- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu
W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.
- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.
Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.
- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
- umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
- udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
- umożliwienie płatności on-line,
- wsparcie linii 986 i 112,
- wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
- wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
- pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.
Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny
Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.
Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.
Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.
- Telefon: 58 52 44 500,
- SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
- E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
- Interaktywna mapa porządku
- Formularze dostępne na stronie GCK,
- Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
- Chat
- Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2018-09-30 20:49
utopione/przejedzone/zmarnowane
pieniądze na kolesi.
Proszę o podanie Dokładnego zakresu zadań tego cudactwa.
Chyba wszystkie wymienione sprawy można już dziś załatwić online lub telefonicznie!
Czas odejść panie p.a. bruksela już czeka...- 15 1
-
2018-09-30 20:54
(1)
Bardzo proszę, aby jako pierwsza sprawa tego Centrum byla pomoc w zorganizowaniu pomocy dla pogorzelicy z dzieckiem 1,5 rocznym, która jest bez dachu nad głową, a dwoje dzieci spaliło się żywcem na działkach w Matarni. Do pracy kochani i to już. Chętnie wesprze ten projekt. Kobieta jest poparzona i bez dachu nad głową, dodatkowo w traumie i depresji.
- 10 5
-
2018-10-01 10:48
Wczesniej tez byla bez dachu nad glowa i nielegalnie mieszkala na dzialce.
- 1 0
-
2018-09-30 21:41
Super sprawa kolejne niepotzrebneurzedy przerost formy nad trescia na koszt mieszkanców!!
Urzędasów mamy najwięcej na świecie co roku więcej.. Tak naprawdę toto większość urzędasów mogła by do pracy przychodzić 1 raz na tydzień ,albo na 2 godziny co dziennie!!Ale to sa cieple posadki marne wynagrodzenie za nic nierobienie ale do tego dochodzi mnóstwo dodatków premii itp. gwarantowane bo państwowe! Zlikwidować połowę urzędasów!!
- 12 2
-
2018-09-30 21:42
Bardzo dobry pomysł! (1)
Gratuluje pomysłu i wykonania. To jest dopiero ułatwienie. W szczególności zgłaszanie, rzeczy na interaktywnej mapie. Bardzo dobre!
- 2 13
-
2018-10-01 07:17
rozumiem że to żart
bo jeśli nie to sam sobie finansuj to nicnierobienie krewnych i znajomych
- 1 0
-
2018-09-30 21:46
Czyli kolejne miejsca pracy dla pociotkow i znajomkow. Budynioland
- 13 2
-
2018-09-30 21:48
Ja proszę o urząd (1)
do spraw policzalności mieszkan budynia.
- 12 2
-
2018-09-30 23:23
Budyń to powinien mieć własny sąd.
O ile już nie ma. Tyle tu opinii, że jest Trójmiejska Sycylia.
- 2 0
-
2018-09-30 21:59
obłuda władzy.
Władza się odgradza od mieszkańców ! Nowa przeszkoda dotarcia do PANÓWw magistracie ! To poco wam sekretariaty i ludzie na posyłki ,następna zapora dla interesantów ?
- 11 1
-
2018-09-30 22:08
jakiego kontaktu? III stopnia?
co to jest?
- 8 1
-
2018-09-30 22:12
(1)
Czyli co? Urzędnicy wiedzą, że nic nie można w urzędzie załatwić więc stworzyli od tego oddzielny urząd.
- 15 1
-
2018-10-01 00:07
a jak ludzie zaczną do z tego korzystać to podzielą na urzędy w każdej dzielnicy, później będzie jeszcze urząd do koordynacji tych dzielnicowych urzędów :)
- 2 0
-
2018-09-30 22:21
Coś tu pachnie kiełbasą wyborczą od Budynia !!!
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.