• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej za 337 mln zł

Maciej Naskręt
3 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Trasa Kaszubską o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy pojedziemy w połowie 2021 r. Trasa Kaszubską o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy pojedziemy w połowie 2021 r.

O kontrakt na budowę 10-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola ubiega się 9 firm. Oferty wahają się między 337 a 444 mln zł, ale dwie pierwsze dzieli tylko 200 tys. zł różnicy. W sumie budowa wszystkich trzech odcinków pochłonie ok. 1,5 mld zł.



Jak oceniasz koszt budowy Trasy Kaszubskiej?

W piątek poznaliśmy oferty na ostatni odcinek Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola, który jest najdalej położony od Trójmiasta. Najkorzystniejsza cenowo propozycja należy do polsko-włoskiego konsorcjum firm NDI. Są one gotowe zaprojektować i wybudować 10-kilometrowy fragment ekspresówki za kwotę ponad 337 mln zł (dokładne kwoty w tabelce na końcu tekstu). Druga w kolejności oferta została złożona przez PORR SA i była zaledwie o 200 tys. zł wyższa od pierwszej propozycji.

Przy tej okazji gdański oddział GDDKiA odkrył karty informując, że na to zadanie może przeznaczyć 356 mln zł.

Teraz urzędnicy sprawdzą złożone oferty i wybiorą najkorzystniejszą z nich. Bowiem o wyborze cena decyduje tylko w 60 proc. Natomiast pozostałe kryteria wyboru to właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, termin realizacji kontraktu (skrócenie), zagospodarowanie gruntu rodzimego, które łącznie wynosi 40 proc. Tu wszyscy oferenci zaproponowali to samo, więc powinni uzyskać tę samą liczbę punktów.

Planowane odcinki Trasy Kaszubskiej do budowy. Planowane odcinki Trasy Kaszubskiej do budowy.
Przypomnijmy, że fragment Trasy Kaszubskiej z Luzina do Bożegopola to dawne drugie zadanie, które na dodatek po ministerialnych cięciach finansowych zostało skrócone o połowę. Pierwotnie miało kończyć się w Łęczycach. W całej inwestycji drogowej zabraknie ostatniego odcinka - obwodnicy Lęborka.

Co ważne, dla dwóch pierwszych odcinków Trasy Kaszubskiej od strony Gdyni oferty zostały już złożone. Na fragment z Gdyni do Szemudu najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka PolAqua, która zadeklarowała, że zrealizuje to zadanie za 817 mln 110 tys. zł.

Natomiast na odcinek z Szemudu do Luzina chrapkę ma 10 podmiotów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali oraz sopockie NDI, które swoją pracę wyceniło na 324 mln zł.

Projekty budowlane wspomnianych fragmentów Trasy Kaszubskiej powinny powstać do końca 2018 roku. Jeśli tak się stanie, to roboty ruszą w kolejnym roku. Natomiast przewidywany termin oddania TK do ruchu to maj 2021 roku.



Oferty złożone w przetargu:

  1. NDI sp z o.o. (lider), NDI SA, Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. - 337.781.370 zł
  2. PORR SA - 337.981.735,78 zł
  3. Strabag sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 342.505.916,85 zł
  4. Budimex SA - 343.662.000 zł
  5. Energopol Szczecin - 364.941.000 zł
  6. Skanska SA - 374.950.257,15 zł
  7. Metrostav Polska SA, Merostav a.s. - 395.185.766,07 zł
  8. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o.- 430.500.000 zł
  9. Eurovia Polska SA - 444.302.732,83 zł

Wszyscy oferenci przedstawili takie same kryteria pozacenowe.

Miejsca

Opinie (165) 1 zablokowana

  • koment

    a co z Metropolitalna?

    węzeł Chwaszczyno Leborskiej odcina DK20 do Gdyni!!!!!

    • 4 1

  • Jesli wygra wloska firma

    To moje gratulacje. Gdansk niczego sie nie uczy. Mamy juz tu z Wloch kilku niechlubnych i niechlujnych wykonawcow generalnych.
    SA BARDZO SLABI!
    Nie da sie z nimi dogadac, stwarzaja problemy, ktorych nie ma, wyklocaja sie i nie daza do kompromisu. Maja gdzies polskie standardy, jakosc, budowe. Ma sie zgadzac na papierku.
    A za rok od otwarcia trasy kaszubskiej bedzie potrzebny remont, bo Wlosi zamiast asfaltu wylali cement...

    • 4 1

  • KWOTY!?!!

    Czy wy widzicie to kwoty ?! 10 km drogi za 337 000 000 zł?! 34 bańki za kilometr?! to będzie podgrzewany odcinek? oznakowanie pozłacane? nieprawdopodobne.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane