- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Od nowego roku wzrośnie liczba kontroli biletów w komunikacji miejskiej
25 września 2023, godz. 07:00
Najnowszy artykuł na ten temat
Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Z końcem roku wygasa trzyletnia umowa miasta z firmą Renoma na kontrolę i windykację opłat za brak biletów w pojazdach komunikacji miejskiej. Nowa umowa będzie obowiązywać od początku 2024 do końca 2026 roku, a liczba kontroli ma wzrosnąć do 10 tys. miesięcznie.
Od tamtej pory Renoma przeprowadza w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku ponad 9 tys. kontroli miesięcznie.
Kontrola biletów to jednak nie wszystko. Renoma odpowiada bowiem także za windykację należności. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.
Od 1 stycznia 2021 roku do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika.
Wzrośnie liczba kontroli
Nowy kontrakt również będzie trzyletni (o rok dłużej potrwa jedynie windykacja należności) i zakłada zwiększenie miesięcznych kontroli z 8 do 10 tys. W skali roku ma być ich nie więcej niż 125 tys. (obecnie jest ich nie więcej niż 100 tys.).
Do zakresu kontrolerów będzie należało też udzielanie informacji i wyjaśnień na zadane przez pasażerów pytania, sprawdzanie autentyczności okazywanych przez pasażerów biletów, kart miejskich i dokumentów uprawniających do ulgowych bądź bezpłatnych przejazdów, wzywanie organów porządkowych w przypadku pasażerów łamiących przepisy porządkowe lub taryfowe w pojeździe lub z bieżącym zarządzaniem komunikacją miejską, np. udzielanie informacji i kierowanie ruchem pasażerów podczas np. imprez masowych.
Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.
Firmę, która od 1 stycznia będzie kontrolować bilety w gdańskiej komunikacji poznamy pod koniec października.
Wideo archiwalne
Miejsca
Opinie (377) ponad 10 zablokowanych
-
2023-10-25 15:58
jak się zmieni władza w Gdansku
to ja nie tylko włosy z głowy zgolę
ale coś jeszcze
Niestety w cuda nie wierzę . szkoda- 0 0
-
2023-10-29 14:54
sprawdzajcie ukrainców,dośc pomagania,niech płacą za bilety jak wszyscy inni
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.