• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • SKM

    Stój K.... (i) Marznij
    Stołki Kosztują Majątek

    • 7 1

  • Przesiadzcie sie do innych pociagów. Kto wam broni? Ja tak robię.

    sa polaczenia dalekobiezne. moze rzadziej ale w komforcie sie podrozuje. A pozniej przesiadasz szie do tramwaju lub autobusu i kazdy zdazy. nawet pan horąży.

    • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    Czyn społeczny! (3)

    Chyba tylko czyn społeczny i pospolite ruszenie "kolejkowiczów" coś da... Ja juz nie wierze w zadne obiecywanie czegos czego nie bedzie i tak, jesli sami zainteresowani nie zawalcza.
    Niech studenci prawa dojezdzajacy wezma sie za paragrafy kto jest odpowiedzialny za ten balagan, dziennikarze opisza, graficiarze odnowia image skladow, a my zamiast placic za bilety, dolozmy sie na nowe sklady i dbajmy o stare. Podobno zyjemy w demokracji wiec teoretycznie wszystko zalezy od nas. Trzeba petycje napisac i zawalczyc, bo inaczej bedzie jeszcze gorzej a w 2012 bedziemy i tak zasciankiem Europy. I bedziemy sie wstydzic wspolnie, za wszystkich...

    • 2 0

    • chyba zartujesz. w tych ludziach obecnie nie ma krzty buntu

      powiedz komus zeby o cos zawalczyl to powie ci ze boji sie wyrzucenia z uczelni utraty pracy czy mandatu za zaklocanie czynnosci sluzbowych. Ciekawe kogo wychowaja tacy miałcy ludzie. Usluzne cielęta pod władza kolesiów.

      • 1 0

    • dla mnie pocieszeniem jest fakt (1)

      ze im szybciej nastapi katastrofa calego tego kraju tym szybciej zacznie sie lepsza era. Era gdzie klamac bedzie juz wstyd a oportunizm jaki prezentuje premier bedzie cecha odrzucana przez tych co zobacza do czego on doprowadzil.

      • 1 0

      • To w/g mnie jesteś niestety zbyt dużym optymistą...

        • 3 0

  • tylko auto !

    może i w korku za to ciepło i bez tłoku. Do tego wolność, której nie nawidzą lewaccy postępowcy
    Komunikacja publiczna =
    szkoła publiczna =
    publiczna służba zdrowia =
    toaleta publiczna =
    dom publiczny itd.

    • 2 2

  • panie Głuszek (2)

    pańskie wyjaśnienia to po prostu szczyt szczytów. co mnie jako marznącego i czekającego na pociąg pasażera obchodzi bilans spółki i remonty peronów? to są naprawdę kwestie drugorzędne. brakuje rezerwowego taboru? jak to? to może by tak SKM zajęło się obsługą tylko i wyłącznie połączeń między Tczewem a Wejherowem? po cholerę pociągi do Lęborka czy Słupska? takie dalsze połączenia to zadanie TYLKO I WYŁĄCZNIE dla pociągów PKP PR, IC itd. SKM to kolej PODMIEJSKA a nie REGIONALNA. SKM ma służyć ludziom, a nie na odwrót.

    • 11 1

    • (1)

      no proszę - 2 minuty po dodaniu komentarza o tej porze i już dostałem minusa ;)

      • 3 1

      • zarząd nie spi

        i knuje..

        • 1 0

  • s k a n d a l

    skm ma nas za totalnych idiotów. Za tekst w stylu 'rozkład jazdy będzie bardziej dopasowany do potrzeb pasażerów' pomysłodawca powinien zapłacić stołkiem, ewentualnie można by go pozwać;] Wciskają nam EWIDENTNE kłamstwo i jeszcze śmieją się z nas prosto w oczy tłumacząc w marnej odpowiedzi, że muszą wykazać zysk... to jest śmieszne!!!! oficjalnie bardziej dopasowany rozkład, ale w oświadczeniu przyznają się do redukcji...
    Żenada jakich mało.
    Gdyby chociaż nasze słowa mogły na cokolwiek wpłynąć. Może wystosować pisma do odpowiednich organów administracji z prośbą o interwencję? Zarząd skm i tak wyznaje zasadę 'ciemny lud wszystko kupi' więc myślę, że dialog z nimi nie ma najmniejszego sensu.
    Kończąc - żal mi nas wszystkich, bo nie jesteśmy bydłem, tylko płacimy i wymagamy. Oni nie dochowują warunków umowy, okłamując nas przy tym bezczelnie i bez wyrzutów sumienia.
    masakra

    • 6 2

  • Jest w tym coś budującego (1)

    W przeciwieństwie do innych artykułów na portalu, ten (a w szczególności wypowiedź szanownego pana Rozumiem-Pasażerów-Jestem-Z-Wami) potrafi wywołać prawdziwą solidarność mieszkańców Trójmiasta, co widać w komentarzach :)

    ps. Czemu nie można już odpowiadać na konkretne posty? Bałagan sie przez to robi :/

    • 4 0

    • Mój błąd

      na innej przeglądarce jakimś cudem wszystkie komentarze były wyświetlane jako jeden ciąg, cofam p.s. ;)

      • 0 0

  • (2)

    proponuje zbojkotowac publiczny transport. jezdza jak chca - rzadko wedle rozkladu, a jak juz przyjada to jak z kartoflami jezdza. w skm -kach brudno, smerdzaco. bilety sa wysokie to niech chociaz jakosc uslugi bedzie na poziomie.

    • 2 0

    • zeby go naprawde zbojkotowac pracujmy na czarno.

      to nalezy przestac placic podatki do urzedu bo to z naszych pieniedzy z podatkow jest finansowane zarzadzanie transportem publicznym. wniosek.koniec z podatkami to realny bojkot, ktory moze wywrzec nacisk na wladze. pracujmy na czarno.

      • 0 0

    • jestem za!!! no i dobrać się do prezesów trzebaby!! w końcu to my za to płacimy podwójnie więc musimy dbać o swoje!!

      • 0 0

  • A ja się pytam..

    Ile jeszcze te 50 letnie wagony które nadają sie już na szrot pojeźdżą ???

    • 2 1

  • bedziecie wozić starców i dzieci

    jak Wasze "zamykanie na plusie" budżetu po prostu znudzi pasażerom mającym mozliwość podróżowania autem.

    A tak na marginesie nalezałoby stworzyć precedens na czele z pozwem zbiorowym przeciwko SKM. Skasowany bilet jest przecież tożsamy z zawartą umową. Bo czy opóźnienia i podróz w ścisku są wliczone w cene przejazdu czy raczej stanowią mankament tej usługi?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane