- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu
W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.
- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.
Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.
- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
- umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
- udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
- umożliwienie płatności on-line,
- wsparcie linii 986 i 112,
- wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
- wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
- pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.
Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny
Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.
Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.
Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.
- Telefon: 58 52 44 500,
- SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
- E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
- Interaktywna mapa porządku
- Formularze dostępne na stronie GCK,
- Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
- Chat
- Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2018-09-30 22:32
sopociak
Ja myślałem że kontakt z obcymi ? To będzie jak błękitna linia TP niby czynna pomocnicza a Chopina Wagnera i Mozarta musiałem wysłuchiwać zamiast polskiego naszego Disco Polo. W łańcuszku szczęścia centralki telefonicznej nie zapomnijcie ustawić jaką metodą chcesz się powiesić to kluczowe dla statystyk prokuratorskich umarzania postępowań
- 6 1
-
2018-10-01 01:30
Ważne sprawy = kotkowe sprawy za pierdyliard PLN z naszych podatków.
- 7 1
-
2018-10-01 01:31
Kto tam pracuje? Czy był jakiś proces rekrutacji?
Etatów jak widać sporo.
- 11 1
-
2018-10-01 01:51
PO 16 latach budynia................................................
teraz otwarto coś.........
- 7 1
-
2018-10-01 02:17
A ulice nadal bez tablic na skrzyżowaniach.
Domy bez numerów, brak tablic z nazwą ulicy na narożnych domach , czegokolwiek co pozwala w orientacji w mieście. Są tylko te stare sprzed kilkudziesięciu lat.
- 4 1
-
2018-10-01 05:01
(1)
7/24 po cholerę?! Kto normalny bedzie dzwonil o 2 czy 3 w nocy i zalatwial sobie coś w urzedzie. Już widze jak 24 grudnia urywaja się telefony .... zostaje współczuć ludziom tam zatrudnionym za 2000 zl.
- 7 1
-
2018-10-01 06:11
To nie będzie 2000. To jak gik. zatrudni 100 kolegów po przegranych wyborach, lub rodzinę , gdy wybory będą wygrane...
- 2 0
-
2018-10-01 06:33
Bujda na resorach...
Kolejne osoby które pobierać będą pensje.
Kolejny obiekt do utrzymania.
Nie przełoży się to w żadnym razie na szybkość załatwienia sprawy, ponieważ w dalszym ciągu sprawy prowadzić będą te same niewydolne urzędy i instytucje.
Należy usprawnić działanie istniejących już urzędów a nie tworzyć nowe.
W Gdańsku istnieje już menedżer śródmieścia i niczego to nie zmieniło.
Na usunięcie przyczyny zalewania z dachu nie czeka się wcale krócej, czy na uprzątnięcie podwórka po libacjach turystów, więc o czym tu mowa?- 10 1
-
2018-10-01 07:20
Może w końcu urzędnicy załatwią otwarcie tunelu przy Toruńskiej ludzie chodzą między samochodami na drugą stronę ulicy a może Budimeks otworzy zajęty pas chodnika dla pieszych zZaroslaka skandal chodnik nie jest własnością Budimeksu pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pieszy- 6 1
-
2018-10-01 07:29
Biurokracja w Polsce jest ogromna!
Kolejne ciepłe posadki dla urzędasów! To paranoja jakaś co sie dzieje w tym kraju!
- 10 1
-
2018-10-01 07:36
Dobre stołki na zimę, pod dachem, muzyka gra, windowsy latają, baja.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.