• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu

Maciej Naskręt
30 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pięć telefonów, by zgłosić uszkodzony słupek
Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.



Jak oceniasz miejską inicjatywę?

Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK) ma udzielać wyczerpujących informacji dotyczących tematów miejskich, w tym informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych. Ma to być to duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie znają kompetencji poszczególnych jednostek miejskich.

- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.

Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.

- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
  • umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
  • udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
  • umożliwienie płatności on-line,
  • wsparcie linii 986 i 112,
  • wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
  • pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
  • wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
  • pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.


Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny



Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.

Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.

Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.

Jak można kontaktować się z GCK:
  • Telefon: 58 52 44 500,
  • SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
  • E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
  • Interaktywna mapa porządku
  • Formularze dostępne na stronie GCK,
  • Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
  • Chat
  • Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • nie rozumiem was ludzie (1)

    tyle narzekania zawsze e komentarzach, że tu kolejki, tam się dodzwonić nie można, a jeszcze w innym pokoju pani Halinka kawę pije, a jak ktoś pomyślał i zrobił sensowne centrum obsługi to znów źle.

    ja bym wam wszystkim za karę kazał stać w kolejce :P

    • 11 21

    • A skąd wzięła się ta

      "niewiara" Ludzi w te cudowne urzędnicze rozwiązania..(?).,być może stąd,że 99% z nich najnormalniej w świecie nie spełnia swoich załoźeń,co oczywiście nie powoduje rozwiązania etatów z nimi związanych,a to z koleii uprawnia Ludzi do twierdzeń,że... "to kolejna lipa do trzepania miejskiej kasy".

      • 3 1

  • Kolejne rozwiązanie

    "dla mieszkańców"przynoszące faktyczne korzyści tylko urzędnikom.

    • 25 6

  • czy jak zapytam o niepoliczalny majątek budynia to dostanę odpowiedź?

    • 18 9

  • już współczuję pracującym tam (1)

    będą wysłuchiwać wszystkich żali, psioczenia, wyzwisk itd., bo będą na pierwszej linii frontu...

    • 25 1

    • Dzień dobry

      Czy jest ktoś dziś w Urzędzie czy jak zwykle w Forum na kawie i u fryzjera?

      • 2 1

  • Konsultanci

    Konsultanci.... konsultanci...

    • 10 3

  • Ale bzdury!!! Mnożenie etatów, biurokracji.

    Zaraz, czy na ten właśnie cel nie idzie rocznie gruba kasa, tj. utrzymanie "portalu" gdansk.pl???

    • 23 5

  • hejt max niema centrum żle jest żle (2)

    Dlaczego 24h mogę sprawy załatwić w magistracie ?to skandal!bezczelność budynia nie zna granic!dlaczego sam nie ma tam dyżurów?a gdzie globus Gdańska ?

    • 5 10

    • jaka sprawę? jeszcze 24h?

      dostaniesz wyłącznie informację a nie załatwisz sprawę. czy uwazasz ze złożysz podanie czy wniosek przez telefon bu ha ha ha To jest inżynier miasta bo numer telefonu ten sam w nowej nazwie.

      • 3 2

    • kto normalny zadzwoni

      o 3 nad ranem zapytać się o Urząd czynny od 9? Będą dzwonić żartownisie, imprezowicze i wkur..... pasażerowie komunikacji miejskiej bo znowu autobus nie przyjechał

      • 2 2

  • Po wyborach to będzie jak z chodnikami u nas że tylko łopaty w krzakach zostaną.

    • 8 2

  • GCK (2)

    Bardzo wygodne, zgłosiłam sprawę , pani odbierajaca maile natychmiast przesłała do odpowiednich instytucji a tamci przybyli, sprawdzili, zaznaczyli i cisza od września,

    • 10 10

    • taaaaaaaaaaaak?

      a zdjęcia mailem mozna przesłać?

      • 1 2

    • A czy w Polisz inglisz też można?

      Czy tylko PO niemiecku?

      • 2 6

  • DIM

    Dyżurny Inżynier Miasta zławiał te sprawy idealnie
    Lepsze jest wrogiem dobrego szkoda, że zmarnowano to na życz GCK 5 wspaniałych osób załatwiał całą sprawę teraz "wierzchówka" wietrzy sukces żałosne

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane