- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu
W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.
- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.
Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.
- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
- umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
- udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
- umożliwienie płatności on-line,
- wsparcie linii 986 i 112,
- wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
- wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
- pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.
Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny
Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.
Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.
Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.
- Telefon: 58 52 44 500,
- SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
- E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
- Interaktywna mapa porządku
- Formularze dostępne na stronie GCK,
- Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
- Chat
- Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2018-09-30 18:13
nie rozumiem was ludzie (1)
tyle narzekania zawsze e komentarzach, że tu kolejki, tam się dodzwonić nie można, a jeszcze w innym pokoju pani Halinka kawę pije, a jak ktoś pomyślał i zrobił sensowne centrum obsługi to znów źle.
ja bym wam wszystkim za karę kazał stać w kolejce :P- 11 21
-
2018-09-30 18:27
A skąd wzięła się ta
"niewiara" Ludzi w te cudowne urzędnicze rozwiązania..(?).,być może stąd,że 99% z nich najnormalniej w świecie nie spełnia swoich załoźeń,co oczywiście nie powoduje rozwiązania etatów z nimi związanych,a to z koleii uprawnia Ludzi do twierdzeń,że... "to kolejna lipa do trzepania miejskiej kasy".
- 3 1
-
2018-09-30 18:14
Kolejne rozwiązanie
"dla mieszkańców"przynoszące faktyczne korzyści tylko urzędnikom.
- 25 6
-
2018-09-30 18:14
czy jak zapytam o niepoliczalny majątek budynia to dostanę odpowiedź?
- 18 9
-
2018-09-30 18:27
już współczuję pracującym tam (1)
będą wysłuchiwać wszystkich żali, psioczenia, wyzwisk itd., bo będą na pierwszej linii frontu...
- 25 1
-
2018-09-30 18:58
Dzień dobry
Czy jest ktoś dziś w Urzędzie czy jak zwykle w Forum na kawie i u fryzjera?
- 2 1
-
2018-09-30 18:30
Konsultanci
Konsultanci.... konsultanci...
- 10 3
-
2018-09-30 18:31
Ale bzdury!!! Mnożenie etatów, biurokracji.
Zaraz, czy na ten właśnie cel nie idzie rocznie gruba kasa, tj. utrzymanie "portalu" gdansk.pl???
- 23 5
-
2018-09-30 18:35
hejt max niema centrum żle jest żle (2)
Dlaczego 24h mogę sprawy załatwić w magistracie ?to skandal!bezczelność budynia nie zna granic!dlaczego sam nie ma tam dyżurów?a gdzie globus Gdańska ?
- 5 10
-
2018-09-30 19:09
jaka sprawę? jeszcze 24h?
dostaniesz wyłącznie informację a nie załatwisz sprawę. czy uwazasz ze złożysz podanie czy wniosek przez telefon bu ha ha ha To jest inżynier miasta bo numer telefonu ten sam w nowej nazwie.
- 3 2
-
2018-09-30 19:47
kto normalny zadzwoni
o 3 nad ranem zapytać się o Urząd czynny od 9? Będą dzwonić żartownisie, imprezowicze i wkur..... pasażerowie komunikacji miejskiej bo znowu autobus nie przyjechał
- 2 2
-
2018-09-30 18:38
Po wyborach to będzie jak z chodnikami u nas że tylko łopaty w krzakach zostaną.
- 8 2
-
2018-09-30 18:40
GCK (2)
Bardzo wygodne, zgłosiłam sprawę , pani odbierajaca maile natychmiast przesłała do odpowiednich instytucji a tamci przybyli, sprawdzili, zaznaczyli i cisza od września,
- 10 10
-
2018-09-30 18:56
taaaaaaaaaaaak?
a zdjęcia mailem mozna przesłać?
- 1 2
-
2018-09-30 19:01
A czy w Polisz inglisz też można?
Czy tylko PO niemiecku?
- 2 6
-
2018-09-30 18:56
DIM
Dyżurny Inżynier Miasta zławiał te sprawy idealnie
Lepsze jest wrogiem dobrego szkoda, że zmarnowano to na życz GCK 5 wspaniałych osób załatwiał całą sprawę teraz "wierzchówka" wietrzy sukces żałosne- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.