- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (124 opinie)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Piesi czekają, by kierowcy mogli skręcić w prawo
Opisywana w tekście sytuacja na filmie
- Dlaczego na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Władysława IV w Gdyni piesi mają mniej czasu na przejście niż kierowcy jadący w tej samej relacji ulicą? - pyta pan Marcin. - Dajemy szansę zjechać w prawo kierowcom, którzy nie zdążyli zjechać na zielonym - odpowiadają urzędnicy.
Wcześniejsze uwagi od kierowców
Kilka lat temu pisaliśmy o uwagach mieszkańców dotyczących organizacji ruchu. Chodziło o popołudnia, kiedy kierowcy, opuszczając centrum Gdyni, kierują się al. Piłsudskiego w stronę węzła Franciszki Cegielskiej.
Przed ul. Świętojańską prosto można jechać dwoma pasami. Później większość jedzie w kierunku wiaduktu i Drogi Gdyńskiej.
Sęk w tym, że by tam dotrzeć, trzeba zmieniać pasy - jeśli nie jest się na lewym - zjeżdżając z prawego na lewo, co powoduje spore zamieszanie i stwarza okazję do kolizji.
Władze miasta informowały, że na zmiany oczekiwane przez kierowców trzeba poczekać do zakończenia budowy trzeciego etapu parku Centralnego.
Kłopotliwy przejazd przez skrzyżowanie przy UM w Gdyni
Zmiany dla bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych
Zmiany jednak nastąpiły - tyle że inne. Okazały się konieczne w związku z przebudową drogi rowerowej przy wiadukcie kolejowym. Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego, co miało poprawić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Skorygowano też czasy między światłami zielonymi.
Okazało się przy okazji, że skrócono czas na przejście dla pieszych, by samochody mogły skręcić w prawo.
I to wzbudziło sprzeciw pieszych.
- Dlaczego na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Władysława IV w Gdyni piesi mają mniej czasu na przejście niż kierowcy jadący w prawo w Piłsudskiego bądź Władysława IV? - pyta pan Marcin.
Piesi czekają, by auta mogły zjechać
Urzędnicy odpowiadają, że chodzi o umożliwienie opuszczenia skrzyżowania przez pojazdy skręcające w prawo, które nie zdążyły zjechać w trakcie trwania sygnału zielonego ogólnego.
- Z reguły nie trwa to więcej niż kilka sekund. W tym czasie wyświetlany jest sygnał dopuszczający skręt w prawo, natomiast początek nadawania sygnału dla pieszych i rowerzystów jest nieco przesunięty i częściowo pokrywa się z tzw. czasem międzyzielonym dla pojazdów opuszczających skrzyżowanie na sygnale ogólnym - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co ciekawe, zieloną strzałkę usunięto także pod koniec 2019 roku na skrzyżowaniu ul. Morskiej i estakady Kwiatkowskiego
- Podobnie jak w przypadku poprzedniego skrzyżowania, tutaj również uniemożliwiono występowanie sytuacji, w których sygnał tzw. "zielonej strzałki" jest wyświetlany równocześnie z sygnałem zielonym dla pieszych i rowerzystów przekraczających w poprzek jezdnię na tym samym wlocie. W tym przypadku zastosowano podobne rozwiązania oddzielające od siebie te dwa strumienie - tłumaczy Łucyk.
Priorytet dla aut przez remont dylatacji
Pod koniec czerwca, w związku z problemami z dylatacjami na estakadzie, działające programy sygnalizacji świetlnej zostały jednak zmodyfikowane.
- Nie zmienił się sposób i zasada działania sygnalizacji, natomiast zmienione zostały zakresy minimalnych i maksymalnych długości trwania istniejących faz ruchu. Zostały one dostosowane do znacznie zwiększonego zapotrzebowania na sygnał zielony dla pojazdów zjeżdżających z estakady Kwiatkowskiego od strony Obłuża oraz od strony obwodnicy Trójmiasta. Skala utrudnień związanych z zamknięciem estakady była na tyle duża, że konieczne było ponadnormatywne wydłużanie faz ruchu związanych z obsługą wspomnianych relacji - twierdzi Łucyk.
Przyznaje, że w sytuacji awarii na estakadzie głównym celem jest usprawnienie ruchu kołowego i nadanie priorytetu pojazdom transportu zbiorowego. Wcześniejsze programy zostaną przywrócone po zakończeniu remontu.
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (156) 4 zablokowane
-
2021-07-12 15:56
Pan Marcin to Łukasz P., znany antysamochodowy psychol. (1)
- 15 6
-
2021-07-12 18:36
W punkt
- 2 1
-
2021-07-12 16:05
Ale gdzie tym pieszym się śpieszy? Skoro idą piechotą to chyba nigdzie.
- 15 13
-
2021-07-12 16:21
Niektore komentarze tutaj to nie wiem czy trojmiasto.pl bierze z psychiatryka? (2)
Kierowca to taki sam uczestnik ruchu co pieszy. Niech mi zdiz wytłumaczy teraz, jeżeli mamy przejście dla pieszych, średnio uczęszczane, i jest tam przycisk dla pieszych to po kiego ch*ja światło i tak się zmienia na zielone dla pieszych skoro nikt nie przechodzi? Slucham. Kolejne pytanie to ustawienie sygnalizacji i same światła. Na niepołomickiej skręt w lewo a za 50m kolejny skręt w lewo i kolejne światła i stoi się 2 razy na odcinku 50m...Po co są światła w nocy? Stać na czerwonym o 2 w nocy na pustej ulicy? Dalej zdiz słucham odpowiedzi...
- 17 4
-
2021-07-12 17:51
światła nie są dla pieszych. Są po to żeby kierowca się nie zabił. czyli są dla kierowców bezpieczeństwa
są światła to kierowca się nie rozpędza tak
- 2 5
-
2021-07-13 03:45
Światła są po to, by ktoś na nich zarobił.
Produkcja, montaż, serwis... Ludziom wmawia się, że dla bezpieczeństwa i oni w to wierzą. Tak samo jak te wszystkie spowalniacze, wysepki, wyniesione przejścia i barierki. Rozumiem gdzieś przy szkołach, ale nie co 50m na głównych drogach.
- 3 1
-
2021-07-12 16:33
(1)
Zatrzymujący się, czekający i ponownie ruszający pieszy zostawia mniejszy ślad węglowy niż pojazd.
- 7 4
-
2021-07-12 19:20
brak samochodów dałby najlepszy efekt
- 1 3
-
2021-07-12 16:51
ehhh - wieczne narzekanie (1)
Mamy wybór - albo jest tzw. zielona strzałka i wówczas będą się zdarzać sytuacje konfliktowe między pieszymi a kierowcami, albo nie mamy zielonej strzałki i mamy większe korki samochodowe oraz sytuacje w której to piesi stoją bo dla samochodów jest zielone i trzeba na przejściu dla pieszych poczekać. Wybór jest więc prosty - albo strzałki i pewne ryzyko wypadków albo brak strzałek i wszyscy sobie postoją (i piesi i kierowcy). Wszystkim nie da się dogodzić więc każde rozwiązanie będzie miało swoje wady i zalety. Ja osobiście przywróciłbym strzałkę, ale wiem że przez to będzie od czasu do czasu dochodziło do wypadków i akceptuję taki stan rzeczy.
- 4 2
-
2021-07-12 17:11
Może być jeszcze klasyczny sygnalizator dla skręcających w prawo. Masz zielone, a piesi czerwone i sytuacja jest jasna. Tak jest chociażby w Niemczech, ale kto by się na nich wzorował;-)
- 0 0
-
2021-07-12 17:22
Gdynia
Grupa trzymająca władzę
- 2 0
-
2021-07-12 17:37
Piesi mają super kładkę kilka metrów dalej. (1)
- 8 9
-
2021-07-12 17:52
a kierowcy super obwodnice
- 4 4
-
2021-07-12 17:41
Stłaszne. Pieszy - król. Musi poczekań kilka sekund
Pisze do wszystkich świętych.
- 8 5
-
2021-07-12 17:46
Kierowcy czekają a piesi jak tabun dzikich koni idą... Bo im wszystko wolno...Mając wszystko i wszystkich w D....
- 7 7
-
2021-07-12 17:49
Jako Wybitny Znawca Tematu, proponuję:
Pół godziny dla samochodów, pół dla pieszych. Tak jak na ruchomej kładce przez Motławę. Ręczę, że po tygodniu tłumy będą falować pod urzędem, żądając przywrócenia obecnego cyklu.
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.