- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (417 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (42 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Odcinkowy pomiar prędkości w dwóch miejscach na obwodnicy
Pół roku później niż zapowiadano gdański oddział GDDKiA zwrócił się z wnioskiem do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o zainstalowanie na Obwodnicy Trójmiasta odcinkowego pomiaru prędkości. Kamery mierzące prędkość miałyby pojawić się na dwóch odcinkach: między Chylonią a Trasą Kwiatkowskiego
oraz w Gdańsku między Owczarnią
a węzłem Lotnisko
. Jednak pojawią się one najwcześniej latem 2020 roku.
Jedni twierdzą, że lekiem na wypadki jest ograniczenie prędkości, drudzy mówią, że pomóc może tylko rozbudowa drogi, jeszcze inni wskazują na większą obecność funkcjonariuszy z Wydziału Ruchu Drogowego. Jednym z pomysłów jest też instalacja w kilku miejscach ekspresówki urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP).
900 wypadków i kolizji rocznie
Wystarczy rzut oka na statystyki, by przekonać się, że problem jest poważny, a sytuacja z każdym rokiem niestety się pogarsza. W 2014 r. odnotowano 512 zdarzeń drogowych. W ubiegłym roku było ich już niemal dwukrotnie więcej, bo aż 920.
Rośnie głównie liczba kolizji, bo na drodze - przez wzrost natężenia ruchu - jest coraz ciaśniej, a kierowcy największy problem mają z zachowaniem bezpiecznej odległości między pojazdami i nadmierną prędkością.
- Według Generalnego Pomiaru Ruchu, który na drogach krajowych odbywa się co 5 lat, w 2005 r. między węzłami Gdańsk Osowa i Gdańsk Lotnisko przejeżdżało średnio 35 tys. pojazdów na dobę, pięć lat później było ich już ponad 53 tys., a w 2015 r. niemal 74 tys. - wylicza Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Inwestycje w rozbudowę obwodnicy
Jako zarządca drogi GDDKiA monitoruje poziom bezpieczeństwa ruchu oraz warunki poruszania się po drodze i w miarę możliwości podejmuje działania inżynierskie, które poprawiają warunki płynności ruchu. Sukcesywnie też rozbudowuje obwodnicę. Wystarczy przypomnieć, że w 2012 r. powstały dwa duże węzły: Gdańsk Karczemki oraz Gdańsk Południe.
W drugiej połowie bieżącego roku rozpoczną się z kolei prace budowlane przy rozbudowie węzła Gdynia Wielki Kack (budowa Trasy Kaszubskiej). W planach jest także przebudowa węzłów Gdańsk Południe (przy okazji Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej), Gdańsk Orunia (Kowale) i Gdańsk Szadółki.
Usuwanie przewróconej ciężarówki trwało 9 godzin. Film z lutego 2019.
Odcinkowy pomiar prędkości najwcześniej latem 2020 r.
Aby poprawić organizację ruchu w rejonie Trasy Kwiatkowskiego przebudowano tam zjazd na obwodnicę, by ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom jadącym w kierunku Gdańska. Wzrósł też komfort jazdy między Matarnią a Karczemkami, gdzie poszerzono ekspresówkę na odcinku 400 metrów.
- Niestety wachlarz działań inżynierskich, które możemy zrobić na istniejącym przekroju, już się wyczerpuje - przyznaje rzecznik GDDKiA. - Analizując dane ze zdarzeń drogowych oraz ich przyczyny, konieczne jest wprowadzenie innych działań, które pozwolą na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Dlatego zwróciliśmy się do Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego o objęcie obwodnicy systemem automatycznej kontroli poprzez instalację odcinkowego pomiaru prędkości, który gwarantowałby większą skuteczność prewencji na dłuższym odcinku drogi niż pomiar punktowy.
W pierwszej kolejności wytypowano dwa odcinki: po jednym w Gdyni i Gdańsku. Urządzenia miałyby się pojawić na odcinku między Chylonią
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Teraz wniosek gdańskich drogowców będzie analizowany przez GITD oraz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD. Jeśli projekt przejdzie pozytywną weryfikację, pierwsze urządzenia pojawiłyby się na obwodnicy najwcześniej w III kwartale 2020 r. Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy na Hel.
Film z 30 maja, gdy na obwodnicy w Karczemkach wywróciła się ciężarówka.
Opinie (432) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-03 11:53
Jak czytam te komentarze to już rozumiem czemu na obwodnicy non stop są wypadki
Najgorsze jest to, że nawet jak wam pokazać palcem przyczynę to i tak zanegujecie. I wrócicie do swojej mitomanii, że wypadki powodują jadący wolno albo oskarżycie o to kogoś innego, zawsze jesteście niewinni
- 3 1
-
2019-06-03 11:54
Ubezpieczenie zależne od Ilości punktów karnych i mandatów i nie na samochód tylko ubezpieczony powinien być kierowca .
- 5 0
-
2019-06-03 11:55
Obwodnica jest bezpieczna
Sama liczba wypadków jest duża, ale wydaje mi się, że jesli zliczymy liczbę aut pokonujących dany odcinek obwodnicy w ciągu roku i roczną liczbę wypadków na tym odcinku, to licba wypadków w stosunku do natężenia ruchu jest w normie. Jesli koś naprawdę mysli o bezpieczeństwie ruchu, a nie o zwiekszeniu wpływu z mandatów, powinien podjąć działania prewencyjne eliminujace wykroczenia drogowe , typu niezachowanie odstępu, zajezdżanie drogi, wymuszanie pierwszeństwa, nieuzasadniona wolna jazda lewym pasem, oślepianie źle ustawionymi światłami, zbyt słabe oświetlenie pojazdu (szczególnie podczas opadów atmosferycznych), jazda na łysych lub popękanych od starości oponach, brak aktualnego przeglądu technicznego.
- 3 1
-
2019-06-03 11:58
Ja mierze codziennie, 3km/h w 5kilometrowym korku...
Budujcie trzeci pas gnidy a nie bedziecie mierzyc predkosc tam gdzie ciagle sa korki. Co za d**ile
- 2 5
-
2019-06-03 12:07
To już nie jest obwodnica
Tylko droga w środku miasta. Po co ograniczenia prędkości skoro i tak przy takim ruchu jedzie się 80kmh. Połowa jeżdżących po obwodnicy nie powinna wcale na nią wyjeżdżać. Lewy pas służy do wyprzedzania, a nie, że jedzie Janusz, albo Januszowa 70km/h lewym pasem z Gdańska do Gdyni i na prawy nie zejdzie bo po co? Do tego zawsze trafi się cwaniak, który musi być pierwszy i choćby jechać 150 to będzie siedział na zderzaku i swiecił długimi mimo, że przed nim 20 aut to on ma ciśnienie
- 6 0
-
2019-06-03 12:32
Wiecej patroli policji
Ale karzących nie tylko za prędkosc a przedewszystkim za niebezpieczną jazdę - : zajeżdzanie drogi, nagła zmiana pas ruchu, jazda na zderzak.
- 6 0
-
2019-06-03 12:33
Najlepszym wyjściem będzie
Rozszerzenie jezdni do trzech pasów w jedną i drugą stronę.
Bo ta " Obwodnica" to ma się za jakąś
nowoczesną a wcale taka nie jest.- 2 1
-
2019-06-03 12:45
Ośrodki szkolenia kierowców
Niech się wezmą za instruktorów! Byle pajac robi kurs otwiera działalności i jest instruktorem. Proponuje się czasem przejechać za L i zobaczyć jak oni uczą jeździć? Jak nie mam jechać na zderzaku? Inaczej d**il w ogóle nie zjedzie i będzie jechał lewym pasem 90
- 2 1
-
2019-06-03 13:10
To taki nowy Tristar
- 0 1
-
2019-06-03 13:14
(1)
Odcinek gdyński, Estakada Kwiatkowskiego - zjazd w Chylonii można spokojnie przejechać 120 km/h. Kilka wypadków było przez brak umiejętności i niedostosowanie prędkości do warunków i się chore ograniczenia zaczęły... Zupełnie niepotrzebne
- 5 5
-
2019-06-03 14:06
Cały gdyński odcinek obwodnicy ma maksymalną dopuszczoną prędkość 100km/h
Taka to droga ekspresowa.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.