• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej za 337 mln zł

Maciej Naskręt
3 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Trasa Kaszubską o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy pojedziemy w połowie 2021 r. Trasa Kaszubską o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy pojedziemy w połowie 2021 r.

O kontrakt na budowę 10-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola ubiega się 9 firm. Oferty wahają się między 337 a 444 mln zł, ale dwie pierwsze dzieli tylko 200 tys. zł różnicy. W sumie budowa wszystkich trzech odcinków pochłonie ok. 1,5 mld zł.



Jak oceniasz koszt budowy Trasy Kaszubskiej?

W piątek poznaliśmy oferty na ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola, który jest najdalej położony od Trójmiasta. Najkorzystniejsza cenowo propozycja należy do polsko-włoskiego konsorcjum firm NDI. Są one gotowe zaprojektować i wybudować 10-kilometrowy fragment ekspresówki za kwotę ponad 337 mln zł (dokładne kwoty w tabelce na końcu tekstu). Druga w kolejności oferta została złożona przez PORR SA i była zaledwie o 200 tys. zł wyższa od pierwszej propozycji.

Przy tej okazji gdański oddział GDDKiA odkrył karty informując, że na to zadanie może przeznaczyć 356 mln zł.

Teraz urzędnicy sprawdzą złożone oferty i wybiorą najkorzystniejszą z nich. Bowiem o wyborze cena decyduje tylko w 60 proc. Natomiast pozostałe kryteria wyboru to właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji kontraktu (skrócenie), zagospodarowanie gruntu rodzimego, które łącznie wynosi 40 proc. Tu wszyscy oferenci zaproponowali to samo, więc powinni uzyskać tę samą liczbę punktów.

Planowane odcinki Trasy Kaszubskiej do budowy. Planowane odcinki Trasy Kaszubskiej do budowy.
Przypomnijmy, że fragment Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola to dawne drugie zadanie, które na dodatek po ministerialnych cięciach finansowych zostało skrócone o połowę. Pierwotnie miało kończyć się w Łęczycach. W całej inwestycji drogowej zabraknie ostatniego odcinka - obwodnicy Lęborka.

Co ważne, dla dwóch pierwszych odcinków Trasy Kaszubskiej od strony Gdyni oferty zostały już złożone. Na fragment z Gdyni do Szemudu najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka PolAqua, która zadeklarowała, że zrealizuje to zadanie za 817 mln 110 tys. zł.

Natomiast na odcinek z Szemudu do Luzina chrapkę ma 10 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali oraz sopockie NDI, które swoją pracę wyceniło na 324 mln zł.

Projekty budowlane wspomnianych fragmentów Trasy Kaszubskiej powinny powstać do końca 2018 roku. Jeśli tak się stanie, to roboty ruszą w kolejnym roku. Natomiast przewidywany termin oddania TK do ruchu to maj 2021 roku.



Oferty złożone w przetargu:

  1. NDI sp z o.o. (lider), NDI SA, Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. - 337.781.370 zł
  2. PORR SA - 337.981.735,78 zł
  3. Strabag sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 342.505.916,85 zł
  4. Budimex SA - 343.662.000 zł
  5. Energopol Szczecin - 364.941.000 zł
  6. Skanska SA - 374.950.257,15 zł
  7. Metrostav Polska SA, Merostav a.s. - 395.185.766,07 zł
  8. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o.- 430.500.000 zł
  9. Eurovia Polska SA - 444.302.732,83 zł

Wszyscy oferenci przedstawili takie same kryteria pozacenowe.

Miejsca

Opinie (165) 1 zablokowana

  • Tity na tory a ludzie do pociagów!! oszczednosci liczą sie wmiliardach i zanieczyszczenie powietrza znikome!

    to epoka kamienia łupanego takie autostrady budowano 60 lat wcześniej na zachodzie tam teraz juz sie z tego rezygnuje a unas zaczyna!!

    • 8 2

  • PolAqua? (1)

    Przecież to WSI. Nie ma żadnego wglądu w pochodzenie tych zlodziejskich spółek?

    • 9 2

    • Jak widać nie. NDI to takie małe złodziejaszki. Chcieliby dużo, ale oby nie było kim.

      • 1 0

  • OPAT OPAT OPAT - budowac a nie zadna Trase Kaszubska (1)

    OPAT OPAT OPAT

    • 4 6

    • nigdy ci opatu nie wybudują. z buta stary zasuwaj!!!!

      • 0 1

  • Do autora

    Do Bożepola a nie Bożegopola poloniści za dychę.

    • 5 2

  • A nie można bylo

    Całej trasy zrobic prostej a nie jakieś zawijasy

    • 5 1

  • OPAT -opadł

    Panie Szczurek przed wyborami pora zacząć majaczyć o budowie trasy OPAT a po wyborach znowu sielanka tak pan robi w capa od 16 lat swoich wyborców ,Gdynianie trochę pomyślcie przy urnach a nie jak roboty zakreślacie krzyżyki przy nazwisku wodoleja.

    • 5 1

  • czyżby wszyscy znali cenę oprócz trzech ostatnich?

    • 6 0

  • 1 km wybudowania drogi = 40 mln PLN ?? to ile kosztuje w centrum miasta??

    • 5 0

  • oby to nie powstało - ponad 30 mln za 1 km trasy znikąd do nikąd

    zróbcie obwodnice, przejazdy bezkolizyjne, ale po co wielopasmówka.

    • 8 1

  • Nareszcie finał

    O "Trasie Lęborskiej" mówi się już od kilkunastu lat. Sami możecie sprawdzić ile na portalu trojmiasto.pl jest artykułów na ten temat. To jest bardzo ważna trasa dla trójmiasta, bo to jest nasza droga na zachód, czyli do Europy oraz pierwszy odcinek nowej dodatkowej obwodnicy trójmiasta. Po wielu latach i perturbacjach w końcu kończy się etap przetargu. Bardzo cieszy mnie ta wiadomość ! Ta inwestycja pociągnie kolejne inwestycje drogowe, takie jak budowa Obwodnicy Metropolitalnej, która połączy Obwodnicę południową Gdańska z Trasą Lęborską. Da również możliwośc na inwestycje w kaszubskich gminach nieopodal trójmiasta. Tereny inwestycyjne wokół obwodnicy już się kończą. Bardzo liczę również na budowę nowego węzła Wielki Kack na obwodnicy.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane