- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (70 opinii)
- 2 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (119 opinii)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (49 opinii)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (387 opinii)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (179 opinii)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (34 opinie)
Pendolino z Gdańska do Warszawy w 2 h 30 min
2 godz. 30 min do Warszawy, 4 godz. 50 min do Krakowa - tyle ma w 2014 r. trwać podróż z Gdańska pociągiem New Pendolino, jakie PKP w poniedziałek kupiła od firmy Alstom Transport. Za 20 takich pociągów PKP zapłaci 665 mln euro, czyli ok. 2,5 mld zł.
Mimo to podróż nowym Pendolino nie ma być uciążliwa dla pasażerów. Konstrukcję pociągu opracowano w ten sposób, by zmniejszyć hałas docierający do wnętrza przez dach. Dodatkową izolację dźwiękową zyskało tez podwozie. W kołach - między obręczą a środkiem - montowane są amortyzatory drgań, co pomaga ograniczyć hałas emitowany przez jadący pociąg.
Wyposażenie wnętrza jest również unowocześnione: szerokie korytarze i przejścia między wagonami zapewniają pasażerom łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie wpływając na komfort podróży. Monitory wideo i system kamer gwarantuje maksymalny poziom bezpieczeństwa.
W ramach kontraktu Alstom nie tylko dostarczy pociągi, ale i wybuduje nowe zaplecze techniczne niezbędne do ich obsługi oraz będzie serwisować składy przez 17 lat.
Pendolino
Od chwili swojej premiery w latach 70., firma Alstom sprzedała ponad 400 pociągów różnego typu pociągów Pendolino. Pociągi Pendolino eksploatowane są w 11 krajach: we Włoszech, Niemczech, Czechach, Szwajcarii, Słowenii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii, Finlandii, Chinach i Rosji. Łącznie przejechały ponad 500 milionów kilometrów.
Opinie (251) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-30 17:54
no, no, beda szybsze od samolotow (1)
- 0 2
-
2011-05-30 17:56
Będą wolniejsze ale i tańsze
- 0 0
-
2011-05-30 17:55
Gdańsk 6:00 - Warszawa Centralna 8:30 i świat stanie na głowie, to by była rewelacja.
- 2 0
-
2011-05-30 18:02
MALO OSOB WIE ZE W LATACH 80 TAKI CZAS ZAJMOWAL DOJAZD DO WARSZAWY ZWYKLYM POCIAGIEM OK 3 GODZIN ! (3)
Wiec zaden pendolino nie był potrzebny . Ten model pendolino to i tak slaba i wadliwa konstrukcja bez tzw. wagonow wychylnych i w 2014 to juz bedzie przestarzale . Pieniadze na zakup pendolino i zawarte kontrakty byly w latach 90 i ciekawe gdzie sa tamte pieniadze bo minister pokazywal kontrakt w tv ?.
- 11 3
-
2011-05-30 18:14
kontrakty wlaśnie padły, bo pieniędzy nie było
- 1 0
-
2011-05-30 18:52
jak mało ? - wszyscy to wiedzą, którzy żyli "w czasach komuny"
- 2 0
-
2011-05-30 18:53
to taki kolejowy odpowiednik tramwajowych "Dortmundów"
- 3 0
-
2011-05-30 18:12
pier**lino - gadają już o zakupie tego pociągu conajmniej od połowy lat '90
- 6 2
-
2011-05-30 18:17
Jeszcze raz - przestańcie sie napalać na tą cenę 60 zł!!! (2)
Bo potem będziecie zawiedzeni. 60 zł. to maksymalnie tanio, zapewne za podróż w najgorszych godzinach, poza sezonem jeżeli zamówi się bilet 2 miesiące wcześniej! W praktyce ten bilet będzie pewnie wynosił z 90 zł! Lepiej oswoić się z tą myślą, niż potem mieć pretensje do całego świata!
- 5 0
-
2011-05-30 18:19
(1)
no przecież nawet 90 zł to i tak taniej niż teraz (mówię o 2 klasie EIC) ! Pytanie tylko, czemu miałoby być taniej ... trudno uwierzyć
- 1 0
-
2011-05-30 18:23
Dokładnie tak - za 3 lata, nowszym składem pojedziemy taniej niż teraz! Ktoś kto to wymyślił już chyba zalegalizował trawę na własny uzytek !!!!!
- 1 0
-
2011-05-30 18:18
Po co Pendolino ? (1)
Jeśli prędkość ma nie przekraczać 200 km/h to Pendolino niepotrzebne, bo tyle to się da pewnie niektórymi już jeżdżącymi w Polsce składami osiągać. Pendolino miałby sens, gdyby go kupować z wychyłem do osiągania większych prędkości, a tak to raczej wyrzucanie kasy ... no chyba, że rzucą go na inne odcinki gdzie pojedzie szybciej, a nie na Gdynia-Wwa
- 8 2
-
2011-05-30 18:33
nie rozumiesz
wychylne pudło w na e-65 nie jest potrzebne, to raz. dwa, to tutaj chodzi o modernizacje e-65 na którą wydano 2x więcej tylko po to aby dostosować ta magistrale do mozliwości wychylnego pudła, które skróciło by czas przejazdu o ok15min. i w tym jest własnie problem. to że oni zamawiają pendo bez wychylnego to nie ma znaczenie bo to mozna domontować, ale wydawanie 5mld tylko po to żeby była mozliwość skrócenia trasy o 15min, to jest skandal.
- 3 1
-
2011-05-30 18:19
WYBORCZA KIEŁBASA
Po wyborach to w 2018 roki nie 200 km/h
ale 160- 6 2
-
2011-05-30 18:26
Ha! W dwie i pół godziny!
To prędzej amerykanie bazę na marsie zbudują niż tak się stanie
- 8 2
-
2011-05-30 18:29
hehehehe
A Henkiu z Franiem pewnie poloza tory pod te pindolino.
B E K A.POwaga adaraje andaraje- 2 2
-
2011-05-30 18:33
HAHAHAHAHAHAHAH
o 1530 wróciłęm z Warszawy po 6 godzinach i 25 min EiC hahah wczoraj wyjechałem w nocy i dotarłem do Warszawy po 6 godz. 10 min przez Bydgoszcz Torun Kutno Łowicz Sochaczew i o czym ci z koleji piszcza a od 1.06 podróz do Warszawy może trwac nawet 10 godz.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.