- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Od nowego roku wzrośnie liczba kontroli biletów w komunikacji miejskiej
Z końcem roku wygasa trzyletnia umowa miasta z firmą Renoma na kontrolę i windykację opłat za brak biletów w pojazdach komunikacji miejskiej. Nowa umowa będzie obowiązywać od początku 2024 do końca 2026 roku, a liczba kontroli ma wzrosnąć do 10 tys. miesięcznie.
Od tamtej pory Renoma przeprowadza w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku ponad 9 tys. kontroli miesięcznie.
Kontrola biletów to jednak nie wszystko. Renoma odpowiada bowiem także za windykację należności. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.
Od 1 stycznia 2021 roku do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika.
Wzrośnie liczba kontroli
Nowy kontrakt również będzie trzyletni (o rok dłużej potrwa jedynie windykacja należności) i zakłada zwiększenie miesięcznych kontroli z 8 do 10 tys. W skali roku ma być ich nie więcej niż 125 tys. (obecnie jest ich nie więcej niż 100 tys.).
Do zakresu kontrolerów będzie należało też udzielanie informacji i wyjaśnień na zadane przez pasażerów pytania, sprawdzanie autentyczności okazywanych przez pasażerów biletów, kart miejskich i dokumentów uprawniających do ulgowych bądź bezpłatnych przejazdów, wzywanie organów porządkowych w przypadku pasażerów łamiących przepisy porządkowe lub taryfowe w pojeździe lub z bieżącym zarządzaniem komunikacją miejską, np. udzielanie informacji i kierowanie ruchem pasażerów podczas np. imprez masowych.
Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.
Firmę, która od 1 stycznia będzie kontrolować bilety w gdańskiej komunikacji poznamy pod koniec października.
Wideo archiwalne
Miejsca
Opinie (377) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-25 20:10
Konkretne pytanie
- 0 0
-
2023-09-25 20:13
Konkretne pytanie
Po co komu kontrolerzy? Taka rzecz powinnien robic od czasu do czasu kierowca i troszke wiecej platne wynagrodzenie dla niego. Po co zatrudniac bande agresywnych łobuzow? A ile by sie zaoszczedziolo kasy.... moze to jest warte przemyslenia Pani Dulkiewicz?
- 4 0
-
2023-09-25 20:19
Moze czas na zmiany
Zrobic mandat 1000 zł a miesieczny na wszystkie linie 100 zł. Jestem pewien ze wplywy by byly wieksze! Nikt by nie jezdzil na gape bi by sie nie opłacało
- 1 0
-
2023-09-25 20:24
Po co bilety ?
Do porannej kawki wróżbita maciej I wiadomo gdzie kanary.
- 0 1
-
2023-09-25 20:27
Tutaj można być prezydentem kraju i nie ponosić kary za przestępstwa,
ale człowiek bez biletu będzie j3b4ny do bólu, bo to zwykły szarak spoza mafii jest.
- 1 1
-
2023-09-25 20:30
Może ZKM wróci
Może wróci w końcu stary system kontroli..
- 0 0
-
2023-09-25 20:38
K
A gdzie przyjazna komunikacj gdzie fala
- 0 0
-
2023-09-25 20:42
A..
A gdzie fala
- 0 0
-
2023-09-25 20:42
Gdy się jedzie bez biletu, to raczej jest większe ryzyko wpadki na kontrolera, a nie większa szansa, panie niedouczony redaktorze!
- 2 0
-
2023-09-25 20:44
Szok 25 mln
Za tyle to można 50 kontrolerów zatrudnić na etat, i będzie po 20000 kontroli. Z tą renomą to tak jak z przepustka i dla migrantów
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.