• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie pasy na al. Jana Pawła II ze światłami

Maciej Korolczuk
30 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Światła na przejściu miały zostać zainstalowane jeszcze w 2017 r. Prace się jednak przedłużyły i sygnalizacja pojawi się dopiero w tym roku.
  • Na przejściu przy kościele od 2016 r. zginęły dwie starsze osoby.

Z rocznym opóźnieniem, ale jednak - gdańscy drogowcy zapowiadają, że do końca 2018 r. na al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na wysokości parafii p.w. Opatrzności Bożej zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna. Od 2016 r. w ciągu tej ulicy zginęły na przejściach aż trzy osoby.



Czy sygnalizacja poprawi bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu?

O planach drogowców, zastanawiających się nad zwiększeniem bezpieczeństwa pieszych na głównej arterii na Zaspie pisaliśmy jesienią, gdy doszło tam do kolejnego - trzeciego od 2016 r. śmiertelnego potrącenia. Na pasach zginęła tam 21-letnia kobieta.

Zobacz więcej: Sekundniki na przejściach: czy powinno ich być więcej?

Wcześniej na przejściu, przy którym wkrótce pojawią się maszty ze światłami, kierujący Porsche 37-latek potrącił starszą kobietę. Poszkodowana na skutek obrażeń zmarła. Na tym samym przejściu w grudniu 2016 r. zginął też starszy mężczyzna.

Śmiertelny wypadek na przejściu, jesień 2016 r. Śmiertelny wypadek na przejściu, jesień 2016 r.
Pod uwagę drogowcy brali dwa rozwiązania: ograniczenie prędkości lub montaż dodatkowej sygnalizacji. Do pierwszego pomysłu - za którym optowali mieszkańcy, piesi i część kierowców - urzędnicy nie byli jednak do końca przekonani.

- Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność - tłumaczył Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jesienią zapadła więc decyzja o montażu dodatkowej sygnalizacji na przejściu na wysokości kościoła. To ostatnia zebra w ciągu tej alei, pozbawiona dotychczas sygnalizacji świetlnej.

- Aleja Jana Pawła II na gdańskiej Zaspie to jeden z głównych ciągów komunikacyjnych w tej części miasta, na którym przez nadmierną prędkość pojazdów oraz lekceważenie oznakowania dochodzi do sytuacji zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. W latach 2016-2017 na przejściach dla pieszych w ciągu tej ulicy zginęły 3 osoby. Dodatkowa sygnalizacja świetlna oznacza, że wszystkie przejścia dla pieszych w ciągu al. Jana Pawła II będą w nią wyposażone. Sygnalizacja zostanie skoordynowana, aby kierowcy jadący zgodnie z przepisami ruchu drogowego przejechali tę ulicę płynnie na tzw. zielonej fali - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Sygnalizacja na przejściu pojawi się najpóźniej do końca tego roku.

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Pięknie (1)

    Światła co 50 metrów, ten kawałek niedługo będzie się jechało 20 min

    • 7 3

    • To idź na tramwaj

      Będzie szybciej, tak jak być powinno

      • 2 0

  • po co?

    Tym ludziom światła jak oni i tak łażą jak cielęta po pastwisku. Jak ma przejść 10m do przejścia to już szkoda nóg i gna przez trzypasmowke pod koła

    • 6 4

  • Piesi też nie są bez winy ... (2)

    Zapewnienie bezpieczeństwa pieszym to bezwzględna konieczność. I co do tego nie ma chyba nikt wątpliwości. Ale na tej ulicy sami piesi tez muszą zadbać o swoje bezpieczeństwo. Wielokrotnie przejeżdżając tą ulicą widziałem "pieszych amatorów adrenaliny", którzy przechodzili albo to w miejscu nie wyznaczonym albo to na czerwonym świetle. Dużo tu się mówi o niefrasobliwości, brawurze, chamstwu itd kierowców. O bezwzględnym karaniu ich. A czy ktoś kiedyś słyszał o ukaraniu pieszego za przechodzenie w sposób niedozwolony ? Jeśli by tak było to policja w każdy dzień targowy na Przymorzu przy rynku wyrabiałaby miesięczną normę wystawionych mandatów.

    • 9 1

    • sądząc z wpisów na tym forum niestety wielu ma wątpliwości. (1)

      Piesi są regularnie mandatowani w ramach akcji "bezpieczny pieszy" ponieważ jest to czynność dużo łatwiejsza dla naszych stróżów prawa niż mandatowanie kierowców za przekraczanie limitów prędkości.

      Nie stosuj wiedzy anegdotycznej, tylko zastanów się, czy uspokojenie ruchu nie przyczyniłoby się bardziej do bezpieczeństwa ruchu wszystkich niż opowiadanie o tym, że kierowcy bywają chamscy a piesi nie mają wyobraźni czy nie są wystarczająco często mandatowani.

      Kierowca nagminnie przekraczający limit prędkości w mieście obrazi się, jeśli zostanie nazwany chamem, chociaż stwarza dużo większe zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu niż pieszy wchodzący na jezdnię 100 metrów od najbliższego przejścia dla pieszych (a ma takie prawo).

      • 0 2

      • Nie sądź a nie będziesz sądzony... Sugeruję czytanie ze zrozumieniem !!!

        W mojej opinii odniosłem się tylko do wielu wcześniejszych wypowiedzi w których wskazuje się kierowców jako głównych winowajców wszelkiego zła. Tymczasem wskazałem, że do tragicznych w skutkach zdarzeń przyczyniają się również piesi i to oni właśnie wychodzą z nich najgorzej. swoją drogą zapomniałem tu wspomnieć o rowerzystach ale to już temat do innego wątku. Jak w każdym przypadku tak i tu - każdy ma swoje racje. Kierowcy - stworzenie kolejnych świateł spowoduje jeszcze większe spowolnienie ruchu na tej ulicy (szczególnie w godzinach szczytu). Piesi - ponieważ "chamscy" kierowcy nie chcą ich przepuszczać. A tak a pro pos tych 100 metrów. Owszem - to prawda ale: W świetle prawa przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dopuszczalne wówczas, gdy odległość do najbliższego z nich przekracza 100 metrów. W takim przypadku dozwolone jest przejście przez ulicę o ile nie utrudni to ruchu pojazdom.
        I jeszcze jedna dygresja. Uważam za co najmniej nieporozumienie, delikatnie to określając, tworzenie przejść dla pieszych bez świateł na ulicach z dwoma i więcej pasami w jednym kierunku ruchu.
        I drugie moje spostrzeżenie. Przepisy przepisami a zdrowy rozsądek zdrowym rozsądkiem. Przechodzenie przez tego typu ulice w miejscu do tego nie wyznaczonym mimo wyżej wymienionego przepisu uważam za głupie !!!

        • 1 0

  • (3)

    To nie lepiej puścić przejścia dla pieszych, nad, albo pod ulica? I juz bedzie bezpieczniej i wygodniej..

    • 3 4

    • Właśnie się je likwiduje.

      Przynajmniej w Gdańsku.

      • 2 0

    • Nie, nie lepiej

      To jest skrajnie niewygodne dla pieszych i znacznie droższe, dwa przyzwyczaja kierowców, że miasto i ulice są dla nich i można spokojnie pedzic

      • 2 0

    • wygodniej dla kierowców, mniej wygodnie i wcale nie tak bezpiecznie dla pieszych

      uwzględniaj w swoich propozycjach punkty widzenia wielu użytkowników miasta. To pomoże i tobie, gdy będziesz miał wnuczkę idącą po zakupy po 17:00 w listopadzie i grudniu.

      • 0 0

  • Ciag pieszych na Jana Pawła II (1)

    A ja sie pytam gdzie jest chodnik na jana pawla 2 o ktorym miasto zapomnialo !!!!!! Dziura na dzurze i plyty lotniskowe ktore zbieeraja wodę stojaca tam miesiacami a prezydent ma to gdzies!!! Niech sie tamtedy przejdzie z wozkiem co graniczy z cudem, budujemy dla Was????czy dla deweloperow?

    • 6 1

    • 100% prawdy.

      Miejscami trzeba kluczyć pomiędzy kałużami i zaparkowanymi samochodami. Na wysokości Awiatora trzeba schodzić na osiedlową drogę, bo chodnika wzdłuż alei oczywiście nie uświadczysz. Pół biedy jak idzie w pełni sprawny fizycznie człowiek, trudniej spacerować mamie np. z dwójką małych dzieci, albo z wózkiem.

      • 0 0

  • Problem w tym (1)

    że wiekszość wypadków na JPII jest na przejściu ze światłami. Zazwyczaj czerwonym dla pieszych bo bydło nie odróżnia kolorów i uważa, że jest nieśmiertelne...

    • 9 3

    • to bydło to sposób na przedstawienie się?

      tylko współczuć

      • 0 0

  • i 3 aniołki więcej

    • 0 3

  • (1)

    A może lepiej zrezygnować z przejść które są co 2 metrów i z 3 zostawić jedno? Każdy byłby zadowolone

    • 2 3

    • niestety nie każdy lubi nadkładać drogi do najbliższego sklepu

      miasto powinno być przede wszystkim dla ludzi, a nie głównie lub wyłącznie dla pojazdów.

      Poznaj koncepcję miasta 8-80 może zaczniesz kojarzyć.

      • 0 0

  • Antykler (1)

    Lepiej zlikwidować kościół to mohery przestaną tam łazić

    • 0 7

    • Jest szansa, że jeszcze Ty w swoim życiu zmądrzejesz i dostrzeżesz rolę kościoła

      Pomyśl jednak, bo nie ma gwarancji, że ten kościół będzie stale dla Ciebie dostępny, ... a nawet widoczny

      • 0 0

  • Zrobiono droge osiedlowa, a teraz swiatla beda stawiac. Moze jeszcze zasieki, tunele itp?

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane