• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • Myśleliście, że pomniki które stawia sobie adamowicz to finansują kosmici ???

    Płacicie za nie WY , m.in w powyższy sposób - miasto ogranicza wydatki na SKM , bo musi skądś brac fundusze na pomniki adamowicza, nie ma nic za darmo.

    Myśl jest prosta: puścimy co drugą kolejkę , ci sami ludzie pojadą, tyle, że w tłoku.

    Adamowicz nie jest jakims orginałem, tak myslano od wieków np. Budowniczowie Mariackiego, budowanego przez 156 lat nie przejmowali się wypadkami przy pracy , oni wiedzieli, że potomni będą widziec i oceniac efekt końcowy.

    Tak samo i teraz, kto za 50 czy x lat, będzie się przejmował tym, że miałes problem z SKM?

    Będą podawac datę , w którym roku Gdańsk był miastem rowerów, jakie mistrzostwa odbyły sie na Baltic Arena itp plus - i kto wtedy rządził - NIKT NIE WSPOMNI o tobie - czekającym na tramwaj czy łamiącym sobie nogę na nie odsnieżonym chodniku..., i adamowicz o tym wie. On chce wejsc wielki do historii. Nie przewidział tylko tego, że ja mu w tym przeszkodzę.

    • 8 1

  • Przede wszystkim pociągi powinny jeździć częściej, maks. co 5-7min.

    .

    • 1 0

  • skm to dno

    niech prezesi skm sie przejadą rano kolejka >>dno..

    • 3 1

  • rozliczmy ich jak pkp (1)

    czy skm to spółka skarbu państwa?? można się skrzyknąć na facebooku celem zebrania większej ilości głosów i rozliczyć kadrę kierowniczą skm podobnie jak pkp?? osobiście mam dość... dziś są opóźnienia, znowu!!!! jeszcze ani razu nie jechałem zgodnie z rozkładem po zmianie...

    pozdrowienia

    • 4 1

    • porzadek to sobie zrob w domu

      losiu

      • 0 1

  • A może by tak złożyć wniosek o referendum w sprawie odwołania prezydentów Gdańska i Gdyni? Właśnie za lekceważenie SKM. Aktywność wyborcza jest u nas tak niska, że gdyby tylko wściekli pasażerowie SKM się zmobilizowali to mogliby nieźle zakręcić trójmiastem.

    • 6 0

  • skm to padaczka (1)

    w gdańsku głównym na peronach nie ma ani jednej skmki ;)

    a rano miałem "zaszczyt" jechać kolejka która jechała "zamiast" grubo opóźnionego sprintera. Scisk i tłok nie ma czym oddychać.

    skm na bankruta, a nie "delikatny plusik"!!!

    • 9 0

    • ja tez!

      skandal!!!!! znowu złom się rozpadł i załadowali wszystkich do jednej kolejki tłok niewyobrażalny:/

      • 0 0

  • Podobno Wikileaks ujawni niebawem prawdziwy rozkład jazdy na kolei.

    • 6 0

  • kolejka 4:38!!!!!!!!!! (1)

    Czemu zabrali aż tyle kolej rano ???? Ludzie jeżdżą do pracy na 6 do Gdańska , kolejka która jest teraz o 5:01 nie jest skomunikowana z żadnym autobusem z Obłuża aby na nią zdążyć trzeba stać 30 minut na mrozie albo spóźniać się do pracy 15 minut. Żaden pracodawca nie przymknie oka na notoryczne spóźnianie - SKM wypłaci mi premie ?????

    • 7 0

    • z Grabówka oczywiscie :)

      • 0 0

  • Głuszek, zapraszam Cię Ciule to skm z redłowa między 0730-0830 (2)

    o ile dasz radę tam wejść

    • 4 2

    • gnidowate wszendzie sie wcisnie

      • 0 0

    • Zmieści się. Pokaże szmatę skm i zasiądzie w przedziale służbowym z kierownikiem pociągu.

      • 0 0

  • Dziś rano, żeby dojechać o 8 z ZASPY na WRZESZCZ...

    trzeba było... iść pieszo. Ludzie czekali 20 minut na mrozie po czym usłyszeli, że najbliższa skm do Gdańska Gł. odjedzie za 10 minut z Wrzeszcza.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane