• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu

Maciej Naskręt
30 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pięć telefonów, by zgłosić uszkodzony słupek
Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.



Jak oceniasz miejską inicjatywę?

Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK) ma udzielać wyczerpujących informacji dotyczących tematów miejskich, w tym informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych. Ma to być to duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie znają kompetencji poszczególnych jednostek miejskich.

- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.

Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.

- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
  • umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
  • udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
  • umożliwienie płatności on-line,
  • wsparcie linii 986 i 112,
  • wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
  • pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
  • wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
  • pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.


Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny



Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.

Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.

Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.

Jak można kontaktować się z GCK:
  • Telefon: 58 52 44 500,
  • SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
  • E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
  • Interaktywna mapa porządku
  • Formularze dostępne na stronie GCK,
  • Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
  • Chat
  • Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Sensowne, jak najbardziej

    Popieram

    • 4 13

  • Ach wybory wybory

    Gdyby były co roku....

    • 16 1

  • Fantastyczna inicjatywa. (2)

    Adamowicz profesjonalnie zarzadza miastem. Co za rozwoj. Dziekujemy i czekamy na kolejne kedencje.

    • 3 24

    • Co hejtujecie ? homofoby (1)

      • 1 4

      • ciebie i szadolki! szadolki za budyniem haha

        • 5 0

  • Pamiętatam jak w Gdańsku był 1 urząd - Miejski - na Świerczewskiego dzisiaj Nowe Ogrody. Z Szufladkami w Szafach. (7)

    Później go rozbudowano, przejęto Żaka, na osiedlach postawiono filie U.M Gdańsk i skomputeryzowano.... przybyło tysiące urzędników i zainstalowano tysiące komputerów a nadal są zatrudniani nowi ludzie. Powołano także S.M która podlega Prezydentowi Miasta Gdańsk i zatrudniono tam ponad 300 osób, wielu z nich podobno otrzymało mieszkania od Pana Prezydenta Adamowicza w Gdańsku.

    I nadal giną bez śladu pisma petentów złożone w / w urzędzie a Pan Adamowicz rozkłada ręce i mówi:

    " Nie mieszam się w kompetencje moich kierowników. "

    A Pan Grzelak do którego wpierw musisz napisać zanim możesz napisać do prezydenta Adamowicza przesyła skargę-sprawę do wyjaśnienia wydziałowi na który napisana została skarga a wydział ów w ogóle nią się nie zajmuje i nie udziela odpowiedzi.

    Oto Gdańsk Anno Domini 2018
    Autentyczne.

    • 20 5

    • To co napisałem to tylko niewielki ułamek tego

      co napisać mogę

      • 6 1

    • nie dziwię się, że z tobą nie chcą rozmawiać i pisma lądują w koszu lub jako rarytas u psychiatry... (3)

      nikt nie lubi rozmawiać z idiotą. Szczególnie, jak się idiotycznie podpisuje pod artykułami. Ile płacą za wpis przed wyborami?

      • 3 8

      • jak tak

        to tak....

        Pisz chłopie.
        Kto wie, może nie tylko tv rządowa pochyli się nad materiałami.

        • 0 2

      • Nie powinienem ci odpisywać, ale tym / wyjątkowo / razem odpiszę dlatego bo i inni czytają.

        Jeśli mi nie wierzysz to zapytaj chociażby Pana Grzelaka czy napisałem prawdę, niedawno z nim rozmawiałem w tej sprawie, nakazał sekretarce umówić mnie na spotkanie z nim, niestety umówiła mnie z odległym terminem.

        • 3 0

      • ale kochanie! jest nas więcej, to co większość Gdańszczan to idioci?

        brak odpowiedzi na pisma to sposób na załatwianie spraw w UM Gdańsk a szczególnie GZNK

        • 4 0

    • tysiące? (1)

      hahah

      • 1 1

      • Policz sobie

        i zobacz co ci wyjdzie

        • 1 0

  • A wystarczyłaby....

    porządna strona internetowa. Budyń znowu utopił szmal. A pracownicy obsługujący tą infolinię to chyba urzędnicze podpadziochy Budynia, bo nikt o zdrowych zmysłach nie pójdzie wysłuchiwać tych wszystkich żali i przekleństw.

    • 18 2

  • Tak nakomplikowali sprawy proste, że trzeba dodatkowych ludzi, ktorzy to ogarniają... nie tędy droga! (1)

    uprościć, nie traktować obywatela jak g ówno i zło ale jak wolnego człowieka. Zlikwidować niepotrzebne/przestarzale przepisy. I - do roboty! wyjść w miasto zza biurka! wtedy widać wszystko. I nie będzie głupich decyzji zza biurek.

    • 18 2

    • może najpierw ludzie zaczęliby traktować urzędnika jak człowieka? a nie jak jakąś ku..wę, która jest odpowiedzialna za wszystko co najgorsze?

      • 1 2

  • Mamy zgłaszać sprawy, żeby usłyszeć

    to co do tej pory dostawaliśmy na piśmie: "nie da sie" - vide: komunikacja, tunel pod Okopową, oznaczenia dla turystów, Brama Nizinna.

    • 7 1

  • W Gdańsku kiedy człowiekowi będzie dzieje się krzywda,

    to i tak musi do mediów iść (jak rodzina z mieszkania zanieczyszczonego przez sąsiada z komunalnego piętro wyżej czy w sprawie otwarcia i sprzątania tunelu pod Okopową - żeby podać tylko najświeższe przykłady).

    • 11 1

  • Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu

    tak w sobotę nad ranem przyjdę w sprawie wymiany dowodu

    • 12 0

  • jeszcze urzad glupich krokow niech otworza

    • 20 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane