budżecie jednak nie ma. Wszystko wskazuje na to, że prace rozpoczną się w 2025 r. Kluczowe może być zewnętrzne dofinansowanie.
- Obwodnica Witomina: co trzeba wybudować?
- Realny koszt obwodnicy Witomina
- Inwestycji nie ma w budżecie na 2024 rok
- Konieczne dofinansowanie z zewnątrz
- Obwodnica Witomina: oczekiwanie na decyzję ZRID
Blisko pięć lat temu, po wyborach samorządowych, zaprezentowano nową koncepcję.
Obwodnica Witomina: co trzeba wybudować?
Droga o przekroju 2x2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym ma łączyć Kielecką i Chwarznieńską. Jej początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Obwodnica Witomina miałaby mieć długość 2650 m.
Konieczna byłaby budowa kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – 150 mieszkań do kupienia na Witominie i Chwarznie
Realny koszt obwodnicy Witomina
Wtedy zapowiadano, że będzie kosztować 70 mln zł. Obecnie jest już przesądzone, że będzie trzeba wydać co najmniej 100 mln zł.
- Początkowe założenia dotyczące kosztu inwestycji wynosiły 70 mln zł. Czas związany ze złożonymi zaskarżeniami m.in. decyzji środowiskowej przez organizacje wskazujące na bezzasadność budowy Obwodnicy Witomina znacząco wpłynął na harmonogram - obecnie szacowany koszt to blisko 100 mln zł i ta kwota jest zabezpieczona w Wieloletniej Prognozie Finansowej - mówi Jakub Ubych, przewodniczący Rady Miasta.
Inwestycji nie ma w budżecie na 2024 rok
To dokument zakładający wydatki miasta w najbliższych latach. Warto bowiem wiedzieć, że w budżecie na 2024 rok budowy obwodnicy Witomina nie ma. Wszystko wskazuje na to, że prace rozpoczną się najwcześniej w 2025 r.
- Inwestycja jest zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej dla Miasta Gdyni, w której główne transze płatności są zawarte na lata 2025 i 2026, kiedy z obecnym harmonogramem możliwe jest prowadzenie działań budowlanych po podpisaniu umowy z wykonawcą - dodaje Ubych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile skutery i motocykle?
Konieczne dofinansowanie z zewnątrz
I zastrzega to, o czym mówiło się od dawna - nie obędzie się bez dofinansowania z zewnątrz.
- Gdyński samorząd będzie poszukiwał środków zewnętrznych na wsparcie tego działania - jest ono komplementarne w stosunku do obecnych działań inwestycyjnych w obszarze Witomina i Gdyni Zachód. Należy mieć też na uwadze, że łączny koszt powoduje konieczność postępowania w trybie określonym dla największych inwestycji, a to wymusza minima dla czasu prezentacji zadania w systemie zamówień publicznych - wyjaśnia.
Obwodnica Witomina: oczekiwanie na decyzję ZRID
Gotowy jest projekt, który powstał przy oporze przeciwników inwestycji. Jak przekonują władze miasta, czas związany ze złożonymi zaskarżeniami m.in. decyzji środowiskowej przez organizacje wskazujące na bezzasadność budowy Obwodnicy Witomina znacząco wpłynął na harmonogram prac.
Wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej został jednak w ostatnich miesiącach złożony. Trwa procedura weryfikacyjna, która powinna zakończyć się w tym roku.
Miejsca
Opinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-03 18:50
Nigdy nie powstanie - to tylko taka przedwyborcza przynęta.
- 8 0
-
2024-01-03 19:24
Q100
Znowu obowodnica witomina. Gdyby budowali metr za jeden artykul juz by byla dawno. A ile juz projektow bylo i nikt nie siedzi. Po tym co powsaje z wiczlina do witomina to zaczynam szukac mieszkania w Gdansku
A pamieta ktos jeszcse tunel na polnocnej ?Plany byly 25lat temu.- 6 0
-
2024-01-03 20:02
Obwodnica Witomina
A ta obwodnica nie miała być przypadkiem gotowa w tej samorządowej kadencji? Wybory idą i śpiewkę z tym samym refrenem czas zacząć. --->>>Nie "Samorządności W.Sz." w Gdyni!
- 6 0
-
2024-01-03 21:10
Powinien powstać wiadukt drogowy ze ścieżką pieszo-rowerową na przedłużeniu ul.Wielkokackiej z Witomina do ul.Strzelców na Karwinach nad doliną rzeczki Kaczej
- 4 1
-
2024-01-03 22:04
Po co ta szopka?
Od razu powinni zlecić MTM, przy podpisaniu kontraktu ogłosić, że budowa przedłuży się z powodu niezinwentaryzowanych sieci i przy okazji koszt wzrośnie do 150 mln PLN. Optymalnie by było, gdyby przy okazji dało się zablokować pół miasta, ale jak się nie da, to chociaż całą dzielnicę (no i co, że budowa w lesie? MTM da radę)
- 5 0
-
2024-01-03 22:25
Nie ma kasy bo musi
być na klub piłkarski Pana Szczurka.
- 4 0
-
2024-01-03 22:37
Popatrzcie, popatrzcie na bandę która od dziesięcioleci rządzi Gdynią, którą zamienili w kupę g*wna
że-na-da, bilet do Gdańska i płatne parkingi wszędzie. że-na-da
- 3 0
-
2024-01-03 23:29
W nic już Wam C...jom nie wierzę!!!
Właśnie zostawiliście 4 dzielnice Gdyni bez sklepu wielkopowierzchniowego. Obi się wynosi do końca lutego (nawet nie ma gdzie się wynieść. Likwidacja). Tu nie chodzi tylko o Obi ale też o sklep typu Auchan, Kaufland i etc. jaki by mógł tutaj powstać po Tesco. Jak tak było można zostawić 40 000 tysięcy mieszkańców bez dostępu do wyżej wymienionych usług??? Takie tłumaczenia, że ziemia była prywatna i można było sprzedać ehhhh. To co, miasto nie ma wpływu co się dzieje na ich terenie? Boli strasznie, ale będzie zapamiętane na wieki!!!
- 4 0
-
2024-01-04 00:08
Ja to bym sprawdziła zamówienia programów komputerowych, dokonywane przez UM i jednostki budżetowe. Gwarantuję że znalazłoby się kilka kwiatków ;) nie dziękujcie
- 2 0
-
2024-01-04 07:52
Uciekać do Redy
Z wypowiedzi Szczurka wynika że obwinia wzmożony ruch pojazdów w naszym kraju, on bardzo by chciał aby Polacy tak jak w Holandii przeszli z aut na rowery. Starsi, kobiety i dzieci na rowery , jeżdzące w deszczu , śniegu, mrozie , upale z Karwiny do Centrum Gdyni rowerami. To bardzo wizjonerski człowiek :) elektrownię też by zaorał aby postawić 100 wiatraków, tereny przemysłowe z nabrżeżami portowymi budowanymi przez naszych dziadków sprzedaje burżujom jak ciepłe bułeczki. To istny szkodnik nie inwestor Gdyni :(
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.