• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie pasy na al. Jana Pawła II ze światłami

Maciej Korolczuk
30 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Światła na przejściu miały zostać zainstalowane jeszcze w 2017 r. Prace się jednak przedłużyły i sygnalizacja pojawi się dopiero w tym roku.
  • Na przejściu przy kościele od 2016 r. zginęły dwie starsze osoby.

Z rocznym opóźnieniem, ale jednak - gdańscy drogowcy zapowiadają, że do końca 2018 r. na al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na wysokości parafii p.w. Opatrzności Bożej zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna. Od 2016 r. w ciągu tej ulicy zginęły na przejściach aż trzy osoby.



Czy sygnalizacja poprawi bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu?

O planach drogowców, zastanawiających się nad zwiększeniem bezpieczeństwa pieszych na głównej arterii na Zaspie pisaliśmy jesienią, gdy doszło tam do kolejnego - trzeciego od 2016 r. śmiertelnego potrącenia. Na pasach zginęła tam 21-letnia kobieta.

Zobacz więcej: Sekundniki na przejściach: czy powinno ich być więcej?

Wcześniej na przejściu, przy którym wkrótce pojawią się maszty ze światłami, kierujący Porsche 37-latek potrącił starszą kobietę. Poszkodowana na skutek obrażeń zmarła. Na tym samym przejściu w grudniu 2016 r. zginął też starszy mężczyzna.

Śmiertelny wypadek na przejściu, jesień 2016 r. Śmiertelny wypadek na przejściu, jesień 2016 r.
Pod uwagę drogowcy brali dwa rozwiązania: ograniczenie prędkości lub montaż dodatkowej sygnalizacji. Do pierwszego pomysłu - za którym optowali mieszkańcy, piesi i część kierowców - urzędnicy nie byli jednak do końca przekonani.

- Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność - tłumaczył Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jesienią zapadła więc decyzja o montażu dodatkowej sygnalizacji na przejściu na wysokości kościoła. To ostatnia zebra w ciągu tej alei, pozbawiona dotychczas sygnalizacji świetlnej.

- Aleja Jana Pawła II na gdańskiej Zaspie to jeden z głównych ciągów komunikacyjnych w tej części miasta, na którym przez nadmierną prędkość pojazdów oraz lekceważenie oznakowania dochodzi do sytuacji zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. W latach 2016-2017 na przejściach dla pieszych w ciągu tej ulicy zginęły 3 osoby. Dodatkowa sygnalizacja świetlna oznacza, że wszystkie przejścia dla pieszych w ciągu al. Jana Pawła II będą w nią wyposażone. Sygnalizacja zostanie skoordynowana, aby kierowcy jadący zgodnie z przepisami ruchu drogowego przejechali tę ulicę płynnie na tzw. zielonej fali - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Sygnalizacja na przejściu pojawi się najpóźniej do końca tego roku.

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Wystarczy stanąć nieoznakowaną i czesać wyprzedzających na przejściach

    Albo biedota w starych śmietnikach, albo "milionerzy" w autach za max 120 tysięcy i leasing, bierze mnie zawsze politowanie jak na nich patrzę, leczenie kompleksów na drodze

    Ale służby wolą szukać głupich na Marynarki, w tunelu i południowej... Przecież tam codziennie giną piesi....

    Kraj ludzi, którzy mają w d... wszystko

    • 7 2

  • tylko przejscia bezkolizyjne (3)

    poprawia bezpieczenstwo

    • 5 4

    • uspokojenie ruchu jeszcze lepiej wpływa na bezpieczeństwo wszystkich (2)

      • 2 2

      • Najlepiej sprawdza sie zamykanie ulic dla samochodow (1)

        • 4 1

        • rozumiem, że chodzi ci o otwieranie ulic dla ludzi

          samochody mogą na takich ulicach poruszać się tak, by nie zakłócać ruchu ludzi i rowerzystów

          Priorytet dla pieszych zapewnia bezpieczeństwo i budzi mniejsze kontrowersje.

          Parkowanie dopuszczać tylko w wyjątkowych przypadkach na krótko.

          • 0 0

  • To nie brak sygnalizacji świetlnej tylko brak dodatkowego oświetlenia przejść dla pieszych jest przyczyną wypadków

    • 4 3

  • jaki to ma sens ?? (1)

    Jaki to ma sens ? skoro ludzie mają przejście dla pieszych co ok 200 metrów a i tak na nich nie przechodzą ?? może lepiej barierki na pasie oddzielającym ruch w przeciwnych kierunkach to nauczy ludzi chodzić po pasach bo dodatkowa sygnalizacja niczego nie zmieni, tyle że kierowcy będą jeszcze szybciej jechać by nie stać na czerwonym

    • 5 5

    • Ja proponuje progi zwalniajace co 50m dla kierowcow.

      • 4 0

  • co? (1)

    i Tak z moim cłopakiem bedziemy przechodzic nawet na czerwonym

    • 2 4

    • przechodzenie na czerwonym jak nic nie jedzie w granicach widoczności po horyzont

      nie stwarza jakiegokolwiek zagrożenia dla kogokolwiek.

      Przechodzenie na czerwonym jak jakiś samochód się pojawia - jeśli jedzie z prędkością nie większą niż 30 km/h - nie stwarza znaczącego ryzyka, a ułatwia życie pieszym.

      To jest m.in. sens uspokajania ruchu.

      • 1 0

  • Komentarz w sprawie świateł

    Jakie ostatnie pasy. A między kościołem a wyjazdem z ulicy Meissnera to przejścia nie ma, chyba że je zlikwidujecie

    • 0 2

  • Barierki rozdzielające jezdnie ograniczają widok (1)

    Barierki rozdzielające jezdnie na wysokości KFC drastycznie ograniczają widok dla pojazdów wyjeżdżających ze szpitala spod parkingu przy lądowisku HEMS. Nie widać nadjeżdżających lewym pasem samochodów od strony Drogi Zielonej. Czy dopiero kolejny śmiertelny wypadek zachęci urzędników do zastanowienia się co z tym zrobić?

    • 8 0

    • Autostrada musi miec barierki

      • 0 2

  • Małe sprostowanie (5)

    Młoda dziewczyna zginęła na przejściu koło szpitala, które posiada już sygnalizację świetlną. W tym przypadku dziewczyna wtargnęła na przejście dla pieszych na swoim czerwonym, bo biegła na autobus. Wniosek prosty że same światła bez ich przestrzegania g dają.

    • 12 2

    • (4)

      A kierowca jechał przepisiwe 50kmh dodaj

      • 2 3

      • Gdyby jechał 50 to żylaby tydzień dłużej, albo jako warzywo. Rozum trzeba mieć własny, a nie liczyć, że ktoś będzie myślał za ciebie

        • 5 1

      • Po pierwsze zrób prawko,

        potem kup samochód i zacznij nim jeździć, potem zabieraj głos.

        • 1 1

      • samochód jechał przypuszczalnie 50 km/h plus dziesięć dopuszczane przez naszych stróżów prawa

        w takiej sytuacji prawdopodobieństwo przeżycia dla pieszego jest mniejsze niż 50%.

        Światła prowokują do przekraczania limitów prędkości ale pieszym nie gwarantują bezpieczeństwa nawet jeśli mają zielone.

        Piesi giną w naszych miastach nawet nie przechodząc przez jezdnię: kierowcy potrafią nie zmieszczać się w jezdni gdy przekraczają limity prędkości.

        • 0 0

      • Tak naprawdę nie ważne czy kierowca jechał 50 czy 70 tylko czym przy upadku pieszy uderzył i w co ? Jeśli uderzenie jest w głowę to kiepsko.

        • 0 0

  • I barierki na środku żeby ludzie na skróty nie przechodzili

    • 3 2

  • Urzednicy

    wiem ze ze wzgledu na nepotyzm sami wiele nie wymyślicie wiec sluchajcie podpowiedzi madrzejszych.
    Zamiast przerabiac Gdańsk na choinkę z milionem swiateł zamontujcie fotoradary.

    Skuteczność 100%

    Wiem wujek nie zarobi....

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane