- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu
W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.
- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.
Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.
- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
- umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
- udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
- umożliwienie płatności on-line,
- wsparcie linii 986 i 112,
- wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
- wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
- pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.
Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny
Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.
Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.
Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.
- Telefon: 58 52 44 500,
- SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
- E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
- Interaktywna mapa porządku
- Formularze dostępne na stronie GCK,
- Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
- Chat
- Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2018-09-30 19:00
Sensowne, jak najbardziej
Popieram
- 4 13
-
2018-09-30 19:04
Ach wybory wybory
Gdyby były co roku....
- 16 1
-
2018-09-30 19:12
Fantastyczna inicjatywa. (2)
Adamowicz profesjonalnie zarzadza miastem. Co za rozwoj. Dziekujemy i czekamy na kolejne kedencje.
- 3 24
-
2018-09-30 20:25
Co hejtujecie ? homofoby (1)
- 1 4
-
2018-09-30 20:39
ciebie i szadolki! szadolki za budyniem haha
- 5 0
-
2018-09-30 19:36
Pamiętatam jak w Gdańsku był 1 urząd - Miejski - na Świerczewskiego dzisiaj Nowe Ogrody. Z Szufladkami w Szafach. (7)
Później go rozbudowano, przejęto Żaka, na osiedlach postawiono filie U.M Gdańsk i skomputeryzowano.... przybyło tysiące urzędników i zainstalowano tysiące komputerów a nadal są zatrudniani nowi ludzie. Powołano także S.M która podlega Prezydentowi Miasta Gdańsk i zatrudniono tam ponad 300 osób, wielu z nich podobno otrzymało mieszkania od Pana Prezydenta Adamowicza w Gdańsku.
I nadal giną bez śladu pisma petentów złożone w / w urzędzie a Pan Adamowicz rozkłada ręce i mówi:
" Nie mieszam się w kompetencje moich kierowników. "
A Pan Grzelak do którego wpierw musisz napisać zanim możesz napisać do prezydenta Adamowicza przesyła skargę-sprawę do wyjaśnienia wydziałowi na który napisana została skarga a wydział ów w ogóle nią się nie zajmuje i nie udziela odpowiedzi.
Oto Gdańsk Anno Domini 2018
Autentyczne.- 20 5
-
2018-09-30 19:43
To co napisałem to tylko niewielki ułamek tego
co napisać mogę
- 6 1
-
2018-09-30 19:55
nie dziwię się, że z tobą nie chcą rozmawiać i pisma lądują w koszu lub jako rarytas u psychiatry... (3)
nikt nie lubi rozmawiać z idiotą. Szczególnie, jak się idiotycznie podpisuje pod artykułami. Ile płacą za wpis przed wyborami?
- 3 8
-
2018-09-30 20:21
jak tak
to tak....
Pisz chłopie.
Kto wie, może nie tylko tv rządowa pochyli się nad materiałami.- 0 2
-
2018-09-30 20:33
Nie powinienem ci odpisywać, ale tym / wyjątkowo / razem odpiszę dlatego bo i inni czytają.
Jeśli mi nie wierzysz to zapytaj chociażby Pana Grzelaka czy napisałem prawdę, niedawno z nim rozmawiałem w tej sprawie, nakazał sekretarce umówić mnie na spotkanie z nim, niestety umówiła mnie z odległym terminem.
- 3 0
-
2018-09-30 22:43
ale kochanie! jest nas więcej, to co większość Gdańszczan to idioci?
brak odpowiedzi na pisma to sposób na załatwianie spraw w UM Gdańsk a szczególnie GZNK
- 4 0
-
2018-09-30 20:06
tysiące? (1)
hahah
- 1 1
-
2018-09-30 20:30
Policz sobie
i zobacz co ci wyjdzie
- 1 0
-
2018-09-30 19:40
A wystarczyłaby....
porządna strona internetowa. Budyń znowu utopił szmal. A pracownicy obsługujący tą infolinię to chyba urzędnicze podpadziochy Budynia, bo nikt o zdrowych zmysłach nie pójdzie wysłuchiwać tych wszystkich żali i przekleństw.
- 18 2
-
2018-09-30 19:48
Tak nakomplikowali sprawy proste, że trzeba dodatkowych ludzi, ktorzy to ogarniają... nie tędy droga! (1)
uprościć, nie traktować obywatela jak g ówno i zło ale jak wolnego człowieka. Zlikwidować niepotrzebne/przestarzale przepisy. I - do roboty! wyjść w miasto zza biurka! wtedy widać wszystko. I nie będzie głupich decyzji zza biurek.
- 18 2
-
2018-09-30 20:08
może najpierw ludzie zaczęliby traktować urzędnika jak człowieka? a nie jak jakąś ku..wę, która jest odpowiedzialna za wszystko co najgorsze?
- 1 2
-
2018-09-30 20:21
Mamy zgłaszać sprawy, żeby usłyszeć
to co do tej pory dostawaliśmy na piśmie: "nie da sie" - vide: komunikacja, tunel pod Okopową, oznaczenia dla turystów, Brama Nizinna.
- 7 1
-
2018-09-30 20:26
W Gdańsku kiedy człowiekowi będzie dzieje się krzywda,
to i tak musi do mediów iść (jak rodzina z mieszkania zanieczyszczonego przez sąsiada z komunalnego piętro wyżej czy w sprawie otwarcia i sprzątania tunelu pod Okopową - żeby podać tylko najświeższe przykłady).
- 11 1
-
2018-09-30 20:31
Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu
tak w sobotę nad ranem przyjdę w sprawie wymiany dowodu- 12 0
-
2018-09-30 20:42
jeszcze urzad glupich krokow niech otworza
- 20 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.