• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu

Maciej Naskręt
30 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pięć telefonów, by zgłosić uszkodzony słupek
Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.



Jak oceniasz miejską inicjatywę?

Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK) ma udzielać wyczerpujących informacji dotyczących tematów miejskich, w tym informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych. Ma to być to duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie znają kompetencji poszczególnych jednostek miejskich.

- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.

Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.

- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
  • umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
  • udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
  • umożliwienie płatności on-line,
  • wsparcie linii 986 i 112,
  • wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
  • pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
  • wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
  • pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.


Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny



Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.

Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.

Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.

Jak można kontaktować się z GCK:
  • Telefon: 58 52 44 500,
  • SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
  • E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
  • Interaktywna mapa porządku
  • Formularze dostępne na stronie GCK,
  • Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
  • Chat
  • Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • sopociak

    Ja myślałem że kontakt z obcymi ? To będzie jak błękitna linia TP niby czynna pomocnicza a Chopina Wagnera i Mozarta musiałem wysłuchiwać zamiast polskiego naszego Disco Polo. W łańcuszku szczęścia centralki telefonicznej nie zapomnijcie ustawić jaką metodą chcesz się powiesić to kluczowe dla statystyk prokuratorskich umarzania postępowań

    • 6 1

  • Ważne sprawy = kotkowe sprawy za pierdyliard PLN z naszych podatków.

    • 7 1

  • Kto tam pracuje? Czy był jakiś proces rekrutacji?

    Etatów jak widać sporo.

    • 11 1

  • PO 16 latach budynia................................................

    teraz otwarto coś.........

    • 7 1

  • A ulice nadal bez tablic na skrzyżowaniach.

    Domy bez numerów, brak tablic z nazwą ulicy na narożnych domach , czegokolwiek co pozwala w orientacji w mieście. Są tylko te stare sprzed kilkudziesięciu lat.

    • 4 1

  • (1)

    7/24 po cholerę?! Kto normalny bedzie dzwonil o 2 czy 3 w nocy i zalatwial sobie coś w urzedzie. Już widze jak 24 grudnia urywaja się telefony .... zostaje współczuć ludziom tam zatrudnionym za 2000 zl.

    • 7 1

    • To nie będzie 2000. To jak gik. zatrudni 100 kolegów po przegranych wyborach, lub rodzinę , gdy wybory będą wygrane...

      • 2 0

  • Bujda na resorach...

    Kolejne osoby które pobierać będą pensje.
    Kolejny obiekt do utrzymania.

    Nie przełoży się to w żadnym razie na szybkość załatwienia sprawy, ponieważ w dalszym ciągu sprawy prowadzić będą te same niewydolne urzędy i instytucje.

    Należy usprawnić działanie istniejących już urzędów a nie tworzyć nowe.

    W Gdańsku istnieje już menedżer śródmieścia i niczego to nie zmieniło.

    Na usunięcie przyczyny zalewania z dachu nie czeka się wcale krócej, czy na uprzątnięcie podwórka po libacjach turystów, więc o czym tu mowa?

    • 10 1

  • Może w końcu urzędnicy załatwią otwarcie tunelu przy Toruńskiej ludzie chodzą między samochodami na drugą stronę ulicy a może Budimeks otworzy zajęty pas chodnika dla pieszych zZaroslaka skandal chodnik nie jest własnością Budimeksu pomóżcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pieszy

    • 6 1

  • Biurokracja w Polsce jest ogromna!

    Kolejne ciepłe posadki dla urzędasów! To paranoja jakaś co sie dzieje w tym kraju!

    • 10 1

  • Dobre stołki na zimę, pod dachem, muzyka gra, windowsy latają, baja.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane