- 1 Dostał 5 mandatów naraz (45 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (269 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (113 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (23 opinie)
- 5 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (37 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (192 opinie)
Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka
O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.
Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.
Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.
- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.
Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.
Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.
Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.
Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
Miejsca
Opinie (639) ponad 50 zablokowanych
-
2010-12-19 23:15
SKM I PKP to porażka III i IV i IIII RP!!!!
powinny zostać przejęte przez DB a nawet i Ruskie Bahny!!! nasi nie dają rady to jeden wielki przekręt i dojenie kasy a klienci są w głębokim poważaniu...
Nawet w IC gdzie serwują ci herbatnika w ramach biletu kible są jak w trzecim świecie a po drodze wsiadają kryminaliści a ochrona zwiewa gdzie pieprz rośnie
te pociągi powinny być za darmo!!!!- 7 2
-
2010-12-19 23:20
PORAŻKA (1)
ZWOLNIĆ DYREKTORA , GDZIE SĄ PREZYDENCI NA KTÓRYCH GLOSOWALIŚMY !!!!!
- 8 1
-
2010-12-20 00:23
na stołkach
znowu cie oszukali wyborco.
- 2 0
-
2010-12-19 23:21
Nie ma co sie produkowac..tak jak jest tak zostanie do konca zimy albo i dluzej .. polóżcie sie spokojnie spać ;) nic nie
zaradzimy :((
- 1 4
-
2010-12-19 23:21
Teraz juz wiecie - pracę masz miec blisko. (4)
a w garażu TDI
a wtedy.... życie jest piękne a komornik bezsilny a taki np
Kruk to już wogóle może cię ......
a jesli jestes biedny to masz horor - NOWY ROZKŁAD SKM.
No dobrze, ale jak z biednego stac się bogatym???
- trzeba posłuchac mądrzejszego a nie się z niego śmiac.....
/ Poodbno czyta was zarząd skm - strasznie wkurzeni - jutro będzie jezdziła co trzecia kolejka i bez ogrzewania - za karę.../- 2 4
-
2010-12-19 23:59
czy ty się dziś nachlałeś? (1)
bo coraz większe pierdoły wypisujesz
- 1 3
-
2010-12-20 00:24
a co nie można?
czyzby zabronione to było we własnym lokum?
- 0 2
-
2010-12-20 14:14
Hmm
horror to pisać słowo horor zamiast horror...
- 0 0
-
2010-12-20 16:55
Zapisz się na wizytę do psychiatry, póki jeszcze nie potrzeba skierowań i NFZ refunduje porady.
Dobrze dobrane leki to podstawa.
- 1 0
-
2010-12-19 23:25
Dlaczego nie można SKM oddać (4)
jakiemuś zachodniemu operatorowi za grosze? Ona jest G...rosze warta więc może DB mogłoby zrobić jakiś pożytek z tego złomowiska...
Przecież to żarty, jak nie zerwana sieć, to pęknięty pantograf, to znowu maszynista się skaleczył i jechać nie może... Albo 3 cm śniegu kompletnie, szczelnie i nieodwracalnie pokryły swoim ciężarem i ogromem tory i biedne pociągi stoją i płaczą...- 9 1
-
2010-12-19 23:26
no to moze byc poorazka... no ale nie mozemy az tak tego krytykowac bo to nie wina ich tylko takie mrozy! ze coś sie dzieje!
- 0 4
-
2010-12-19 23:29
o to chodzi , rozłożyc firmę a potem ją przejąc.
potem będzie rentowna.
- 0 1
-
2010-12-20 00:12
czy zadales sobie pytanie gdzie? (1)
gdzie beda zajmowac stanowiska obecni prezesi spolek kolejowych?
- 1 0
-
2010-12-20 08:29
Na smietniku. Jak sa przejmowane polskeie firmy to glownym punktem jest wymiana calego zarzadu i gory. Dlatego SKM tak sie broni przed jakimikolwiek zmianami.
- 0 0
-
2010-12-19 23:29
SKORYGOWAĆ SKŁAD ZARZĄDU SKM
A ja proponuję akcję skorygujmy zarząd SKM-u wszyscy sprawcy nowego "lepszego" rozkładu pogońmy precz a powołajmy zarząd dla którego rozkład jazdy to nie zadanie niewykonalne.
- 5 1
-
2010-12-19 23:33
Podam wam jeden przykład , jak sie robi interesy na majątku państwowym. (1)
Była sobie firma - Elmet czy jakos tam, kablami handlowali, mieli m.in teren na poczatku Orunii , ale musieli upasc - kupił ich ptak z łodzi i ptak wydzierżawia pomieszczenia i zarabia a oni nie mogli... z samego wynajmowania mogli miec pieniądze... nic nie robiąc...
jeden nadal tam pracuje - zarządza w imieniu ptaka - były dyrektor elmetu...
z PIĘKNĄ pensją...
zacznijcie w koncu myslec.
OSZUKANO I ROZKRADZIONO POLSKĘ.
POzdrawiam i życzę dobrej nocy a jutro - ciepłej kolejki...- 7 4
-
2010-12-19 23:34
dzieciaki o której wstają ?
- 1 3
-
2010-12-19 23:36
przepraszam , ale wy wierzycie w jakieś zmiany ?? (1)
- 1 1
-
2010-12-20 00:15
to nie kwestia wiary
tylko celow w zyciu i priorytetow jesli chodzi o charakter czlowieka. Zmian moga dokonac tylko Ci co nie zadawalaja sie byle czym. Ludzie ktorzy tepia oblude i falsz robia dopero prawdziwa rewolucje. Bez tego podejscia zadna zmiana nie bedzie realna.
- 0 0
-
2010-12-19 23:56
po co się pan Głuszek wysilał i tyle mówił (1)
nie prościej było powiedzieć:
Odwalcie się, nic się nie zmieni...- 7 1
-
2010-12-20 00:16
nie mogl tak powiedziec
bo to zalezy od wszystkich tutaj obecnych.
- 0 0
-
2010-12-19 23:57
SKM - firma fest wszyscy kradną a ONA jest :) (1)
ja proponuje zrobić kolejkę co 20 minut w dzień powszedni i jeden skład i będzie jeszcze bardziej dziki kraj :)))))
- 4 1
-
2010-12-20 00:17
co 30 minut
i bilet za 30 PLN calodzienny. w tym wliczona prasa codzienna na kazdym stoliku.
Pasazerow wpuszczac tylko w krawatach.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.