- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Wzrósł koszt obwodnicy Witomina. Inwestycji nie ma w tegorocznym budżecie
- Obecnie szacowany koszt budowy obwodnicy Witomina to blisko 100 mln zł i ta kwota jest zabezpieczona w Wieloletniej Prognozie Finansowej - informują władze Gdyni. Inwestycji w tegorocznym budżecie jednak nie ma. Wszystko wskazuje na to, że prace rozpoczną się w 2025 r. Kluczowe może być zewnętrzne dofinansowanie.
- Obwodnica Witomina: co trzeba wybudować?
- Realny koszt obwodnicy Witomina
- Inwestycji nie ma w budżecie na 2024 rok
- Konieczne dofinansowanie z zewnątrz
- Obwodnica Witomina: oczekiwanie na decyzję ZRID
Blisko pięć lat temu, po wyborach samorządowych, zaprezentowano nową koncepcję.
Obwodnica Witomina: co trzeba wybudować?
Droga o przekroju 2x2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym ma łączyć Kielecką i Chwarznieńską. Jej początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Obwodnica Witomina miałaby mieć długość 2650 m.
Konieczna byłaby budowa kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – 150 mieszkań do kupienia na Witominie i Chwarznie
Realny koszt obwodnicy Witomina
Wtedy zapowiadano, że będzie kosztować 70 mln zł. Obecnie jest już przesądzone, że będzie trzeba wydać co najmniej 100 mln zł.
- Początkowe założenia dotyczące kosztu inwestycji wynosiły 70 mln zł. Czas związany ze złożonymi zaskarżeniami m.in. decyzji środowiskowej przez organizacje wskazujące na bezzasadność budowy Obwodnicy Witomina znacząco wpłynął na harmonogram - obecnie szacowany koszt to blisko 100 mln zł i ta kwota jest zabezpieczona w Wieloletniej Prognozie Finansowej - mówi Jakub Ubych, przewodniczący Rady Miasta.
Inwestycji nie ma w budżecie na 2024 rok
To dokument zakładający wydatki miasta w najbliższych latach. Warto bowiem wiedzieć, że w budżecie na 2024 rok budowy obwodnicy Witomina nie ma. Wszystko wskazuje na to, że prace rozpoczną się najwcześniej w 2025 r.
- Inwestycja jest zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej dla Miasta Gdyni, w której główne transze płatności są zawarte na lata 2025 i 2026, kiedy z obecnym harmonogramem możliwe jest prowadzenie działań budowlanych po podpisaniu umowy z wykonawcą - dodaje Ubych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile skutery i motocykle?
Konieczne dofinansowanie z zewnątrz
I zastrzega to, o czym mówiło się od dawna - nie obędzie się bez dofinansowania z zewnątrz.
- Gdyński samorząd będzie poszukiwał środków zewnętrznych na wsparcie tego działania - jest ono komplementarne w stosunku do obecnych działań inwestycyjnych w obszarze Witomina i Gdyni Zachód. Należy mieć też na uwadze, że łączny koszt powoduje konieczność postępowania w trybie określonym dla największych inwestycji, a to wymusza minima dla czasu prezentacji zadania w systemie zamówień publicznych - wyjaśnia.
Obwodnica Witomina: oczekiwanie na decyzję ZRID
Gotowy jest projekt, który powstał przy oporze przeciwników inwestycji. Jak przekonują władze miasta, czas związany ze złożonymi zaskarżeniami m.in. decyzji środowiskowej przez organizacje wskazujące na bezzasadność budowy Obwodnicy Witomina znacząco wpłynął na harmonogram prac.
Wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej został jednak w ostatnich miesiącach złożony. Trwa procedura weryfikacyjna, która powinna zakończyć się w tym roku.
Miejsca
Opinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-04 09:28
Prezydencie dziękujemy
Obwodnica Witomina powstanie pod jednym warunkiem... zmiana władzy w Gdyni w najbliższych wyborach
- 3 0
-
2024-01-04 10:50
Bajki...
Temat obwodnicy Witomina zawsze wypływa, jak Hossa zabiera się za większą sprzedaż na Chwarznie...
Ta dzielnica jest po prostu źle skomunikowana i nie za bardzo jest jak to zmienić. Remont ul. Chwarznieńskiej dla mnie obija się o Kodeks Karny i marnowanie środków: czysta niegospodarność. Można by wygospodarować 3 pas jako bus-pas zmiennego kierunku a tak będzie jeszcze wężej niż było.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.