- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (127 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (73 opinie)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
Piesi czekają, by kierowcy mogli skręcić w prawo
Opisywana w tekście sytuacja na filmie
- Dlaczego na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Władysława IV w Gdyni piesi mają mniej czasu na przejście niż kierowcy jadący w tej samej relacji ulicą? - pyta pan Marcin. - Dajemy szansę zjechać w prawo kierowcom, którzy nie zdążyli zjechać na zielonym - odpowiadają urzędnicy.
Wcześniejsze uwagi od kierowców
Kilka lat temu pisaliśmy o uwagach mieszkańców dotyczących organizacji ruchu. Chodziło o popołudnia, kiedy kierowcy, opuszczając centrum Gdyni, kierują się al. Piłsudskiego w stronę węzła Franciszki Cegielskiej.
Przed ul. Świętojańską prosto można jechać dwoma pasami. Później większość jedzie w kierunku wiaduktu i Drogi Gdyńskiej.
Sęk w tym, że by tam dotrzeć, trzeba zmieniać pasy - jeśli nie jest się na lewym - zjeżdżając z prawego na lewo, co powoduje spore zamieszanie i stwarza okazję do kolizji.
Władze miasta informowały, że na zmiany oczekiwane przez kierowców trzeba poczekać do zakończenia budowy trzeciego etapu parku Centralnego.
Kłopotliwy przejazd przez skrzyżowanie przy UM w Gdyni
Zmiany dla bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych
Zmiany jednak nastąpiły - tyle że inne. Okazały się konieczne w związku z przebudową drogi rowerowej przy wiadukcie kolejowym. Zniknęły zielone strzałki pozwalające na skręt w prawo na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego, co miało poprawić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Skorygowano też czasy między światłami zielonymi.
Okazało się przy okazji, że skrócono czas na przejście dla pieszych, by samochody mogły skręcić w prawo.
I to wzbudziło sprzeciw pieszych.
- Dlaczego na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Władysława IV w Gdyni piesi mają mniej czasu na przejście niż kierowcy jadący w prawo w Piłsudskiego bądź Władysława IV? - pyta pan Marcin.
Piesi czekają, by auta mogły zjechać
Urzędnicy odpowiadają, że chodzi o umożliwienie opuszczenia skrzyżowania przez pojazdy skręcające w prawo, które nie zdążyły zjechać w trakcie trwania sygnału zielonego ogólnego.
- Z reguły nie trwa to więcej niż kilka sekund. W tym czasie wyświetlany jest sygnał dopuszczający skręt w prawo, natomiast początek nadawania sygnału dla pieszych i rowerzystów jest nieco przesunięty i częściowo pokrywa się z tzw. czasem międzyzielonym dla pojazdów opuszczających skrzyżowanie na sygnale ogólnym - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co ciekawe, zieloną strzałkę usunięto także pod koniec 2019 roku na skrzyżowaniu ul. Morskiej i estakady Kwiatkowskiego
- Podobnie jak w przypadku poprzedniego skrzyżowania, tutaj również uniemożliwiono występowanie sytuacji, w których sygnał tzw. "zielonej strzałki" jest wyświetlany równocześnie z sygnałem zielonym dla pieszych i rowerzystów przekraczających w poprzek jezdnię na tym samym wlocie. W tym przypadku zastosowano podobne rozwiązania oddzielające od siebie te dwa strumienie - tłumaczy Łucyk.
Priorytet dla aut przez remont dylatacji
Pod koniec czerwca, w związku z problemami z dylatacjami na estakadzie, działające programy sygnalizacji świetlnej zostały jednak zmodyfikowane.
- Nie zmienił się sposób i zasada działania sygnalizacji, natomiast zmienione zostały zakresy minimalnych i maksymalnych długości trwania istniejących faz ruchu. Zostały one dostosowane do znacznie zwiększonego zapotrzebowania na sygnał zielony dla pojazdów zjeżdżających z estakady Kwiatkowskiego od strony Obłuża oraz od strony obwodnicy Trójmiasta. Skala utrudnień związanych z zamknięciem estakady była na tyle duża, że konieczne było ponadnormatywne wydłużanie faz ruchu związanych z obsługą wspomnianych relacji - twierdzi Łucyk.
Przyznaje, że w sytuacji awarii na estakadzie głównym celem jest usprawnienie ruchu kołowego i nadanie priorytetu pojazdom transportu zbiorowego. Wcześniejsze programy zostaną przywrócone po zakończeniu remontu.
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (156) 4 zablokowane
-
2021-07-12 17:49
nie mam problemu z tą strzałką jako pieszy (3)
natomiast czas wyświetlania zielonego dla pieszych na wielu przejściach w centrum projektował chyba jakiś biegacz. Osoba, która ma trudności w poruszaniu nie ma najmniejszych szans pokonać w czasie
- 77 8
-
2021-07-12 20:12
Spokojnie
Z reguły projektuje się długość trwania sygnału zielonego przy założeniu, że pieszy porusza się z prędkością 1,4m/s. Dodatkowo wchodząc w ostatniej sekundzie zielonego migającego możemy spokojnie przejść przez przejście. Nic nas nie rozjedzie. A przynajmniej nie powinno ;)
- 5 6
-
2021-07-13 17:08
przy manhatanie w gdnasku tak jest.
- 0 0
-
2021-07-13 19:49
biegacz?
biegacze to się pakują na czerwonym pod tira bo życiówkę robią
- 0 0
-
2021-07-12 17:53
Do tych co tak samochodów nie lubią :
Chciał bym żeby po pieczywo wędlinę czy środki higieny przeciwnicy owych blacho smrodów chodzili po kilka kilometrów na pieszo. I gdy w końcu wiek i zdrowie nie pozwoli im przemieszczać się w sposób sprawny jak robi to zwykły człowiek mogli przesiąść się na wózki i przemieszczać się może by dotarło do nich że technologia jednak służy ludziom.
- 11 5
-
2021-07-12 18:30
Piesi mogą sobie chwilkę poczekać, a samochód musi zjechać żeby nie stał na przejściu dla pieszych, bo wtedy jest większy problem.
- 4 2
-
2021-07-12 19:18
Zielone strzałki kolizyjne z pieszymi czy rowerzystami powinny być zdelegalizowane. !!!! Kierowcy nie potrafią z nich korzystać. (2)
To ktoś chory na samochodoze wymyślił.
- 3 8
-
2021-07-12 19:55
Co ty gadasz (1)
Strzałki warunkowe sa kiedy piesi maja czerwone, to zielone światło jest kolizyjne przy skręcie w prawo jesli nie ma strzałki bezkolizyjnej
- 2 1
-
2021-07-13 07:22
No chyba jednak źle mówisz.
prawie wszędzie są kolizyjne z pieszymi i rowerzystami.
- 1 1
-
2021-07-12 19:27
Polski problem.
Wszystkie przejścia dla pieszych powinny być odsunięte od skrzyżowania około 50 metrów.Wszystkie bolączki by zniknęły łącznie z rowerzystami.
- 7 1
-
2021-07-12 19:35
Skrócone
Światła zielone na przejściach i skrzyżowaniach są czasowo skrócone do przejścia wszędzie tak już od prawie miesiąca. Starsi ludzie i nie tylko muszą biegać by zdążyć absurd a kierowcy czasem widać noga na gazie bo on już musi przejechać szybko na zakręcie. Wychodzi na to że przecodzenie u nas na zielonym trzeba połamać nogi a astmatycy i inni inwalidzi się udusić bo definitywnie jest to czasowo poskracane.
- 3 1
-
2021-07-12 19:45
Albo ktoś kłamie albo opowiada głupoty (2)
Teraz Pan prezydent mówi, że strzałkę na Obłużu zlikwidowano, by się nie przecinał ruch samochodów z ruchem pieszych. Przypomnę historię:
1. swego czasu była strzałka i można było skręcać
2. po interwencjach, że są korki pani prezydent Katarzyna stwierdziła, że są robione analizy co można usprawnić
3. nagle można było skręcać z dwóch pasów na strzałce
4. po jeszcze większych i lepszych analizach stwierdzono, że nie można skręcać z dwóch pasów na zielonej strzałce, bo tak przepisy nie pozwalają
5. teraz pan prezydent Marek twierdzi, że nie ma strzałki wcale, bo samochód trzepnie pieszego.
To ja mam pytanie: co jest prawdą - słowa Katarzyny, czy słowa Maarka?
A może prawdą jest to, co w danej chwili się wymyśli i co ślina na język przyniesie?
To jak to jest wice prezydenci?
Może ktoś napisze wniosek o informację publiczną?
Radny PiS napisze interpelacje?
3, 2, 1 start- 8 0
-
2021-07-12 20:44
W samo sedno
- 3 0
-
2021-07-12 21:27
Marek juz klamal ze strefa jest dla rotacji.
On zreszta tylko mówi to co im wygodnie i co tanie (kierowcy winni podniesmy ceny parkowania zamiast ogarnac zwawalonych drog)
- 2 0
-
2021-07-12 19:49
Zła organizacja (1)
Sygnalizacja świetlna funkcjonuje poniżej krytyki. Jadąc od Redłowa dojeżdżamy do świateł przy Wzgórzu Maksymiliana i mamy czerwone. Z przeciwnej strony jadące pojazdy skręcają w lewo do ulic Świętojańskiej i Partyzantów. Potem włącza się zielone dla aut jadących Władysława IV w stronę centrum, a dla skręcających w prawo do Świętojańskiej jest nadal czerwone?. Gdy się zazieleni 20 metrów dalej zatrzymuje nas czerwone przed skrętem w Partyzantów. Jedziemy dalej do skrętu w prawo w Piłsudskiego. Jest to osobno wyodrębniony pas prawoskrętny, gdzie skutecznie również po stoimy na Czerwonym. Wyjeżdżając z Piłsudskiego w stronę Śląskiej dostajemy zielone światło, lecz przed Władysława IV łapie nas czerwone i tworzą się korki, gdyż pomiędzy Władysława IV a Świętojańską zmieszczą się po 4 do 5-iu pojazdów na każdym pasie, co skutecznie uniemożliwia przejazd przez dość rozbudowane skrzyżowanie. Gratulacje dla tego systemu sygnalizacji świetlnej
- 9 0
-
2021-07-13 10:24
Zła organizacja
W pełni sie zgadzam! Jadąc al. Zwycięstwa i chcąc skręcić w prawo do ul. Swiętojańskiej i Partyzantów trzeba długo czekać aż będzie zielone, w godzinach szczytu wychodząc samochodami poza przeznaczony pas do prawoskrętu i blokując tym samym sąsiedni pas do jazdy prosto. Była tam wcześniej zielona strzałka, którą usunięto, choc nie ma tam przejścia dla pieszych, a więc nie ma zagrożenia o którym tyle sie tu pisze, a samochodów z przeciwka skręcających na ten sam pas jest bardzo mało. Postuluję przywrócenie usuniętej bezsensownie strzałki, co znaczaco usprawni ruch.
- 1 0
-
2021-07-12 21:36
Żałosna Gdynia
W tym mieście nic nie działa poprawnie nawet światła. Szczura do klatki!!!
- 1 0
-
2021-07-12 21:57
Pasy
Pasy dla pieszych w wielu miejscach sa niewłaściwie ulokowane. Powinny być oddalone od krawędzi skrzyżowania na odległość jednego samochodu ( min. dostawczaka), aby spóźnialski samochód mógł przeczekać na światło za pasami, nie blokując przejścia dla pieszych. Pasy przy krawędzi skrzyżowania to koszmar dla pieszych i kierowców. Jeśli dochodzi w tym miejscu ścieżka rowerowa, to musza być awanturu, a od czasu do czasu - potrącenie.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.