• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie pasy na al. Jana Pawła II ze światłami

Maciej Korolczuk
30 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Światła na przejściu miały zostać zainstalowane jeszcze w 2017 r. Prace się jednak przedłużyły i sygnalizacja pojawi się dopiero w tym roku.
  • Na przejściu przy kościele od 2016 r. zginęły dwie starsze osoby.

Z rocznym opóźnieniem, ale jednak - gdańscy drogowcy zapowiadają, że do końca 2018 r. na al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na wysokości parafii p.w. Opatrzności Bożej zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna. Od 2016 r. w ciągu tej ulicy zginęły na przejściach aż trzy osoby.



Czy sygnalizacja poprawi bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu?

O planach drogowców, zastanawiających się nad zwiększeniem bezpieczeństwa pieszych na głównej arterii na Zaspie pisaliśmy jesienią, gdy doszło tam do kolejnego - trzeciego od 2016 r. śmiertelnego potrącenia. Na pasach zginęła tam 21-letnia kobieta.

Zobacz więcej: Sekundniki na przejściach: czy powinno ich być więcej?

Wcześniej na przejściu, przy którym wkrótce pojawią się maszty ze światłami, kierujący Porsche 37-latek potrącił starszą kobietę. Poszkodowana na skutek obrażeń zmarła. Na tym samym przejściu w grudniu 2016 r. zginął też starszy mężczyzna.

Śmiertelny wypadek na przejściu, jesień 2016 r. Śmiertelny wypadek na przejściu, jesień 2016 r.
Pod uwagę drogowcy brali dwa rozwiązania: ograniczenie prędkości lub montaż dodatkowej sygnalizacji. Do pierwszego pomysłu - za którym optowali mieszkańcy, piesi i część kierowców - urzędnicy nie byli jednak do końca przekonani.

- Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność - tłumaczył Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jesienią zapadła więc decyzja o montażu dodatkowej sygnalizacji na przejściu na wysokości kościoła. To ostatnia zebra w ciągu tej alei, pozbawiona dotychczas sygnalizacji świetlnej.

- Aleja Jana Pawła II na gdańskiej Zaspie to jeden z głównych ciągów komunikacyjnych w tej części miasta, na którym przez nadmierną prędkość pojazdów oraz lekceważenie oznakowania dochodzi do sytuacji zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. W latach 2016-2017 na przejściach dla pieszych w ciągu tej ulicy zginęły 3 osoby. Dodatkowa sygnalizacja świetlna oznacza, że wszystkie przejścia dla pieszych w ciągu al. Jana Pawła II będą w nią wyposażone. Sygnalizacja zostanie skoordynowana, aby kierowcy jadący zgodnie z przepisami ruchu drogowego przejechali tę ulicę płynnie na tzw. zielonej fali - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Sygnalizacja na przejściu pojawi się najpóźniej do końca tego roku.

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Nigdzie nie ma tyle świateł

    Co na Jana Pawła II

    • 1 0

  • Ul. MYŚLIWSKA na Morenie..... (1)

    Progi zwalniające - to największy problem tej ulicy. Myślę, że lepiej jeździloby się gdyby postawili tam nawet 7 - 10 radarów. To jest tak jakby na głównej ulicy Grunwaldzkiej przed każdym skrzyżowaniem zamontować próg zwalniający .... Wyobrażacie sobie jazdę po takiej ulicy , a tak jest właśnie na ul. Myśliwskiej.

    • 0 0

    • Myśliwską porównać do Grunwaldzkiej

      to poważne nieporozumienie

      • 0 0

  • brawo dla inzyniera ruchu (1)

    Dobrze jest zrobic studia ale to nie zwalnia zmyslenia nie prawda jest jak twierdzi inz ruchu ze jest dobra widocznosc barierki mocno ograniczaja widocznosc do tego zmniejszyl pas miedzy jezdniami tak ze nic na nim sie nie miesci co ztego ze al JanaPawla usiana jest swiatlami jak przeniesli przystanek autobusowy przy przejsciu ze swiatlami do szpitala i co troche wypadek smiertelny ludzie biegna na czerwonym do autobusu rodzina i inz ruchu zadowoleni rowniez przechodza miedzy pasami Moze czas wziasc sie za pieszych i za myslenie obserwacje i wyciaganie wlasciwych wnioskow kto pozwolil na takie zepsucie Al Jana Pawla bijcie sie w piersi nawet na Grunwaldzkiej nie ma wypadkow smiertelnych WSTYD

    • 1 0

    • niestety, większość inzynierów to raczej wszystko w kierunku teorii, a praktyki bardzo mało

      • 0 0

  • Zielona fala

    " Sygnalizacja zostanie skoordynowana, aby kierowcy jadący zgodnie z przepisami ruchu drogowego przejechali tę ulicę płynnie na tzw. zielonej fali "
    Ciekawe że teraz tak nie jest ale oczywiście będzie o o o o o będzie, będzie z całą pewnością.

    Nie będzie żadnej fali tak samo jak teraz nie ma. Jak ktoś ma pecha to może stać na każdych światłach na tej ulicy i to się zdarza. Nie raz już tak miałem.

    Do tego warto sobie jasno powiedzieć że montaż i eksploatacja każdych świateł w mieście to jest koszt.

    • 2 0

  • Ciekawostka (1)

    Kilka dni temu zatrzymałem się przed tym przejściem żeby puścić ludzi. Samochód na pasie obok też się zatrzymał.
    I tu zagadka
    Kto się nie zatrzymał i nie przepuścił ludzi?
    Odpowiedź
    Rowerzysta
    Po cudzie techniki drogowej jakim według różnych rowerowych speców i inżynierów ruchu naszego miasta jest wydzielony pas dla rowerów przemknął na kolarzówce cyklista.

    • 1 0

    • tak było. potwierdzam. jechałem rowerem, a obok mnie lądował dreamliner

      • 0 0

  • standardowo. trzeba trupo zeby zaczeli dzialac. na malomiejskiej, w poblizu platynowej oswietlili przejscie dla pieszych

    dopiero po tym jak samochod zmasakrowal pieszego. i tak jest wszedzie. nie ma kasy, nie ma kasy. znajduje sie dopiero jak trup sciele sie gesto

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane