• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • nowy rozkład jazdy to jeszcze nic,ale trudno zrozumieć,że na takiej stacji jak wrzeszcz brak jest informacji o kursowaniu pociągów.Nie mieści się w głowie,aby w takim mieście jak Gdańsk mogła wystąpić taka sytuacja.Wstyd mi za to miasto.Za ten skandal powinien na najniższym szczebu ktoś wylecieć z pracy,a nie urzędnik pracujący gdzieś tam w Warszawie. Po tych zawirowaniach na kolei no i takim wreszcie nagłośnieniu może ktoś się na trochę przestrasz. Liczę na to .

    • 3 2

  • Nie po to adamowitz ograbił miasto z częsci chodników, by porobic sciezki rowerowe, by teraz investowac w skmki, (1)

    zreszta możecie wziąc przykład z wodza budynia i chasac po miescie pieszo.

    Polacy to uległy i spokojny Naród, w łeb wam nie przywali...

    • 1 6

    • bydleta

      ktore ida jak im sie pokaze

      • 0 1

  • ale najlepsze sa plakaty w skmkach:

    "skm-niezawodnosc twojego taboru"

    • 4 2

  • Ponadto: Nie byłem w skm od /?/ ilu? - 20 ? lat 30? (3)

    a widzę, że macie tam wesoło :-))

    chyba wpadnę na przejażdżkę :-)))

    • 0 6

    • też pewnie masz wesoło (2)

      • 2 0

      • mam:-) (1)

        wesoło!

        • 0 2

        • które masz miejsce?

          • 2 0

  • Zaraz wszyscy na siebie wjada;......? dzieci ?

    • 1 2

  • propozycja (2)

    Może panowie prezesi i inni decydenci przesiądą się do SKM-ki, polecam doświadczyć na własnej skórze tych dobrodziejstw ;) szczególnie po 8.15...

    • 5 1

    • i..8:46 z Sopotu Wyścigi a takze 8:31

      • 0 0

    • nikt cie na sile tam nie pcha

      ja jesli mam sprawe to wybieram pociag dalekobiezny. w skmach jezdza renomiarze ato patologia najgorsza.

      • 0 0

  • nowy rozkład to dno!!! (2)

    sprinter przesunięty, kolejki już przed 9 jeżdżą co 15 min, więc niech SKM nie wciska kitu że dopasowali rozkład. normalne cięcia kursów nam zafundowali!!!
    myślę że jak tylko ludzie oswoją zimę albo aura się poprawi to SKM odczuje duży spadek wpływów bo ludzie przesiądą się do aut

    • 9 1

    • No ci co maja auta to sie przesiąda , a studencji czy lato czy zima beda jeżdzic kolejkami! Oni pracuja na to by sobie studia (1)

      oplacic a nie na paliwo i auta...wiec skm duzo nie odczuje!

      • 0 1

      • opowiadasz bzdury

        sa polaczenia dalekobiezne. moze rzadziej ale w komforcie sie podrozuje. A pozniej przesiadasz szie do tramwaju lub autobusu i kazdy zdazy. nawet pan horąy.

        • 0 0

  • adamowit to namiętny internauta - czyta nas - postanowił mnie posłuchac i juz zrozumiał, że z Gdynia należy walczyc

    konkurencyjnie a nie zebrac o wspólne bilety. Tak zbuduje WLK. Gdańśk, co każdemu wyjdzie na dobre , również Gdyni.

    Kto ma rozum, wie co mam na myśli.

    Adamowitz więc zaczął od nerwu - komunikacji - wysadza w powietrze skm = odcina Gdynię a potem zbuduje to co radziłem - metro do SOPOTU a kolej pusci na SŁupsk przez Kaszuby,

    Dworzec Główny PKP będzie na wysokosci Biskupiej Góry, -

    - zobaczycie, że kiedys tak będzie - uzyskamy dużo terenów w najlepszym miejscu i linia kolejowa nie będzie dzielic już miasta na dwie częsci.

    • 0 7

  • jest pewien plus (2)

    tej sytuacji.Zapchane pociągi uniemożliwiają kontrolę biletów.Ludzie szybko się zorientują przestaną kasować i firma dostanie po pupie

    • 2 1

    • Oj... noe zawsze jest plus... jak beda kanary w tym scisku te wieloryby sie przecisna! to jak ktos nie ma to daja mandat i ani (1)

      mru mru!! czlowiek sie produkuje zeby nie dostac to ci tylko sluchaja i itak spisują! ale mozna sie odwolac i sie zaplaci 8

      • 0 1

      • 8zł... a powód : Zapchana kolejka!!

        • 1 0

  • Nie martwcie się , niebawem będziecie jeździc U-Bahnem i S-Bahnem

    Latac Lufthansą i smigac autobahnem mercedesami.

    Tylko Schrederka musi zrobic wpierw porządek z Osi - Ost menschami , bo władowali w nich cięzkie miliardy marek / euro a oni nadal nie mogą dojsc do siebie po Słowianskiej władzy:p

    tacy zamuleni do dzisiaj są:-)

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane