- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (369 opinii)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (215 opinii)
- 3 Rekordzista dostał 5 mandatów (71 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (345 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (249 opinii)
Pierwsza SKM-ka zmodernizowana przez Pesę już w Trójmieście
Tak prezentuje się świeżo zmodernizowany skład SKM, który powstał na bazie wysłużonych pociągów SKM serii EN57
W sobotę oficjalnie zaprezentowano pierwszą SKM-kę zmodernizowaną przez Pesę i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pasażerowie skorzystają z niej w najbliższym tygodniu. Będzie to już trzeci całkowicie odświeżony pociąg trójmiejskiego przewoźnika.
Rozkładanie i składanie rampy wymaga asysty pracowników SKM.
Czytaj też: Zmodernizowana w Opolu SKM-ka dotarła do Trójmiasta
- Wszystkie składy, które były w trakcie modernizacji w Opolu, przewieziono już do Mińska Mazowieckiego. Prezentowany obecnie skład jest jednak tym, który Pesa i ZNTK modernizowali od podstaw - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Mazowszanie i bydgoszczanie wymienili praktycznie wszystko w starym pociągu. Na pasażerów czekają więc: przestronne wnętrze pozbawione ścianek bocznych, wygodne fotele oraz toaleta z zamkniętym obiegiem.
Wśród nowinek są też duże przeszklone drzwi między wagonami, dzięki czemu można zobaczyć wnętrze pojazdu "na przestrzał". Co ciekawe, samo przejście w przegubie zyskało dodatkowe, niewielkie oświetlenie.
Nie ma też grzejników wzdłuż linii okien, a więc pasażerowie lubiący obserwować widoki wzdłuż torów nie będą musieli borykać się z brakiem miejsca na nogi. Ci natomiast, którzy muszą jechać na stojąco, zyskali poręcze, a także plastikowe uchwyty. Te drugie niestety nie są zainstalowane na całej długości wagonów, a jedynie w niektórych miejscach. W pociągu nie ma też tzw. przedziałów typu metro.
Nie zabrakło miejsca na rowery. I tu trzeba pochwalić kolejarzy, bo pomyśleli także o osobach, które mają problem z zawieszeniem rowerów na specjalnych hakach. Oprócz czterech wieszaków, pojawiły się też dwa tzw. wyrwikółka. Łącznie więc w podwójnym składzie można przewieźć bezpiecznie dwanaście rowerów.
Obsługa pociągu, oprócz zupełnie nowej kabiny wyposażonej w podgląd monitoringu wnętrz, a także kamery zamiast lusterek, zyskała też specjalne okienko do sprzedaży biletów. Dodatkowo, pasażer może wezwać do okienka obsługę wciskając specjalny guzik, a nie - jak było to do tej pory - pukając w drzwi.
Niestety, w zmodernizowanym pojeździe nadal problemem jest duży odstęp między peronem a pociągiem. Wzorem poprzednich remontów pociągów, pojawiły się wprawdzie rampy dla inwalidów czy rodziców z wózkami, ale ich rozłożenie wymaga asysty pracownika SKM. Kolejarze tłumaczą, że montaż np. wysuwanego stopnia wymagałby daleko idącej przebudowy składu, a tym samym byłby bardzo kosztowny.
Ciekawostką estetyczną jest pozostawienie pantografów pełnych (nożycowych), a nie montaż połówkowych, które są standardem w nowych pociągach i tramwajach. Kolejarze tłumaczą to kosztami, bowiem obecna i sprawdzona konstrukcja na dachu pociągu nie została wymieniona, a jedynie nieco odświeżona. Z przodu natomiast pojawiły się zmodyfikowane, względem poprzednich przebudów, reflektory (oczywiście wraz z zupełnie nowym czołem pociągu). Wnętrze jest także bardziej stonowane - nie ma tu niezbyt estetycznych żółtych poręczy.
- Pociąg zostanie wprowadzony do eksploatacji w ruchu liniowym w przyszłym tygodniu. Ponieważ chcemy go sprawdzić w "prawdziwych" warunkach oraz dać możliwość zapoznania się z nim wszystkim naszych klientom, będzie on kursował na dłuższych trasach, także poza granicami Trójmiasta - zapowiada Głuszek.
Zmodernizowane pociągi mają być gotowe do końca br. Przypuszczalnie Pesa wyremontuje o jeden więcej EZT niż miały to zrobić TS Opole, gdyż kary wynikające z niewywiązania się z umowy przekroczyły wartość remontu "Opolanki". Pesa za jeden pociąg otrzyma ok. 5,9 mln zł, zaś TS Opole chciało zmodernizować pociągi do końca 2013 r. w cenie ok. 6,1 mln zł za sztukę.
Miejsca
Opinie (172) 1 zablokowana
-
2014-03-29 20:21
marudy (1)
a jak zwykle marudzicie ,niewazne czy zrobia dobrze czy zrobia zle, zawsze komentarze, wescie sie lepiej do roboty
- 4 6
-
2014-03-29 21:10
to wazeliniarzu jest za kase podatnika robione leming!!
Leming wiem ze rozumu ci brak ale jak ci przyjdzie pseudo fachowiec wykona fuszerkę o bedzie chciał bys mu 50% wiecej zaplacił jeszce to zobaczymy leming czy bedziesz tak sie cieszył!!
- 3 0
-
2014-03-29 20:41
Lokalne bydło
załatwi te kibelki i siedzenia w tydzień.
- 8 1
-
2014-03-29 21:08
Odstęp to powinna byc mała szczelina anie taka wielka ze ci noga wpadnie!! (1)
- 11 0
-
2014-03-29 21:18
wawa
W stolicy tez jest duża dziura między peronem a en57 i nikt nie narzeka jak w 3mieście. Fakt że sporo Elfów i Flirtów jeździ, gdzie odstęp jest mniejszy.
- 1 5
-
2014-03-29 21:36
Do obsługi rampy dla osób niepełnosprawnych
potrzeba dwóch osób. Maszynista nie może opuścić swego miejsca ze względu na bezpieczeństwo - to co zrobi jedna osoba czyli kierownik pociągu. Czyli rampa bubel.
- 7 1
-
2014-03-29 21:37
A może by tak (2)
W dziewiczą podróż odbył z kibolami od kopanej. Jak skład wróci do trójmiasta to będzie znaczyć że zdał egzamin.
- 10 0
-
2014-03-29 21:53
jestes idiotą (1)
A twój stary powinien spuszczać się na ścianę, ale też z pewnością był na to za głupi
- 0 7
-
2014-03-30 20:18
A mnie Ciebie żal. Nie masz dziewczyny i spuszczaś się na nogawki,
- 0 0
-
2014-03-29 21:40
Piękny klozet
jw.
- 5 0
-
2014-03-29 21:50
Time travel
Czy w 41 sekundzie koluniu w pomarańczowym, gustownym kubraczku nie chodzi w tył?
- 4 0
-
2014-03-29 22:33
Wszystko ładne, nowe, nowoczesne tylko o 30 lat za późno:) Poza tym te piękne toalety zostaną zużyte, obdrapane itd po roku i będą wyglądać tak samo jak obecne.
- 1 0
-
2014-03-29 23:14
No nie wiem
Tragicznie nie jest ale to tylko kropla w morzu.. patrząc na ogół SKM... to można nazwać to hańbą pomorza .
- 3 0
-
2014-03-29 23:30
a co z wc
Co ma z estetyki kolejki taki pasażer, który jedzie z Gdańska do Wejherowa a nie ma jak skorzystać z wc? To powinna byc podstawa w każdej kolejce. Poza tym kto zlikwidowal sprintery? Jazda kolejką na dużych odległościach jest udreka.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.