• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • nasze nowe składy za duż kase jeżdżą w Warszawie

    a my za dużą kasę mamy przepełnione 1-składowe kolejki odjeżdzające z Gdańska-Oliwy o 06.43 a kolejna dopiero o 07.06, tak była o w piątek, w pozostałe dni tygodnia było troche "lepiej' tzn. miedzy 06.43 a 07.00 nic tylko godzina przyjazdu kolejki zgodna z rozkładem czyli 06.51 ale tłum ludzi kolejki nie widziła do 07.00. Przyjechała więc jedna zamiast 2 kolejek 1 składowa wypełniona od drzwi po drzwi już w Oliwie, a kto jechał dalej, kiedy było już luźniej, co prawda chwilowo miał okazje zobaczyć stare jak świat, brudne jak wycieraczka, pewnie zapluskwione i zawszone tapicerki siedzeń. Odrażajace nawet jeśli wcześniej był tłok. Podejście do klientów SKM ma osobliwe skoro kupują bilety to im wszystko odpowiada. Niestety nie jest dobrze, jest beznadziejnie.

    • 8 1

  • zal zal zal zal

    A w dodatku jesli wsiadamy a przodu kolejki , sa zapchane!! zawalone!! a tam gdzie kupuje sie bilety pusto! ile tam ludzi by nie raz weszło co sie nie wepchało!!! A konduktor tylko sie wychyla z drzwi nadonsany i jeszcze mowi "prosze szybciej" bo mu k***... zimno!!!

    • 6 1

  • ...

    Porazzzzkaaaa ! my jestesmy tylko ludzmi!!!!

    • 0 2

  • jak bym miala samochód to wole stac w korku i sie spużnic do pracy/ niz marznac na zimnym! i itak sie spużnić!!!!

    • 0 0

  • a jeszcze

    A jeszcze pisali ze od 16 bedzie wiecej kolejek a tu co jest tak samo....

    • 2 0

  • od 16 grudnia

    • 0 0

  • survival week dla zarządu

    jak jest tak fajnie, to zarząd SKM powinien dojeżdżać kolejką do pracy.Wpuścić konkurencję na tory. Zobaczymy czy dla 'małego plusika' trzeba ludzi upychać jak hovno w kiblu, i to w godzinach 'szczytu'.

    • 5 0

  • kasa kasa a pasażer??!!!! (2)

    Nowe kolejki czyli te stare i wyremontowane są do kity, obliczone tylko na to aby pomieścić nas jak najwięcej a nie aby nam było w miarę wygodnie aby PODRÓŻOWAĆ GODNIE JAK LUDZIE.TO k..... NOWY JORK PIEPRZONE SKMosy...!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 1

    • przeciez kolejki nie rozszerzysz...

      • 1 0

    • w Nowym Jorku w subwayach...

      ...w godzinach szczytu jest troszkę gorzej niż u nas...

      • 1 0

  • ale ludzie tez sa dobrzy heh przód zawalony ze scisk jak cholera a wchodza osoby co jeszcze sie pchaja by kupic bilet... ludzie

    po co ? jak cos stoicie w kolejce! po co placicie,za co? za ta super wygode???

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    ha, ha, ha... jak ludzie z powodu kiepskości uslugi SKM... (1)

    ...poznajduja alternatywne sposoby dojazdów to władze SKM zobaczą "mały plus finansowy". Przeciez to nie problem skrzyknac sie ze znajomymi z pracy i zamiast auto z kierowca bedzie jechalo to jeszcze trzy osoby zabrać (albo i cztery) - taniej wyjdzie dla kierowcy i pasazerow na pewno tez to bedzie kosztowalo mniej niz bilet na skm-kę. Tylko takie oddolne inicjatywy sa potrzebne zeby uświadomić prezesom i specom od logistyki, że ludzie mogą obejsć się bez nich i ich korporacji jeżeli taka firma nie spełnia oczekiwań klientów...

    • 5 1

    • juz dawno na to wpadłem

      i teraz sie tylko dziwie tym komentarzom malkontentow

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane